Miten voi löytää henkilön?

Hei!

Tapasin vuonna 2018 henkilön, joka oli jättänyt päihteiden (opiaatti) käytön takseen. Tapailimme. Meillä oli todella hyviä keskusteluja, mutta hän asui jokseenkin kaukana. Juttu ei edennyt pidemmälle. Yhä edelleen muistan tätä henkilöä aina välillä ja haluaisin tietää, toteutuivatko hänen haaveensa. Minulla ei kuitenkaan ole hänen yhteystietojaan, mutta muistan edelleen uskomattoman paljon hänen kertomiaan asioita ja osaisin hyvin kuvailla hänet. Mitä ajattelette, voisinko jotakin kautta hänen yhteystietonsa löytää hänen kuulumisiaan ystävällisesti kyselläkseni?

T: Kiki

^ Kai sinä hänen nimensä tiedät? Jos hän on jollakin some-alustalla omalla nimellään ja naamallaan, niin aika helposti luulisi löytyvän. Jos et ole ihan varma henkilöstä, kysyt vain reippaasti, oletko se ja se tyyppi. Näin neuvoo ihminen, jota on aivan turha yrittää hakea somesta. Varsin yleistä kuitenkin nykyään, että ihmisiltä löytyy jokin some-tili ihan oikealla nimellään. Puhelinnumeron saa myös selville nimellä, paitsi tietysti, jos on salainen numero tai käyttää pre-paidia. Tosin jos se nimi on jokin tyypillinen, suomalainen Ville Virtanen tai Johanna Järvinen, voi tulla useampi huti ennen kuin tärppää.

Hei!

Kiitos viestistä. Olen yrittänyt löytää häntä somen kautta siinä kuitenkaan onnistumatta. En tiedä, miksei tuo Fonectan käyttö ole tullut itselle edes mieleen. Hölmö minä. Kokeilen sitä seuraavaksi. :slight_smile:

No, eipä se Fonecta asiaan auttanut. :frowning:

Digi- ja väestötietoviraston osoitepalvelusta voit yrittää kysellä osoitetta: dvv.fi/osoitepalvelu

Sekään ei tosin voi auttaa, jos et osaa yhtään tarkemmin yksilöidä, ketä Ville Virtasta haet.

Hei!

Kiitos taas avustasi! :slight_smile: