Riippuvuudesta on mahdollista päästä eroon, mutta se on helevetin vaikiaa, jos ei jopa mahdotonta. Perheen takaisin saaminen on mahdollista, mutta tautiin nähden erittäin vaikeaa, jos ei jopa mahdotonta.
20-kymppisellä on todella hyvä mahdollisuus päästä kokonaan eroon juomisesta…
yksi paha este lienee se, ettei välttämättä osaa tuossa iässä suhtautua asiaan
tarpeeksi suurella vakavuudella…
kuka tahansa voi päästä päihteistä, jos on valmis tekemään tarpeeksi paljon asian eteen…
nuorena on se etu, ettei(luultavasti) ole ehtinyt juoda vielä itseään siihen pisteeseen,
että juomisen lopettaminen olisi välttämättä edes kovinkaan vaikeaa. samassa asiassa
piilee myös suuri vaara eli voi alkaa vähätellä ongelmaansa vähän ajan kuluttua…
usein tarvitsee itselleen jonkin ns. pohjan, että holistina tajuaa ja muistaa, ettei juominen
nyt vaan käy…
pohjakokemus on kuitenkin ihan henkilökohtainen juttu ja sen saattaa saada hyvinkin vähällä läträilyllä…
tietysti en tiedä miten paljon olet jo ehtinyt ryypätä ja mitä sen mukana kokea…nuorenakin ehtii kai jo
aika paljon sekoilla, varsinkin nykyisin…
tervetuloa kirjoittelemaan. tänne kirjoittelu on yksi keino auttaa itseään…
tsemiä yritykseen.
Riippuvuudesta ei taida olla mahdollista päästä eroon, mutta alkoholista ja sen juomisesta kylläkin . Nämä lopettajat osaavat kaiketi neuvoa ja auttaa siinä asiassa paremmin kuin minä.
Takaisin Saunaan.
Huomenta MaanikkO ja tervetuloa mukaan. Tärkeimmän askeleen olet jo tehnytkin. Olet ongelmatietoinen ja valmis käsittelemään sitä. Tällä palstalla on niin paljon hyviä lopetustarinoita, etten tiedä mitä niistä ensimmäiseksi suosittelisin. Oleellista on, että saat korkin pysymään kiinni. Itselleni se onnistui päihdeneuvonnan ja klinikkaterapian avulla. Ota mahdollisimman nopeasti yhteyttä paikkakuntasi ammattiapua tarjoaviin tahoihin. Itseapuryhmäkin voi olla sun juttusi, kokeilla kannattaa vaikka ihan vinkkien saamisen takia. Minulle oli tärkeää huomata, etten ole yksin ongelmani kanssa. Etkä olekaan - täälläkin olet oikeassa paikassa. Tsemppiä.
Hei Maanikko!
Toissapäivänä, siis 17.5., hanneloore kysyi samaa asiaa kirjoituksessaan, jonka otsikko on Juoppo. Hän sai vastauksia, joukossa minunkin.
Hyvää sunnuntaita ja paian alkavaa arkea!
Moi!
Sinä voisit päästä aika hienosti alkuun ottamalla yhteyttä vaikka lähimmälle nuorisoasemalle! Löytyykö sellaista jopa paikkakunnaltasi, Maanikko? Jollei löydy, niin rimpauta A-klinikalle. Molempi parempi.
Mulle ois ollut 20v maailmanloppu, jos ois joutunut edes kuvittelemaan elämää ilman viinaa. Nyt vanhempana ukkona sitten ei niin väliä olekaan, vaikka ei bailaamaan “pääsisikään”
Mä taas olen bailannut sen verran, etten todellakaan enää kaipaa. Hyvä, että tuli tehtyä. Parempi, jos olis pystynyt lopettamaan ajoissa.