Juu täytyy tutustua kirjallisuuteen. Loiri- Sepän kirjan olenkin jo lukenut, mutta kiinnostaa tosiaan tuo riippuvuus- kuvio joten taidan seuraavaksi lukea tuon Heikkilän kirjan!
Heippa vaan kaikille!
Kuuma!
Tässä alkotta mennään eteenpäin rauhallisesti. Lukasin tuon Heikkilän kirjankin. Oli varsin asiallinen. Nyt pitäs osata työstää tätä sairautta jotenkin, että pääsisi eroon niistä kuukauden mittaisista kuivatteluista pysyvämpään olotilaan…
Tvoitteena olisi harjoitella hetkessä elämistä ja että oppisi jotenkin nöyryyttä… mutta miten käytännössä…aaaargh
Kivasti on taas lähtenyt alkoton arki sujumaan. Ei tee mieli viinaa. Se on oikeastaan tosi mukavaa
Mukava kuulla! Alkoton kesä on minullekin ollut nautinto, edellisestä onkin minulla yli 10v aikaa…
Oletko miettinyt jotain “selviytymistaktiikoita” niihin tilanteisiin, jolloin tuo juomattomuusputki on aiemmin katkennut?
Hellou kaikille!
Mites täällä raitistelut sujuu? Hyvin toivottavasti. Itsellä menee rauhallisesti ja hyvin. On ollut sellasia paikkoja joissa ennen olisin voinut helposti ratketa, mutta hyvin on niistä tähän asti selvitty. Olen ottanut sellasen uuden keinon käyttöön, kuin “rehellisyys”. Yritän joka hetki olla rehellinen itselleni ja aidosti tunnistaa juomishimot ja ajatukset. Oikeastaan tähän liittyy sellanen läsnäolon ja hetkessä elämisen taito, jota kovasti olen opetellut. Yllättävän hankalaa, mutta tosi palkitsevaa kun pienissäkin määrin siinä onnistuu. Musta tuntuu että se on sellanen avain että kun sen löytää niin elämä aukeaa ihan eri tavalla… Tsemppiä kaikille!