Heräsin veskiin ja nyt ei tunnu heti nukuttavan, niin päätin kirjoittaa.
Mulla on jo parikymmentä vuotta ollut lääkitys Diapam 5 mg kolmesti päivässä tarvittaessa ja olenkin sen kolme lähes päivittäin syönyt.
Nyt olen kuitenkin pitänyt viikonkin taukoja eikä siinä ajassa ole vielä kunnon reflat eli vieroitusoireet iskeneet. Olen syönyt Diapamia lisää kun on esim. heostuttanut mutta mitään varsinaisia rankkoja refloja ei ole ilmaantunut.
Pitäisikö olla paljon pidempään ilman pamia että olo muuttuisi tukalaksi vai eikö näin pieni annos aiheuta refloja vai eikö niitä kaikki saa? Pääasiassa Diapameja olen syönyt ahdistukseen, mutta ilmeisesti turhaan lähes päivittäin!
Diatsepaamin vaikutus on niin pitkä, etteivät sen vieroitusoireet yleensä puske päälle kovin intensiivisinä ja näin ollen on ihan mahdollista, että pärjää viikonkin ilman varsin kivuttomasti, vaikka riippuvainen olisikin. Sulla on vielä noin maltillinen annos, joten et niin sanotusti putoa korkealta, jos lääkkeet välillä jäävätkin ottamatta. Se, että sua alkaa sitten viikon päästä hermostuttaa ilman mitään erityistä syytä(?) on olletikin alkavia vieroitusoireita ja ne olletikin pahenisivat, jos olisit edelleen ilman.
Vaikka en haluakaan benzojen vieroitusoireita vähätellä, niin kyllä niihinkin vaikuttaa se oma mielentila. Jos sun elämäntilanteesi on sellainen, että mieliala on pääasiassa hyvä, eikä mitään ylimääräisiä stressejä ja ahdistuksia ole vaivoina, niin silloin on aina paljon helpompi kestää lääkeaineen pitoisuuden pientä heittelyä.
Noin pitkällä käyttöhistorialla sulla kaikkien ns. lainalaisuuksien mukaan kyllä on fysiologinen riippuvuus muodostunut, mutta mielestäni tuo, että otat Diapamia vain tarvittaessa(Johtui se tarve sitten refloista tai jostakin muusta) on oikein hyvä tilanne, jossa kannattaa pysytellä, jos suinkin mahdollista .
Sinulla on aika vähäinen määrä. Itselleäni oli annostus 15 mgx8, joten aikamoinen. Mutta vähensin viisaasti pikku hiljaa. Viime viikko meni satunnaisen puolikkaan kanssa ja nyt en enää ole ottanut. Ei tullut vieroitusoireita. Paljon pahempi on käyttämäni Panacod, joka meinasi aiheuttaa aikamoisen tuskan. Nyt olen ottanut määrätystä neljästä kolme ja laitoin dosettiin vain 2 kpl jokaiselle päivälle. Tarkoitus ei ole lopettaa, koska kivut ovat kovat. Mutta järkeä tähän piti löytää. Tsemppiä - kaikki järjestyy <3
Kirjoitan vähän viiveellä mutta Diapamia ei taida olla 15 mg vahvuisena. Olikohan sulla Opamoxia? Diapam on vahvempaa kuin Opamox. Hienoa kuitenkin että pääsit eroon! Paljon tsemppiä!