Miten juhlistatte vapaiden alkua?

Kun sohvannurkkaan jumittaminen pullon ja telkun kanssa ei vaan käy… mitä teette vapaiden alkaessa?

Nautin siitä tunteesta ettei ole kiire viinipullon kimppuun. Riippuu mistä työvuorosta ne vapaat alkaa, mutta nautin joka kerta tunteesta ettei tarvi suunnitella ajankäyttöä ryyppäämisen kustannuksella. Voi mennä ensin kotiin vaikka aamuvuoron jälkeen ja illalla vasta kauppaan.
Ennen piti vapaiden alkaessa suorittaa velvollisuudet ensin pois ettei ne häiritsis…

Yksi tapa on hypätä auton rattiin ja hakea jättipizzat kotiin. Sitten jos taloyhtiön sauna on vapaa niin päälle vaan. Pizzan päälle kunnon koiran lenkki. Saunan jälkeen telkkarin katselua selvinpäin ja vielä viimeinen koiran lenkki. Ei elämän aina tarvi olla ruusuilla tanssimista.

t. Juhani

Jatkossakin pääsääntöisesti juhlistan perjantaita poksauttamalla kuohuviinipullon auki paitsi nyt tipattomalla ja toivottavasti tulevaisuudessa valikoituina perjantai-iltoina muutenkin.

Mutta siihen en ikävä kyllä edelleenkään osaa vasta miten juhlistan jos en poksauta sitä skumppaa. Viime perjantaina ehkä se juhlistamisen hetki oli se kun menin nukkumaan.

Vastaan siis: Menemällä aikaisin nukkumaan.

Eilinen päivä meni hyvässä fiiliksessä eikä ollut vaikeuksia raitistelussa. Nukkumaan mennessä iski joku ahdistus ja uni ei meinannut tulla millään. Työviikko alkaa siis pereinteisesti huonosti nukutulla yöllä, tunnin pätkissä viitisen tuntia unta :frowning: Toivottavasti ei jatku näin…

Juhanikari kirjoitti: Ei elämän aina tarvi olla ruusuilla tanssimista.
näin se vaan on. just eilen luin jostain naistenlehdestä artikkelin että sitä vaiheittaista tylsyyttä vaan pitää oppia sietämään ja hyväksymään.
ja onhan aihetta käsitelleet lukemattomat filosooofit ties mistä näkökulmasta. ihan Schopenhaueria en kuumiskaan menisi lukemaan tähän problematiikkaan :laughing:

varsinaiseen kysymykseen mun on paha mennä vastaamaan mitään kun oon aina vapaalla.
perjantaisin revin tunnelmaa siitä että siivoan kotini hyvin ja sit nautin siitä väliaikaisesta siisteydestä ja puhtaudesta.
joulusta lähti Pommac-putki päälle. sitä saa vähemmän makeutta-versiona. sitä on myös Lightina mutta ihme kyllä ei niin hyvää kuin toi toinen. herkut. leffat. kirjat. partsille enemmän lyhtyjä kuin yleensä, viikonlopun alun kunniaksi. putipuhdas kylppäri on ihanaa. hoidettu ja rasvattu kroppa, eli sheivaukset sun muut jutut. joku kasvonaamio. kukkia! kukkia vaasiin. yleensä ostan vain yhden oranssin Gerberan yksikertaiseen maljaani. erikoiskahveja kuumalla maidolla. kaikkea pientä kivaa.

Kun ilman arkea ei ole sitä juhlaa ja voiko kaikki vapaa olla ihan juhlaa?

Minä kun teen kolmivuorotyötä ja olen tehnyt sitä aina niin vapaa voi olla milloin vain, mutta kyllä se viikonloppuvapaa on aina pikkusen spesiaalimpi. Ja kyllä se näkyy esim. ruokakaupan ostoksissa. Jotain vähän spesiaalimpia syötävää ja vaikka uus naistenlehti tai kukkakimppu. Ja se tunne kun saa mennä aikaisin nukkumaan :sunglasses:

Mä pesen työvaatteet ja katselen kun ne pyörii ympyrää ja ympyrää ja ympyrää.
Vähä niinkuin elämä.
Aina se pesukone lopulta pysähtyy ja vaatteet siirtyy uuteen ympäristöön, uuteen vaiheeseen.
Minäkin siirryn töistä vapaalle.
Tähän rituaaliin kuuluu keitetyn kananmunan syönti ja käteen tölkki, nyt alkoholitonta.