Heippa!
Sain vihdoin kerättyä rohkeutta tulla kirjoittamaan tänne. Olen muutaman kuukauden aikana pelannut velaksi 23 tuhatt euroa!! JÄRKYTTÄVÄÄ!!!
Nyt on tullut seinä vastaan peliriippuvainen olen olut kaksi vuotta mutta nyt munasin totaalisesti. Olen päättänyt selvitä ja pähkäillytkin jo hetken että kuinka. Järjestelylainaa en saa mistään mikä saattaa olla siunaus tässä tilanteessa. Lainojen korot on tosin laskettu tuohon summaan ja asun vanhemmillani joten kykenen ne maksamaan suhtnopeasti mutta pelottaa ettei tulot riitä kuukausi lyhennyksiin. Joten onko kellään kokemusta kuinka paljon näissä joustoluotto firmoissa ymmärretään jos haluan pienentää kuukausi laskun erää?
Moi! Ikävä kuulla…
Itselläni oli pelivelkaa noin 25.000€. Ainoa järkevä vaihtoehto oli hoitaa nuo ulosottoon mahdollisimman pian. Siinä menee väkisin kolmannes liksasta (jos saat siis palkkaa?) Lyhennyksiin ja Luottotietojen menetyksen vuoksi on vaikea velkaantua lisää. Kun itse yrittää hoitaa, on suuri riski että tili meneekin … no johonkin muualle kuin Lyhennyksiin. Lisäksi korot ovat todennäköisesti matalammat kuin vakuudettomissa lainoissa.
Muutama vuosi ja homma on ohi. Kun vain osaisit nyt tehdä oikean valinnan. Kun velkasummat kasvavat tuosta vielä lisää, jo korotkin kasvavat niin isoiksi että asiaa ei välttämättä halua hoitaa. Ja muutaman vuoden päästä kun haluaa hoitaa, tulot eivät riitä korkoihin…
Itse suosittelen ulosottoa. Se auttoi minua.
Moi Pelitvei!
Ikävä kuulla! Nyt riippuu paljon kk-lyhennyksestäsi ja maksukyvystäsi. Itselläni velkapääoma ilman korkoja on 24000 k, eikä ole mieleenikään tullut ulosottoon päästäminen. Paljonko pystyt lyhentämään kuussa ja paljonko kk-erät ovat? Onko sulla moneen paikkaan lainaa? Sanoit, että tuossa on korot mukana, joten varsinainen velka on paljon pienempi. Itse selvittelisin muita vaihtoehtoja ennen ulosottoaikeita. Paljon voimia ja jaksamista!!
Tottakai jos tietää että pystyy maksamaan itse, sitä kannattaa harkita. Tälläkin palstalla useilla on kuitenkin samanlainen kohtalo kuin minulla. Kun velkoja pitää lyhentää monta vuotta, jossakin vaiheessa, yleensä ennemmin kuin myöhemmin, tulee se tilanne että Lyhennyksiin tarkoitetut rahat menevätkin peleihin. Jos velasta haluaa eroon, ulosotto on ehkä pelaajalle varmin tapa.
Minkä polun tahansa valitsetkin velkojen maksuun, maailmanloppua ei ole odotettavissa.
Kannattaa tarkasti miettiä, ehkä varata aika velkaneuvontaan. Jos olet varma että pystyt olemaan pelaamatta ja et yritä ottaa enää uutta velkaa niin maksaminen voi olla järkevää. Kuitenkin ulosottoon päästäminen voi jossain tapauksissa olla hyvä vaihtoehto.
Hei! Ja kiitos vastauksista. Tilanne on se että velkaa noin 12 eripaikkaan. Saan palkkaa n1700€ kk ja asun vanhemmillani eli olen onnekas ja kaikki jää käteen. Olen laskeskellut että saisin maksettua kaiken n1,5 vuodessa. Mutta on järjestelylainakin pyörinyt mielessä. Mutta mistä takaaja? Pelaajahan ei todellakaan pankista saa lainaa ilman takausta. Kk erät pyörivät 50-350€ paikkeilla kuukaudessa. En ole pystynyt kertomaan kuin parille lähimmälle ystävälle jotka eit kuitenkaan pysty auttamaan. Taakka alkaa painaa mutta olen toiveikas että selviän tästä. Ulosottoa koitan välttää mahdollisimman paljon kun kuitenkin olisi rahaa maksaa. Korot on tosiaan laskettu mukaan mutta järkestelylaina pelastaisi kaiken jotta jälsi edesä vähän rahaa käteen kuukaudessa töihin kulkemiseen. Nyt on pahin itsesyyttely päällä. Miksi juuri minä? Ja miksi annoin sen tapahtua?