Hei,
Poikani (20v) on nähtävästi pelirippuvainen. Kännykällä otettavat pikavipit ovat hänelle suuri ongelma. Ohjaamme häntä toki asiantuntijan luokse, jossa hän saisi keskusteluapua.
On kuitenkin myös tärkeää estää vippien ottaminen ja yritämmekin, hänen kanssaan yhteistuumin, etsiä keinoja sen estämiseksi toistaiseksi huonolla menestyksellä. Hankimme hänelle prepaid liittymän (DNA Arvo), joka on minun nimissäni, hän kayttäjänä. Kaikki mahdolliset estot on myös määritelty liittymään. Lainaa tuli kuitenkin kahdesta firmasta (ei pitänyt olla mahdollista). Tänään kävimme pankissa, pankkitilikin on nyt minun, pojalla käyttöoikeus, toivottavasti auttaa. Kysymykseni kuuluu: osaisiko kukaan auttaa neuvomalla, miten voi estää vippien saamisen pikavippifirmoilta?
Tällä hetkellä pojan kännykkä on minun hallussani. Tilanne on järjetön, sillä nykymaailmassa on melko hankalaa elää ilman puhelinta.
Valitettavasti pahasti peliriippuvaista pitää holhota aika raskaasti. Peliriippuvainen repii rahan sieltä mistä saa, joten se ei auta mitään, jos pankkitili on sinun nimissäsi, mutta pojallasi on kuitenkin käyttöoikeus. Pahasti kierteessä olevalla auttaa vain kädestä suuhun -periaate. Pääsyä ei pidä olla mihinkään rahavaroihin ja muutoinkin rahana käteen mahdollisimman vähän. Mieluummin ruokapaketti kuin ruokaraha tyyliin. Lounassetelitkin ovat petollisia, ne kun voi helposti myydä eteenpäin sopivaan hintaan.
Ja unohtui: Alusta alkaen olen ihmetellyt, mitä positiivista kännykkävippilainaus on tuonut mukanaan. Putiikit on selvästikin perustettu rokottamaan huonon itsekurin omaavia. Kuten peliriippuvaisia.
No toisaalta yhteiskunta on sallinut iät ja ajat ovelta ovelle kaupustelunkin, vaikka siitäkin on jäänyt käteen lähinnä huijatut hyväuskoiset ja vanhukset.
Noi pikavipit on sairaita. Itsekkin olen ottanut joka paikasta vippejä, siis ihan jokaisesta vippifirmasta.
Ei pelinarkkari mieti asiota eteenpäin, kaikki energia menee rahan hommaamiseen.
Mun mielestä ainut, joka voi pelastaa tilanteen on pelinarkkari itse.
Ne pikavippipalvelut, joita itse olen käyttänyt ja joita on useita, ovat omalla kohdallani toimineet mainiosti. Monesti on “tekstarijumala” pelastanut illan tai aamun. On saanut taksit maksettua ja “piip” ostettua.
Palvelu on firmojen puolelta ollut erittäin asiallista, jopa ystävällistä, tasaisen ripeää, sopimusehtoja on aina noudatettu eikä ole tarvinnut porua nostaa. Kiitoksia heille!
Vipin maksan takaisin aina ajallaan. Vain kerran on ollut kiperä tilanne, kun en saanut heti eräpäivänä maksettua, joka muuten oli perjantai, oli loppukuuta minä olin auki ja rahaa oli tulossa vasta maanantaina. No, kun soitin heille, että en saa maksettua vippiäni ennen maanantaita, niin palvelu oli myös silloin ystävällistä, voisi kai sanoa, että melkeinpä armeliasta, asiakaspalvelun neiti vain ilmoitti onnellinen äänensävy jänteissään: “Ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa, maksatta, kun ehditte”. Minä maksoin sen maanantain.
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että pikavippejä ei tulisi kieltää, päinvastoin, uusia yrittäjiä vaan kentälle!
Ei mitenkään, mutta luepa itse keskustelut, niin tulet huomaamaan, että pääasiassa ei enää ole vanhempien hätä, vaan pikavippien kieltäminen laissa. Adressiakin jo puuhastelevat. Demokratia on aika…
Pikavippi lainat pitäisi kieltää lailla, oikeasti. Niistä ei ole mitään todellista hyötyä. Olen 16-vuotias ja samanikäinen poikaystäväni lainasi pikavippi firmoista noin 1000€ peliriippuvuudesta johtuen. Ei ollut ihan kiva juttu hänen perheelleen, ei heillä sellaisia rahoja ole, ja ne korotkin… Onko jossain jotain adressia mihin voisi laittaa nimensä? Tulee vaan niin surullinen ja suuttunut olo kun näkee niitä mainoksia joka puolella. Ne firmat on vaan pakko kieltää lailla.
Tein tällaisen, en osannut parempaakaan. Allekirjoittakaa
En kyllä usko että tämä oikeasti niitä kaataa, mutta on ainakin sellainen olo että on yrittänyt tehdä jotain