Mitäs nyt sitten?

On tullu dokattuu aikas reilusti ja eristäytyny, paitsi juodessa. Normaalisti pysyn oluessa ja viinissä saatan drinkin ottaa mut en uskalla pullollista juoda viinaa. mutta nyt on käyny niin et on oluu putki pieniä putkia ja tullu juotua mitä nenän eteen on tuotu.

Haluaisin olla selvinpäin, olen yrittänyt ittekseni ja voi olla et viikon pystyn olemaan omin avuin etten koske yhteenkään kaljaan.
Olen miettinyt katkoa mut tulee heti mieleen, et sinne on varmaa jonossa ihmisiä joilla on pahempi tilanne, enkä halua uusia tuttuja, varsinkaan huumeiden käyttäjistä, pelkään aina sitä koska tulen toimeen ihmisten kanssa.

Sit toi dokaaminen ja mokaaminen on pistäny mun talouden vituiks, kaikki kiitos pikavipeil, onneks on sentää luottotiedot kunnos. Kävin tänää ulkona ja hölkkäsin hiukan aattelin jos se auttais näit oloja, on jotenki huono-olo kokoajan, masentaa, ärsyttää, voimat loppu eikä oikee mikää jaksa kiinnostaa, ja sit viel on morkkis ku hävitin puhelimen, meni kaikki numerot, mut onneks se oli halpa puhelin.
tiedän et noi on vierotus oireita, ku ei oo juonu, ei oo kyl enää krapulainen olo mut kumminki.

Oli pakko purkautuu johonki varsinki ku ei pysty kellekkää soittaa.

nii ja sen verra viel et en oikee osaa hommata uusia kavereita ketkä olis selvinpäi, oon kumminki jo 30v työtön, tottunu teinist saakka turruttaa juomalla asiat ja nyt ne vissii pyrkii pinnal.
tuntuu et elämä on ohi, tai jotai, et tässä se nyt sit oli. itsarii en jaksa enkä haluu tehdä.

Mut olisin tosiaan kiitollinen jos joku jaksais vastata. :frowning:

Ensimmäisenä tulee mieleen, että ala miettiä mitä tahdot. Haluatko eroon viinan ja kaljan juonnista siis?
Ja silti se pyörii mielessä? Tahdonvoimalla pysyy noin viikon?
Siihen asti kun pärjäät tahdonvoimalla, sillä voi vastustaa jotain pieniä kiusauksia. OK.
Sitten. sitä hetkeä varten kun tahdonvoima loppuu kesken niin säätele olosuhteita. Missä olisi helpointa hankkia seuraa jossa ymmärretään mistä on kyse ja mitä käyt läpi: Aa-kerhon kokous. Näin saa päivän katkeamaan ja kuulee uusia asioita.
Mene myös kirjastoon, siellä on myös kirjoja alkoholista ja sen juomisen lopettamisesta, erilaisia selviämistarinoita joita ihmiset on kirjoittaneet siksi että kertovat muillekin miten ovat onnistuneet. Kirajstossa voi istua ja lukea kirjoja.
Tämä siksi että jos alko pyörii kuitenkin mielessä, niin mielenkiintoista voi olla lukea samasta aiheesta rakentavia tarinoita.Näin aika kuluu paremmin asiaa työstäessä, eikä tarvitse miettiä että juonko vai en koska siinä kirjassa on juomista riittämiin. Kirjaa lukiessa ei myöskään ehkä tunne olevansa niin yksin. Ja netti on tietenkin yksi.

Ja päivä kerrallaan on hyvä olla…ei tarvitse miettiä liikaa heti kerralla. Riittää aluksi ettei tänään juo, niin kokoajan ne voimatkin lisääntyy.

Kiitos vastauksesta.

Ei mulla kyl pyöri mielessä, muuta kuin et koitan olla selvinpäin, on jotenkin niin täynnä sitä sekoiluu,
mulla käy usein niin et kun lähen vaiks jonku luo niin sit siel porukat alkaa dokaamaa, tai sit joku soittaa ja kertoo tarjoavansa, sillon alkaa pyörimään mielessä, et pitäiskö mennä, vai pitäiskö jäädä yksin kotiin, noi on pahimpii.
Tota Aa-ta oon vältelly ku oon kuulu monelta että siellä joskus paasataan uskonto jutuista,
jotka on mulle hiukan “huonoa” kuunneltavaa, ku mul on mielenterveysongelmia ollu, ja jouduin ns. uskonnon uhriksi, en viitsi enempää selittää.
käyn silloin tällöin oman hoitajani tykönä juttelemassa, mut masennus on jotenki jäädyttäny mut, ni en oo varannut aikaa sille ja viimekertanen aika jäi käymättä.
Toi kirjasto homma on iha hyvä, luin joskus jonkin verran, mutta se jotenkin vaan jäi, kun keskittymiskyky ei riitä, mä kokeilin jotain pieniä harvaan kirjotettuja vitsikirjoja jos vaiks pääsis alkuun, mut luulen et tarvii olla
tosiaan ainaki viikon juomatta, kuntoilla ja antaa pään ja kropan puhdistua/palautua et jaksais keskittyy.

ja kirjottaminen pitäis alottaa uudestaan, sekin on jäänyt, luin eilen noita selviytymistarinoita mitä tääl päihdelinkis on ne hiukan autto ajattelemaan eritaval.

Mut nyt vihreet teetä nassuu ja hereille.

Hei Alkkis,

Tuosta AA-sta olet sinänsä kuullut väärää tietoa, AA on ehdottomasti avoinna kaikkiin tai ei mihinkään uskontokuntaan kuuluville. Siellä puhutaan korkeammasta voimasta, ja se on aina ihan kuulijasta kiinni mikä se korkeampi voima on. Yhdelle se voi olla metallipatteri, johon itsensä kahlitsee, toiselle se voi olla jumala tai vaikkapa puu, ihan jokaisesta itsestään kiinni. Mihinkään ei ole pakko uskoa eikä ketään käännytetä mihinkään uskoon.

Jatka yrittämistä ja kirjoittele pahan hetken tullen vaikkapa tänne ajatuksiasi, ennenkaikkea itsellesi. Uskon myös että saisit paremmin vertaistukea tuolta Me Vähentäjät tai Me Lopettajat -osiosta. Täällä kotikanavalla enemmän pyörii meitä alkoholistien ja narkkien puolisoita, jotka opettelemme elämään omilla jaloillamme ja ottamaan etäsyyttä alkoholismiin sairautena.

Nyt vaan mars mars sinne omahoitajalle käymään tai sit a-klinikalle, suosittelen kyllä jälkimmäistä, koska tietävät massoittain enemmän riippuvuuksista kun terveyskeskuksessa. A-kilinkalla voi käydä avohoidossa mikään pakko ei ole mennä sisälle hoitoon. Eikä siellä mitään narkkiksia pyöri käytävillä tai jos tulee vastaan eivät varmaan ala jutteelen kun ovat vain jättämässä näytteitä. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin tän vuoden alusta mielenterveypalvelut ja päihdepalvelut yhdisty joten samalla kun varaat ajan a-klinikalla voit kertoo masennuksesta. On psykiatreja, terapeutteja ja sairaanhoitajia, suosittelen.