Mitä zolpideemin tilalle?

Itsellä taas päinvastainen tilanne,univaikeuksiin ensin mirtatsapiini (kieli poskella,ei kiitos),imovane (halluja jne.) ja kun sain stellat oli heti ns.mun lääke,auttaa nukahtamaan ja nukun yöni hyvin.Nyt vaan pelottaa et a-klinikalla vievät pois kun kerrankin on lääke mikä sopii,kun on tullut kokeiltua jos jotakin masislääkettä kun eivät tuota stellaa meinaa kirjottaa joka mestassa…Mutta viimeiseen asti aion pitää siitä kiinni!!!

Mä taas valvon pahimmillaan 5vrk:tta putkeen,sitten nukahdan 6 sirdaludin ja 2 Imovanen turvin.Zolpideemi ei oo ikinä nukuttanu,se vaan aluks aiheutti hallusinaatioita alkoholin kanssa.Ei mikään hyvä yhdistelmä.Sen takia pyysin vaihtoa tsopiklooniin,lääkäri ei meinannu millään vaihtaa,sano että,nää on niin samankaltaisia .Onneks sain tahtoni läpi ja seuraavan yön nukuin ilman mitään hallusinaatioita ja painajaisia 8:n tunnin yöunet, mikä on mulle luksusta.

Sä oot paremmin tottunu niihin lääkkeisiin. Käytön alussahan sivu-oireet (pakkausselosteessa lukee nuo) ovat pahimmillaan ja kun elimistö on tottunut lääkkeeseen ni oireet monesti vähenee. Kaikissa lääkkeissä ei kaikki sivu-oireet katoa, mut usein lievenee kuitenkin. Samalla kuitenkin sulla tuo toleranssi kasvaa eli kannattaa aika tarkkaan katsoa ettei joka yö ottaisi tai kohta on nostettava annosta tai ei saa nukutuksi lainkaan ilman pillereitä; pahimmassa tapauksessa niiden kanssakaan. Mut jos ne ei enää sekoita päätä ja toimivat unettomuuteen ni eikö se oo sit hyvä ratkaisu? :slight_smile: Tuo ei kuitenkaan vahvimpia uni-lääkkeitä ole ja vaikka unettomuutta esiintyisi jatkossakin sekä lääkettä joutuisi vaihtamaan vahvempaan ni olis vielä vaihtoehtoja… Toivottavast ei kuitenkaan niin päin mene… :slight_smile:

Pakko se on ollut valvoa kun tohtorit eivät auta. Pahimmillaan ensiavussa ramppasin ongelmani kanssa ja vasta mielisairaalasta sai oikeaa apua uniongelmaan. Saatoin valvoa viikonkin yhtä kyytiä ja siinä kyllä luuli sekoavansa jo moneenkin kertaan. Lääkärit hyvin pitkään jankuttivat, että lämmintä maitoa, hyvä unihygienia jne. Ois mieli tehnyt kyllä laittaa muutaman lekurin naamaa uuteen uskoon siinä tilassa. Vasta kun iso mies alkaa itkeä ja puhua itsemurhasta ensiavussa sain lähetteen m.sairaalaan ja siellä asianmukaista hoitoa untettomuuteen.