mitä voisin enää tehdä..

Hei!
Olen täällä ihan uusi, eksyin tänne ja tahtoisin apua…
Olemme seurustelleet mieheni kanssa pian 4v, meillä on ikäeroa n. 15v (minä 24v ja mieheni 40v) Kun tutustuimme hän käytti alkoholia reippaasti, joi n.1v ja meni hoitoon, jonka jälkeen oli selvinpäin n. vuoden. Nyt on taas alkanut ryyppäämään, esim. tänään soitti minulle töihin klo:10.40, että lähtee kaljalle ja siellä se on vieläkin…
Tätä sattuu joka harvasen päivä ja kun hän tulee kotiin alkaa taas mun haukkuminen, kuinka mä olen niin paha ja huono yms… olen totaallisen loppu, en jaksaisi enää itkeä ja huolehtia, kuinka ihmeessä pääsen tästä kierteestä pois? Mun itsetunto on niin nollissa, että ajattelen jo itsekkin itsestäni että en ole minkään arvoinen ja täysi nolla. Välillä sattuu sydämeen niin, että haluaisin vain kuolla pois…
Tahtoisin vain apua teiltä, en tiedä mitä tehdä ja pelkään taas kun se tulee kotiin…

Anteeksi jos tuli tämä teksti väärään paikkaan…

Mikä tuossa yhtälössä pitää teitä yhdessä??? :open_mouth:

Silloin oli kesä ja mulla loma töistä, kivaahan se oli yhdessä olla ja rellestää…sitten mukaan tuli ihastus ja sen kautta rakkaus, nyt olen korviani myöten pulassa kun en osaa/pysty ajattelemaan järjellä vaan tunteilla :unamused: oon vaan niin loppu tähän, tahtoisin jostain voimia tehdä ratkaisuja…
Mutta tuo kyseinen vuosi jolloin mieheni ei juonut, oli aivan mahtava, nyt kunn ajattelen, että mun pitäis erota ja lähteä pois niin aina ne “hyvät” muistot palaa ja taas sydän sulaa, vaikka aina mä päätän ja lupaan itselleni, että nyt on se aika lähteä… :cry:

Mun mielestä sulla on vaihtoehtoja: Lue ketjuja täältä ja päätä haluatko elää läpi saman mitä monet muut ovat tehneet vai otatko etäisyyttä jo nyt. Me kaikki olemme toivoneet, uskoneet ja rakastaneet että alkoholisti lopettaisi juomisen. Mutta päätös on hänen ja usein he jatkavat juomista.

Vähän kummastelen ikäeroanne. Miehen kannalta on varmaan mukavaa nauttia nuoresta seurasta, mutta sinun kannaltasi miehesi on jo “vanha ukko” jolla on elämän tuomaa painolastia mukanaan. Ja jostain syystä hän ei ole etsinyt seuraa ikäistensä joukosta. Ei pahalla, mutta olen törmännyt vastaaviin miehiin ja heillä on ollut kaikilla jotain ongelmia itsensä kanssa.