Nostavat varmaan vuosien saatossa sulle ton efexor annoksen ~300mg:hen, näin ainakin itellä kävi 2vai3 vuotta söin. aina kun alkoi vaikutushiipua ja tuli sähköiskut päähän, annos nostettiin. enäänhän sillä mitään väliä ole kun ei maksa mitään enää. silloin kun itse söin oli ainoa ja oli suojattu vielä ettei saa tulla kilpailijoita. sitten se tippuikin aika tasan 10kertaa halvemmaksi kun patentti raukesi.
Kuuluuko asiaan, vai onko jotain vaarallisempaa tiedossa? Ja pystynkö parin päivän tauon jälkeen jatkamaan normiannoksella?
[/quote]
Kuuluu asiaan ja voit jatkaa normiannoksella jos sulla ei tuu hirveen pitkää, esim. viikkojen, taukoa.
[quote=“Melpomene”]
Mulla on Efexorin (Venlafaxinin) lopetus vasta edessä, psykiatri kun on sitä mieltä, että joku muu nyt tilalle mieluummin.
Mulla on kaks kertaa ollu Efexorit, eka kerralla autto masennukseen sit oli pitkä tauko ja aloitin ne uudestaan samaan vaivaan, mut ei todellakaan auttanut, anoostusta vaan nostettiin ja ite olin ku joku robotti…enkä saanu mitään aikaseks enkä jaksanu, viitsinyt tehdä mitään kun mikään ei kiinnostanut ja pakolliset kotityöt ym. oli yhtä helvettiä. Lopetin lääkkeet lekurin ohjeen mukaan vähitellen, olihan se olo melko surkee jonkuaikaa mut pääasia että pääsin niistä eroon. Mulle psykiatri “suositteli” tilalle sit paljonkin myöhemmin Lamictalia, ja on sopinu mulle ainaki tosi hyvin.
Mulla tuli myös kun jätin tai vähentämällä jätin ton lääkkeen pois, ja välillä sellanen ihme humina korvissa, pää kipee ja pinna tiukalla. Ei nyt kokoaikaa mut se päänsärky on kyl jääny mieleen. Ei tulis enää mieleenkään alkaa syömään uudestaan Efexoria, psykiatri olikin sitä mieltä kun kyseli, että onko mitkään masislääkkeet mitä mulla on kokeiltu, loppujen lopus edes auttanu mitään, niin eipä kyl oo ku kerran, joksikin aikaa ja siks se olikin sitä mieltä että Lamictal ois mulle sopiva, ja kyllähän se on tasottaunut tuota mielen vuoristorataa, heittoja tulee edelleen mut ei niin rajuina kun aikaisemmin. Pystyy jotenki hillitseen itseään paremmin, ei kyl aina, mut kuitenki. tämä lääkitys sopii mulle, 200mg/vrk.
Efexorin ei pitäisi lihottaa, kuten joidenkin muiden masennuslääkkeiden. Itse olen valinnut Efexorin masennuslääkkeeksi ja ainakin omalla kohdallani todennut, että jos se jotenkin vaikuttaa ruokahaluun, niin hillitsevästi. Näin myöskin pakkausselosteen ja lääkärini mukaan pitäisi olla.
Itse sairastin erittäin vaikean puolen vuoden masennusjakson vetäen samalla päivittäin 300 mg kodeiinia ja Xanoria viikkotasolla ainakin 50 0,5 mg tablettia. Söin samalla Efexoria, joka ei tuntunut auttavan ollenkaan. Lopulta hankkiuduin omasta tahdosta suljetulle osastolle vieroitukseen, kun olo oli jatkuvasti erittäin masentunut ja ahdistunut. Elämänhalu täysin menetetty, eikä siihen nuo yliannostuksella vedetyt bentsot tai kodet auttaneet yhtään.
Vajaa viikko siitä kun olin lopettanut kaikki muut lääkkeet paitsi Efexorin, minusta tuli aivan eri ihminen. Vieroitusoireetkaan eivät olleet mitenkään pahoja, ainoastaan kauhea ripuli ja jonkin verran ahdistuneisuutta. Mutta todellakin viikon jälkeen siitä kun lopetin nuo bentsot ja opparit, olin jälleen positiivinen, iloinen, sosiaalinen ihminen ja elämänhalu tallella. Aivan juuri kuten ennen masennusjaksoni alkua.
Parantumiseni oli niin selkeä, että epäilen tuon pahan kodeiinikoukun ja Xanoreiden popsimisen aiheuttaneen masennukseni. Mahdollisesti Efexor pääsi vasta sitten vaikuttamaan, kun olin jättänyt nuo muut lääkkeet pois.
Nykyään syön edelleen päivittäin 300 mg Efexoria ja vointi on pääpiirteittäin hyvä. Viime aikoina olen kuitenkin käyttänyt kodeiinia satunnaisesti ja syönyt jonkin verran bentsoja. Täytyy vain varoa sitä, ettei mene päivittäiseksi käyttämiseksi.
Luulen, että Efexor toimii oikein masennuksen poistoon silloin kun ei vedä muita huumeita samanaikaisesti. Esimerkiksi 200mg tramadolia on aiheuttanut useita kertoja minulle hirveän ahdistuksen Efexor-kuurin aikana, vaikka joskus olen vetänyt Tramaleitakin reippaasti ja hyvä olo niistä on silloin tullut.
Tiedän kyllä venlafaksiinin estävän reippaasti kodeiinin vaikutusta. Siitä huolimatta kyllä se päivittäinen 10-15 kpl Ardinexia aiheutti miedon euforian ja poisti vieroitusoireet. Mun päivät oli käytännössä sitä, että aamulla herätessä ainoa asia mielessä oli vain seuraava kodeiiniannos. Sitten kun vetäsi sen liuskallisen Ardinexeja, pari tuntia pystyi makoilemaan sängyssä ihanassa kodeiinipumpulissa ilman minkäänlaista masennusta ja ahdistusta. Kun vaikutus lakkasi, olo palasi jälleen todella masentuneeksi ja tuntui ettei ole mitään syytä elää. Sitten vaan Xanoreita naamaan sen verran että sai nukuttua tai oltua sen verran pöhnässä, että ei jaksanut välittää ja hautoa sitä henkisesti pahaa oloa.
Lopulta suljetulla osastolla kun kaikki lääkkeet Efexoria lukuunottamatta lopetettiin, koko elimistö vaan huusi sitä kodeiinia sen muutaman päivän ja laihduin 6 kiloa viikossa ripuloituani hirveästi nestettä ulos. Sitten pikkuhiljaa helpotti ja pitkään jatkunut masennukseni parani käsittämättömän nopeasti. Lääkäritkin luulivat minun vain näyttelevän, että pääsisin mahdollisimman pois sieltä osastolta.
Nyt kun tuli aloitettua höpisemään, niin mainitaan vielä, että tuossa Ardinex-annokseni kohdalla oli oleellista nauttia tyhjään mahaan ne. Jos vasta oli syönyt, niin ei toiminut ollenkaan. Tämän on varmaan monet muutkin huomanneet kodeiinin kohdalla, että parhaan vaikutuksen ja nousun saamiseksi täytyy tyhjään vatsaan nauttia ne kodet. Mahtaakohan tämä sama tilanne olla tramadolin tai vaikka bentsojen kohdalla? Itse en ole niin kiinnittänyt huomiota tuohon syömishommaan muita lääkkeitä ottaessa. Onko kellään kokemuksia, mutua?
En itse ainakaan suurempia eroja ole huomannut tramalissa otetaanko tyhjään vai ei… kun vaikutus alkaa kumminkin vasta useiden tuntien päästä kun depotteja sattuu nuo 200mg,150,100mg pillerit ainakin olevan. bentsoja syönyt 3-4vuotta ei vaikutusta oikeastaan ottaako tyhjään vattaan vai ei, mutta kielen alla kun antaa liueta (harve liukeaa, rivatril 2mg esim liukenee, 0.5mg ei) niin vaikutus alkaa nopeammin.
Mulle määrättiin Venlafaxin 75 mg heti kättelyssä, eli ensimmäistä kertaa alan nappulat. Kiskaisin eilen depotin ja sammahdin pariksi tunniksi ja herätessä maha oli sekaisin, oksetti ja tuntui vähän kuin olisi ollut kuumetta. Nukkumaan kun menin niin unta oli turha odottaa, jalka vispasi, hampaita purin yhteen, silmäluomet värisi kun pidin silmiä kiinni ja auki ollessaan silmät ammotti. Seuraavana päivänä eli tänään menin aamulla 4h unien saattelemana töihin, missä olo oli krapulainen ja kuin olisi paskaa piriä vetänyt eikä nukkunut hetkeäkään. Pupillit oli laajentuneet ja vieläkin yli 24h lääkkeen oton jälkeen. Koko ajan ollut voimaton olo, hikoilua, vapinaa ja ruoka alkaa maistumaan vasta nyt. Hyvänä puolena se että olin melko rentona töissä josta plussaa. Onkohan tää ihan hyvä lääke vai kannattaiskohan kysyä jotain toista…? tänään ainakin jätän väliin…huh. onko noi pupillit yms jutut vain alussa?
Itel menny 225mg Venlafaksiinia muutaman kuukauden ajan.
Ei kyl oo ollu noin rajuja aloitus oireita vaikka nostettiin tohon annokseen noin viikossa omasta pyynnöstä ku sanoin, että ei tuu koskaan mitään aloitus oireita mieliala lääkkeistä kuten ei tässäkään tapauksessa. Mikään mielialalääke ei ole minulla toiminut lainkaan mutta tämä lääke on nyt auttanut suht mukavasti ahdistuneisuuteen. Pupillit tosin ovat lautaset koko ajan, siis aivan mustat, hyvä jotta ilman aurinkolaseja kehtaa ihmisten ilmoilla kulkea
Ok asiakaspalvelupaskaduunissa en kyl välttis haluis olla silmät lautasina varsinkin kun kieltäydyin saikustakin sen takia että omat ongelmani pysyy ihan vain omassa tiedossani. Mitäköhän siinäki sit… joo moi en oo sekasin mulla on lÄÄkitys… jjoo. en tiiä jättäiskö siksee ja kattois syssymmällä uudestaan. Täs nyt on vetkuteltu muutenki niin kauan et pari kk sinne tänne…
Joo siis Efexor aiheuttaa ihan oikeasti aivan tajuttoman isot pupillit, kaveritki on joskus huomautelleet ja oon sit selittäny syöväni Efexoria. Olen itsekin asiakaspalvelutyössä ja oon niin tottunut noihin omiin pupilleihin, ettei tule kiinnitettyä enää itse huomiota. Oon ihan selvinpäinkin just sellanen iloinen ja positiivinen persoona ja kova tyyppi tekeen töitä. Huvittava jos ne pomot on kattonu et joo, tuolla se meidän uus piripää-työntekijä tekee töitä tajuttomalla motivaatiolla ja tykittää euforioissaan kauheeta tahtia kassalla menemään