Heips vihdoin kaikille!
Oon ollu ala-maissa, kipeenä, yli-stressaantunu (koska voidaan puhua burn outista?) ja oon punninnut tarkkaan minne kirjotan (jos kirjotan) ku täällä käyn… Tänne tahdon varata aina aikaa, koska tää on ainoa paikka jossa en selviä millään ½h:n kirjoitus-ajalla vaan mielummin varaan sen pari tuntia varmuuden vuoks… Tääl mul tuppaa nuo tekstit venymään ku kirjotan syvällisemmin ku esmes Kuivauksessa; ne jutut menee jo ihan rutiinilla mut näissä tarvitsee enemmän ajatella asioita…
Dahlia, aion pudottaa bubret pois todellakin. Sain alle vuodessa pudotettua 4mg joka oli kolmasosa. Nyt menee 8mg/pv ja ajattelin pudottaa ilta-lääkkeestä millin pois. Mä aloin kans muuttamaan itseäni ku huomasin mikä musta oli tullut ja kun en todellakaan siitä pitänyt. Se on ihme kuinka piri-narkomaani esimerkiksi “näkee” itse itsensä aikaansaavana, kunnioitettuna, kauniina ja tehokkaana, vaikka todellisuudessa hän on muita arvosteleva (erittäin vittumainen määräilijä jota kaikki tottelevat jotta pääsisivät mahd. nopeasti eroon), asioihin jumittava, olemukseltaan epäsiisti (vaikka puhdas olisikin) ja useimmiten vielä epäluotettava. Itse pääsin nopeasti “suuriin piireihin” juuri pirin kautta, jälkeepäin ajatellen se ei oo mikään ihme ku olin niin kusipää että perin velkojani keltä tahansa siinä onnistuen… Sitä ihmistä en enää tahdo nähdä koskaan. Oon tehny muutoksia mut se mua eniten pelottaakin et palaan takaisin sinne aikaan ennenkuin edes käytin huumeita…
Musta on taas tullut vihainen, ahdistunut ja katkera… Kannan huolta kaikesta, se on totta. Tahtoisin todellakin että epäkohdat otettaisiin huomioon ja ihmiset voisivat hyvin… Enemmän mua kuitenkin stressaa mun omat vaatimukset. Pelkään et ilman niitä en enää koulussa käy tai kämppä on mitä on. Oon pystyny joustamaa jonkun verran mut…
Mä oon jo lapsena peittäny tunteeni, esittäny jotain mitä en ole. Muistan kuinka vain tahdoin että perhe on iloinen. Joskus jos oli pahaa ruokaa niin sisaret kapinoivat, välillä äiskä vetos tunteisiin tuossa asiassa ku hän on raskaan työviikon jälkeen tehny meille ruuan, mut ei kelpaa. Sen jälkeen kaikki ruoka oli “tosi hyvää”. Opin tosi nopeesti tajuamaan mitä kannata kertoa tai jättää kertomatta; tokalla hukkasin pyöränavaimen (mul oli aina kaikki kotona tai hukassa, jälkeepäin adhd voi selittää sen asian) enkä asiasta kertonut, koska en tahtonut aiheuttaa turhaa huolta. Me oltii läheisiä äiskän kanssa, kerroin sille ihastuksista ja muista mut en koskaan kertonu mitään mikä ois voinu aiheuttaa huolta… Kannoin huolta muiden voinnista koska sain ite hyvää fiilistä jos muut sai paremman mielen ku autoin heitä. En mä edes kertonut et vaikka pari kesää luin kotona vain kirjoja, se johtu siitä et en kehdan pyytää ketää hengaa mun kans ku en uskon et kukaa ois tahton olla mun kans. Mulla oli kastit jo joskus 9-vuotiaana jossa ekana oli suositut, sit niiden kaverit, sit vähän syrjitymmät siitä porukasta, omanlaatuiset joilla kavereita, kiusatut ja viimeisenä mä. Kuvittelin et kaikki on onnellisia jos negativiisia mielialoja ei ole. Mä en tuon vuoksi tunnista negatiivisia tunteita kovinkaan hyvin, suru, pelko, yksinäisyys, hämmentyneisyys, viha ja etenkin häpeä joka on kyllä juurrettu/juurtunut todella syvälle muhun. Tästäkin asiasta muistan jo ennen koulu-ikää asioita ja vaikka mulle ois naurettu ihan hyväntahtosesti ni mä häpesin itseäni niin maan perkeleest jos satuin jotain tyhmää sanomaan/tekemään. Olin ennen maski naamassa iloisena menos vaik mitä oli käyny mut sit murrosiäs aloin vihaamaan kaikkea ja tahdoin vain kuolla. Nyt mä oon taas alkanu vihaamaan kaikkea joten pelkään mitä se tuo mukanaan. Toisaalta koska noille negatiivisille tunteille mun ainoa luonteva tunne on viha, ni ehkä ei mitää karseaa katasrtofia oo kehittymässä… Mä nimittäin teini-iäs tunsin vain vihaa kaikkea kohtaa koska pilkattii jos pelkäsin tai olin surullinen.
Dahlia mul vaihtelee mieli-alat syksyllä. Masennun joka syksy ku luonto kuolee ja tulee pimeää. Sen sijaa keväällä oon yleensä tosi iloinen ku päivät pitenee. Avokki sano et tää on alkanu tuon koulun myötä. Mä en osaa olla stressaamatta ja ahistumatta koulusta, en osaa arvioida omia voima-varoja tai tunteita. Mulle on jääny päälle se tunne et en tuu pääsee tätäkää koulua läpi. Enkä tuu saamaa töitä. Stressaa myös et mä asun mun kämpäs ja maksan sen, mut mies ei virallisest asu tääl. Pelkään ettei hanki kämppää koht vaik on luvannu. Yllättäen vertaan ikääni ja ku tahtoisin muksun, ammatin, kodin ja töitä ni tuntuu et en millään kaikkea ehdi saada… Masentunu oon mut oon masentunu aika usein, se vaa on mun tapa yrittää selvitä asioista… Huono tapa!
UT, mä tiedän et mun ei pitäis miettiä koko maailmaa mut… mä oon aina eläny sitä kautta. Siks toivoisin et pääsen miekkariin jotta nää asiat vois oppia koska kohta on myöhäistä. Täytän kuitenkin jo 30 tänä vuonna ja persoonallisuutta on mahdollista muuttaa 30-40 ikävuoteen saakka.
Kaikille kiitos todella paljon tsemppaamisesta! <3 Oon nyt jos on hetki ollu aikaa kirjottan kuivauksee koska meitä on täl hetkel siellä 2 ketkä on sellases vaihees et pystyy jeesaa, oon ite aikoinani saanu niin paljon tukea et tiedän sen auttavan ja tahdon auttaa mikäli ihminen itse apua haluaa.
Tuosta Rakkauden takia lopettamisesta… Mä tunnen useita ihmisiä ketkä ovat lopettaneet mietojen huumeiden käytön/satunnaisen viihdekäytön, koska he ovat “odottaneet” löytävänsä jonkun ja kun sen oikean löytävät niin huumeet jäävät. Sen sijaan jos ihminen on koukussa, pelkkä rakkaus ei auta. Ensiksi on tunnustettava ongelma. Mikäli mielipide on että käyttö ei ole ongelma, niin eipä siinä rakkaus ole syy lopettamiseen vaan silloin käy kuten täällä monelle että puolison tulee hyväksyä ihminen käyttävänä. Mulla on yks tuttu joka on oikeasti reilu 30v kuin vanha pappa. Kerran ilmestyi nainen joka tahtoi olla hänen kanssaan ja korvasi pilvenpolttoa jopa siankärsämöllä. Yllättäen tällä naisella oli taka-ajatus ja hän katosi saatuaan mitä tahtoi… Ihminen puntaroi kuitenkin mielessään nykyisen elämänsä ja mahdollisen tulevaisuutensa mikäli onnistuu lopettamaan. Jo lopettamista miettineelle rakkaus on hyvä kannustus. Kuitenkin sellaiselle, joka ei näe elämässään mitään ongelmaa vaikka heikkoina hetkinä saattaa hetkittäin toista mieltä ollakin, lopettaminen on mahdoton ajatus. Kamasta tehdään osa persoonaa, jolloin toisen on hyväksyttävä kama osana häntä. Mulla itselläni oli tuossa ongelma pitkään ku katsoin kuinka pahan mielen tein kaikille, etenkin avokille mut silti lupaukset kestivät vain päivän…
Yritin narkata salaakin mut siitäkin jäin kiinni. Lopulta ku avokki ei tahtonut enää puhua lainkaan mun kans jos olin ottanut, aloin ymmärtää et mun on valittava vihdoin useamman vuoden pähkäilyn jälkeen…
NM, tottakai tahtoisin auttaa sun poikaa. Mä tunnistan paljon hänessä itseäni mitä oon sun kirjotuksista lukenut. Mä tahtoisin “haastatella” häntä kerran jonka perusteella tietäisin tasan tarkasti missä vaiheessa lopettamista hän on ja osaisin antaa neuvoja ja tukea jatkoon. Osaisin myös muistuttamaan asioista joista hänen tulis olla itelleen kiitollinen ja ylpeä. Lisäks hän sais palautetta ihmiseltä joka on samassa vaiheessa ollut joka taas varmistais jatkoa. Mä tahdon todellakin auttaa jokaista joka on huomannut että entinen elämä on mahdotonta elää mut uusi elämä tuntuu myös liian haastavalta. Kun se tuntuu haastavalta mulle itsellenikin… Mä en osaa täs asias eläytyy äidin rooliin vaan täs asias mä eläydyn käyttäjän rooliin joka tietää satuttaneensa vuosia läheisiään, polttaneensa siltoja takanaan, uskoo epäonnistuvansa ja ei todellakaan luota pääsevänsä koskaan parempaan suuntaan. Mikäli mä pystyn auttamaan tällaista ihmistä, hän itse alkaa toivuttuaan korjaamaan välejään perheeseen yms. jolloin hyvinvoivien ihmisten määrä kasvaa entisestään.
Todella mukava jos poika näytti paremmalta. Mainitsitko muuten hänelle asiasta? Ajattelin vain et ehkä ei ole itse huomannut kuinka pahasti nuo päihteet vaikuttavat mieli-alaan. Ku se on ali-tajuntaista peitellä kaman huonoja vaikutuksia. Olisi hyvä jos hän itse huomaisi et voi paremmin nyt ja tulee voimaan vielä paremmin, koska jos tulee retkahtamaan niin sitä unohtaa kaikki vähänkin paremmat ajat, kaikki menneisyys näyttää yhtä mustalta…
Toivottavasti tulee kirjoittelemaan kuivaus-huoneelle tai edes lukemaan… Mä ite oon esimerkiks jättäny kaikki tyhmätkin tekstini sinne vaikka ois hävettäny koska oon ajatellu et ehkä joku joskus niistä hyötyy mun kokemuksen perusteella…
Noista psykdeeleistä… Mä uskon et jos niitä on tilattu netin kautta niin aika tarkasti on myös luettu neuvot ja kaikki tieto jonka asiasta käteen saa. Aina suositellaan trippi-vahtia (joka rauhottelee tarpeen mukaan ja on selvä), mikäli ei ole montaa kertaa psykedeelejä ottanut. Mä itsekin pidin psykedeeleistä koska sitä kautta uskoin löytäväni sisäisen rauhan. Jonkin osan itsestäni jota en muuten löydä. Pidän vieläkin joistakin deeleistä mut harvoin tulee otettua. Mun mielestä pään ei tarvi olla kovinkaan “kestävä” jos vetää deelejä, riittää et luottaa 100% varmasti siihen et vaikka kaikki asiat ympäriltä katoais tai muuttuis erilaiseksi ni tripin päätyttyä palaa “normi-tilaan”. Paniikkiin ei saa mennä vaikka mitä tapahtuis. Itse otin kerran dexmiä (tehdään ihan yskänlääkkeestä) ja oman tietsikan äärellä, omalla tuolilla matkustin avaruudessa eteenpäin tavaten aina suurempia ja suurempia johtajia… Jossain vaiheessa kävi mielessä hetken verran et onkohan tää ihan turvallista (et matkustan pienellä aluksella parin tuntemattoman kans paikkaan josta mul ei ole hajuakaan missä se on tai miks sinne menen), mut onneks samantien mietin et jos mut on kerran päätetty viemään jotain katsomaan ni musta kyllä pidetään huolta! Mulle psykedeelit on oikeasti tuoneet lisää itsetietoisuutta ja etenkin nöyryyttä. Joka kerta kun deelejä ottaa joutuu olemaan nöyrä, että matka olisi mukava. Iteasiassa mulle deelit ei oo ainakaan olleet pelkkää päihtymystä vaan nimeomaan sitä itsen etsimistä joka on onnistunutkin melko hyvin. Kun katselee jotain asiaa joka on todella kaunista mut ei ole lainkaan sun vallassa, niin mulla ainakin parhaat asiat ovat olleet ne oivallukset kuinka mun elämä on hyvin oikeasti. Ainoa vain et muistan sen korkeintaan kk:den. Mut mun elämä on ollu muutenkin sellaista et oon useita kertoja havahtunu olevani sellaisten ihmisten/ihmisen seurassa ketä en tunne ja keiden kanssa ilm. iltaa viettän (ilman muistikuvaa, nimistä puhumattakaan) ja sen jälkeen vasta sekaisin olenkin et mitä hemmettiä on tapahtunu?!? Nämä asiat olleet siis kännissä ennenku aineita käytin…
Mul itelläni on se ongelma et mä en osaa itkeä ennenku oon romahtamassa täysin… Nyt lopetin sit taas kk:den käytön jälkeen e-pillerit tuon asian takia…
Joskus tuntuu et kunnon puhdistava itkeminen vois auttaa samalla tavalla kuin trippi, osais ehkä arvostaa enemmän tavallista elämää… Anteeks et tuli pitkä vuodatus, yritin vastailla kaikille ja aika minä-keskeiseksi tää meni, valitettavast…
Alkaa väsyttää tosi paljo, mut käyn vielä johonkin topicciin laittamaan yhden paperin jonka oon saanu muutama vuos sit yhdestä paikasta… Voimia kaikille ja mulle tää vilpola on ainakin opettanu sen asian et vaikka narkkareita ei hautajaisiin tahdota, niin täällä kokemuksesta on ilm. kuitenkin hyötyä vaik monta kertaa oon kirjottanu pitkän jutun ja kopsan sen wordiin ku en oo kehannu sitä lähettää…