Mitä tehdä?

Moi kaikille. Olen lukenut plinkkiä viitisen vuotta ja vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä, olipa kova homma…

Elikkäs ongelmani on siis se että olen sairastanut vakavaa masennusta ja kroonista unettomuutta jo teinistä asti n.10 vuotta. Lääkityksenä on kokeiltu melko kirjava joukko erilaisia kemikaaleja esim.

Masennukseen:
Cipralex
Zoloft
Sepram
Remeron
Efexor
Cymbalta
Triptyl
Doxal

Unettomuuteen:
Opamox
Tenox
Stilnoct
Klotriptyl
Mirtazapin
Seroque

+Bentsot

Millään näistä lääkkeistä ei ollut minuun pidempiaikaisia positiivisia vaikutuksia, joten noin puoli vuotta sitten aloitettiin taas uusi lääkitys, Lyrica 600mg masennukseen, ja Diapam 30mg unettomuuteen ja ahdistukseen.

Tämä viimeinen combo alkoi jo parantamaan elämänlaatuani ja vähentämään kaikenlaisia köysi,luoti otsaan ajatuksia, kunnes minulla vaihtui lääkäri joka tipautti kylmästi kaikki lääkkeet pois, koska minulla on todettu c-hepatiitti ja lääkkeet rasittaa maksaa :frowning:
Mitä siis teen, koska elämä alkaa taas luisua raiteiltaan enkä voi edes lääkäriä vaihtaa koska nykyinen hoitaa tuota minun c-hepatiitti asiaa??
Kiitos vastauksista.

Mikä tekee lääkärin vaihdosta mahdotonta?
Ehkä lääkärille tarvitsee esittää kysymys, kumpi tappaa nopeammin C-hepa ja lääkkeet vai se luoti. Ei voi muuta kuin tuoda esille tuon tilanteen.

Outo lääkäri, ei vissiin kai teidä asioista mittään. Useilla entisillä huumeidenkäyttäjillä on C-hepatiitti ja he saavat silti vahvaa lääkitystä esim. korvaushoitoa. Onko Sinulta otettu maksa-arvoja? Minun lääkäri on jopa sanonut minulle että vaikka maksa-arvoni kohoaisivat niin lääkityksiä ei lopeteta ja aika hyvässä kunnossa olen ettei mistään" hälläväliä saattohoito- potilas" asiasta ole kysymys.
Sehän on jo vaarallista lopettaa tollaset lääkitykset seinään.
VAIHDA IHMEESSÄ LÄÄKÄRIÄ. :astonished:

Olisipa lääkärin vaihto vain mahdollista, mutta tässä minun tapauksessani se on mahdotonta koska asun tällähetkellä paikassa jossa on vain yksi psykologi ja yksi psykiatri töissä mtt:ssä, mielenkiintoinen tilanne siinä mielessä että olen asunut ympäri suomea ja tällaista ei ole ennen tullut vastaan.

Maksa arvojani on seurattu noin vuoden ajan ja lääkitysten aikanakin ne ovat olleet vain lievästi koholla, alkoholia, piriä ja opiaatteja en enää käytä joten ne eivät ainakaan pääse arvoja nostamaan, pilveä poltan aina kun mahdollista mutta sehän ei tietääkseni maksaan vaikuta.

Tämä kyseinen minua hoitava psykiatri sanoi viime tapaamisellamme, että asiani ovat sen verran levällään että kannattaisi muuttaa jonnekkin muualle koska tällä paikkakunnalla minun otsaani on jo lyöty leima ja että etelä-afrikassa moni on saavuttanut henkisen rauhan :open_mouth: tulee väkisinkin mieleen että minua pidetään jostakin syystä täysin ala-arvoisena ihmisenä johon ei aikaa kannata tuhlata.

En ole ollut poliisien kanssa tekemisissä, mitä nyt muutama putkassa vietetty yö.
En ole ikinä ollut väkivaltainen luonne.
Käyn töissä aina kun niitä on.

Onko suomessa lääkäreillä siis niin suuri valta että he voivat pelkästään pärstäkertoimen mukaan potkia ihmisen pois terveydenhoidon piiristä :frowning:

Onko siis ainoa vaihtoehtoni muuttaa jonnekkin suvaitsevaisempaan(järkevämpään)paikkaan?

No jo on kummallista. Miksi Etelä-Afrikassa moni saisi rauhan eikö se ole yksi väkivaltaisimmista alueista maailmassa?

En ymmärrä mitään tosta logiikasta. Kannattaa ottaa yhteyttä ilmaiseen lakiapumieheen ( oman paikkakunnan tietty) jos ei auta kannattaa muuttaa pois. :frowning: Joskus on parasta lähteä pois vaan jostakin tuppukylästä. Luulisin.

Kyllä tuo nyt on aivan perseestä! itsekin sain hommattua lääkärin eri paikkakunnalta missä nykyään käy. Ei oman sairautensa takia kotoansa herranjumala nyt lähdetä. asianajajaan yhteyttä vaan, ei tollaiseen käytökseen ole oikeutta kenelläkään, toihan on törkeä laiminlöynti jo lääkityksen suhteen + vielä julkinen solvauskin :imp: Soittelet muutamaan eripaikkaan ja ensimmäiseksi vaikka lakiasiamiehelle ja sen jälkeen sinne mtt paikkaan ja VAADIT saavasi oikeanlaista hoitoa ja jos ei onnistu niin lääkärin vaihto vaikka sitten eri kunnasta/kaupungista. Kuten itsekin tuossa mainitsin niin vaihdoin lääkäriä eri kaupunkiin erimielisyyksistä ja nyt mennyt yli puolivuotta loistavasti kun lääkäri vaihtui. Aluksi lääkkeet oli suuret kpl määräntänsä ja annoksiltansa ja vaihdeltiin lääkityksiä mutta löydettiin kumminkin oikea lääkitys minulle, mitä edellin lääkäri ei olisi suostunut kokeilemaan yhdestäkään niistä lääkkeistä.
Pysyt vaan lujana ja pidät oman pääsi! Suomi on lääkärihoidollisesti erittäin hankala maa ja välillä asiat menee vaikeimman kautta, mutta kyllä se apu sieltä löytyy aikanansa! kesti se sitten viikkoja tai vuosia, sun tapauksessa uskoisin kuitenkin järjestyvän melko sutjakkaan nopeasti. Voimia sinne! Ja koita saada jotain selvää tästäkin mongerruksesta :laughing: