mitä tehdä elämässä????

Olen ihan umpikujassa, en tiedä mitä haluan tehdä elämässäni…olen jo 32-vuotias enkä edelläänkään tiedä mitä haluan ja se ahdistaa!! Olen tällä hetkellä erittäin hyväpalkkaisessa työssä mutta kuitenkin en tiedä mitä tehdä elämässä??? En tiedä mistä kaikki tietämättömyys elämässä johtuu, johtuuko se siitä, että molemmat vanhemmat ovat olleet alkoholisteja ja minut on aikoinaan huostaanotettu ja alku elämälle on ollut rankka vai mistä ihmeestä…käyn terapiassa ja olemme terapeutin kanssa miettineet tätä asiaa, mutta en ole saanut vastausta tähän ongelmaan. Haluaisin eläintenhoitajaksi ja toisaalta eräoppaaksi ja toisaalta tykkkään nykyisestä työstäni eli en tiedä mitä tehdä, haluaisin muuttaa pohjoiseen rauhaan ja seesteiseen elämänrytmiin, mutta riittääkö uskallus siihen?? Elämässä pitäisi toteuttaa haaveita, mutta kuitenkaan en vieläkään tiedä mitä haluan elämältä. Kaiken sen jälkeen mitä elämässä on kokenut (mm. äitini tapettiin kun olin 8v) niin tuntuu, että elämä on hukuksissa…mitä enemmän mietin tätä asiaa sitä ahdistavammalta asia tuntuu, olen ihan umpikujassa. Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa ja miten olette päässeet eteenpäin??

Terve Myy74! Olen itse aika paljolti samassa tilanteessa, olen kylläkin paljon nuorempi (21v), minulta myös kuoli äiti kun olin 8vuotias…
Molemmat vanhemmat olivat alkoholisteja ja isä hakkasi kännipäissään äidin hengiltä ja siitä vasta alko mylläkkä, nyt rupee vasta elämä rauhoittumaan ja ai että tuntuu hyvältä!

Terapiassa minäkin kävin tapahtumien takia mutta se oli aika karmivaa, enempi olen saanut terapiaa vain läheisten kanssa juttelemalla ja käymällä asiat läpi… moneen kertaan ne saikin käydä päässä läpi mutta hyvää kyllä teki, vaikka ei aina siltä tuntunut :wink: vaikka välillä tuntui elämä umpikujalta ja kauhealta niin tässä sitä ollaan, ja tällä hetkellä pyyhkii ihan hyvin :slight_smile:

Itsekkin miettinyt tuota työpaikkaa, tällä hetkellä olen aika kätevä käsistäni joten valinnanvaraa on, muurauksesta aina autojen korjaukseen ja puusepäntaitoihin!
Mutta jos ei mikään näistäkään miellytä niin sitten taas seuraavan homman kimppuun ja katsotaan miltä tuntuu :slight_smile: Eli minä annan nykysin mennä vain fiiliksen mukaan ja teen sitä mikä tuntuu hyvältä, en jaksa väkisin vääntää työtä mikä tuntuu puulta!

Oletko vain terapeutin kanssa jutellut menneistä vai myös läheistesi kanssa ? Minun on paha mennä sinulle sanomaan että muuta toki sinne pohjoiseen kun sinun se pitää tietää!
En tiedä oletko perheellinen vai sinkku ja missä elämäntilanteessa olet, sitoutuminen minua auttoi aika paljon selviytymään kaikesta menneestä ja siirtymään eteenpäin, ei tarvitse enää kelailla samoja asioita uudestaan ja uudestaan.

Ei minullakaan ole tietoa mitä minä haluan elämältä, mutta eiköhän aika tuo vastaukset nenän eteen :slight_smile: tällä hetkellä painaa vain raha-asiat, mutta sekin ajaa töihin joten töitä sitten tekemähän ja päivä kerrallaan !

Itse en ole mitään niin draagista kokenut, ilman isää kasvanut ja maiden välissä muuttanut mutta olen jo niin pikään suomessa ollut että ei ole vanhoista ajoista edes mielikuva. Ahdistus on kylläkin, olen jo 8kerta muuttanu vuoden 2001 jälkeen ja loppua ei tuu… olo on levoton, ahdistunut, masennun kun ees mietin asia… nytkin tuntuu kun en sais edes henkeä…
Noin 1,5v sitten mun sydämmen valtas eräs mies jonka takia muutin paikkaan missä en oo missään vaiheessa viihtynyt. (liian pieni mulle)
pitkästä aikaa mulla kuitnekin on työ missä viihdyn mutta on aika yksinäinen olo, kavereita ei ole lähimmän 130km säteellä + miehellä on omat auto harrastukset… mulla täällä ei ole edes harrastus mahdollisuuksia… toisinaan mietin suoraan kaivoon hyppämistä, vain sen takia että en joutuis miettimään tätä elämä niin paljon… raukkamainen vaihtoehto tiedetään… saisinpa pääni kuntoon…

Minä tahtoisin kysyä yhden asian: Onko sinulla lemmikkiä? Jos ei: Osta vaikka koira! Se on hyvä seuralainen! :smiley: Ttoivon että sanoisit: ‘‘Miksipä ei!’’ :laughing: Minä haluan vain ehdottaa jotain :frowning: Jos sanot: ‘‘Ei kiinnosta!’’ En lähetä enää!

Minunkin mielestä koira on hyvä seuralainen, ja sopisi varmaan ‘‘viestiketjun aloittajalle.’’ :slight_smile: Olen kiinnostunut: nimen perusteella, Bordercollieen. ja ehdottaisin sellaisen ottamista. Sanon joskus näin: Multa meinaa jo hermot mennä ja happi loppua! :laughing: Siihen onkin hyvä kuva: :blush: hihihii! Varmaan puheestani jo selvisi että olen lapsi! :confused: Muistakaa se! Tunnen yhden bordercollien. Asuu lahdessa, on kooltaan keskikokoinen. musta valkoinen, ja… asuu kaupassa, omistajana: ei vanhannäköinen, enemmän nuorennäköinen nainen. :smiley: Jihaa! Bordercollie!! :laughing:

Kolme hurraata Bordercollielle: Huraa, huraa, huraa, Bortsu! :laughing: Kerran käytävässä, minä söin karkkia. Äkkiä yhden oven postiluukusta, joku koira työnsi kuononsa. Ovi oli raollaan. Minä pelästyin ja lähdin juoksemaan portaita alas. Harmi vaan, että kerrostalossa oli juuri viisi kerrosta :confused: ja olin ylimmässä. Kummallista että koiraa pidetään juuri viitosessa. :question: Koira sai oven auki. ÄÄÄÄÄK! Minä huusin, ja painoin äkkiä hissin nappulaa. Hissi oli kuitenkin alhaalla, enkä olisi kuitenkaan ehtinyt sinne ennen kuin koira oli purrut minut kuoliaaksi. :blush: Silti toisen oven takaa kuului pauketta. Soitin ovikelloa, että pääsisin pakoon koiralta. Kukaan ei kuitenkaan tullut avaamaan. Joksin äkkiä portaat alas. Koira tuli perässä. :astonished: kun olin alhaalla, sieltä ovelta, minkä ovikelloa olin soittanut, joku huusi: Mitä sinä tulet toisten ovikelloja soittelemaan!? Minä juoksin äkkiä ulos ja työnsin oven kiinni. vähän noloa. :blush: Nyt riitti tarinan kerronta. :wink: Kuusi hurraata, Bortsulle: Huraa, huraa, huraa, huraa, huraa, huraa! :smiley: :smiley: :smiley:

Kolme hurraata Bordercollielle: Huraa, huraa, huraa, Bortsu! :laughing: Kerran käytävässä, minä söin karkkia. Äkkiä yhden oven postiluukusta, joku koira työnsi kuononsa. Ovi oli raollaan. Minä pelästyin ja lähdin juoksemaan portaita alas. Harmi vaan, että kerrostalossa oli juuri viisi kerrosta :confused: ja olin ylimmässä. Kummallista että koiraa pidetään juuri viitosessa. :question: Koira sai oven auki. ÄÄÄÄÄK! Minä huusin, ja painoin äkkiä hissin nappulaa. Hissi oli kuitenkin alhaalla, enkä olisi kuitenkaan ehtinyt sinne ennen kuin koira oli purrut minut kuoliaaksi. :blush: Silti toisen oven takaa kuului pauketta. Soitin ovikelloa, että pääsisin pakoon koiralta. Kukaan ei kuitenkaan tullut avaamaan. Joksin äkkiä portaat alas. Koira tuli perässä. :astonished: kun olin alhaalla, sieltä ovelta, minkä ovikelloa olin soittanut, joku huusi: Mitä sinä tulet toisten ovikelloja soittelemaan!? Minä juoksin äkkiä ulos ja työnsin oven kiinni. vähän noloa. :blush: Nyt riitti tarinan kerronta. :wink: Kuusi hurraata, Bortsulle: Huraa, huraa, huraa, huraa, huraa, huraa! :smiley: :smiley: :smiley:

Hupsis, taisi tulla kaksi samaa viestiä peräkkäin. :laughing: Kummallista :confused:

Pelleilyläpää nää lopun viestit

Hei,
Jos olette alkoholistien läheisiä, AAL:ästä tai Al-Anonista voisi olla teille hyötyä etsiessänne päämäärää elämällenne.

tee elämässä, mitä näet pilvissä. muuten ota päivä kerrallaan. tai sekoat