Hei. Mitä sanoa omaiselle, joka on maksanut vuosikausia lapsensa huumeiden käyttöä ja kaikenlaisia töppäyksiä? Itse omainen elää täysin kädestä suuhun hirvittävien velkojen kanssa, joita on tehnyt lapsensa tähden. Hän on sitä mieltä, että tekee oikein. Lapsi on luvannut vuodesta toiseen tehdä vaikka mitä lopettaakseen huumeiden käytön, mutta mitään konkreettista ei tapahdu. Apua lapselle on kylläkin tarjottu ja jonkun verran ottanut sitä vastaan, mutta hyvin lyhyellä pinnalla. Tai lapsi ja lapsi…kyseessä täysin aikuinen ihminen.
Tätä kun kirjoitan, tuntuu lapselliselta kysyä, mitä tällaiselle omaiselle sanoa. Mutta kun en löydä oikeita sanoja. Jotenkin haluaisin saada tämän omaisen silmät aukenemaan ja apua nimenomaan hänelle itselleenkin. Hän on vaan sitä mieltä, että on niin vahva ihminen, että kestää, mutta täysi tuho on edessä ja kotikin on menossa alta em. velkojen takia.