Ai niin tää oli tää downtempochillout juttu. hieno biisi ja niin kaunis nainen videossa että Henryn kovettunut sydän värähti.
Tässä tää tämän päivän löytö, eli Dark Dark Dark. Toivottavasti en unohda tätä nopeasti. Tykkään naisen äänestä paljon. Ja haitarista. Ja koko piisistä, ja koko albumista, ja uudemmastakin albumista.
youtube.com/watch?v=C773TBUNPgM
Heräilen tässä ja mietin minkäköhänlainen musiikkimaku täällä porukalla on noin yleisesti. Yhtä ahdistaa Leevin “Amalia” ja toista Jukka-pojan “kylmästä lämpimään”. Itseäni koskettaa toi ensinmäisenä mainittu mutta en ole nyt tuomitsemassa ketään.
Nyt en linkitä mitään musaa tähän koska en löydä kuulokkeita enkä muutenkaan halua provosoida ketään. Sen kuitenkin sanon että jos provosoidaan niin on paras olla provosoitumatta.
Yritän hiippailla tässä välillä aamuröökille mahdollisimman hiljaa (mutsi kuorsaa viereisessä huoneessa) että Hänen tarvitse herätä vasta kun aamulla tuoreen kahvin tuoksuun (pari korvapuustia pitää lämpskätä mikrossa). Resukka yrittää pitää “asialinjan” ja mikäli mahdollista niin myös samalla seistä selkä suorana ja kantaa vastuu omista tekemisistä .
Dark Dark Dark : Hear Me. Ahdistava, kaunis, koskettava biisi.
youtube.com/watch?v=vtYMTIbLHpk
Asa Masa - Kans alainen
youtube.com/watch?v=rA87h4WJWaM
Aika mahti heitto
" Hyppii polul varovasti muurahaisten yli "
<3
Emma Tie - Elossa
The Mars Volta - De-loused in the comatorium
http://www.youtube.com/watch?v=9FpjcItI8q4
Tajuton levy, miten mä löysin tän vasta nyt?? Progehtavaa kaahausrokkia… tai ei tätä voi ees lokeroida. Parasta pitkään aikaan <3
^
Ai joo, Mars Volta, tuttu nimi. Oon joskus kuunnellu tota nimenomaista albumia, ja tykkäsin kyl. Nyttemmin noi progeilut ei kyl kauheesti enää iske. Mut ärsyttävää, miten sitä aina unohtaa kaikki kuuntelemansa bändit ja artistit, jos niit ei jatkuvasti kuuntele. Tai mä ainakin unohdan. Varsinki nyt, kun Spotifyn kautta löytää jatkuvasti uutta ja taas uutta, toinen toistaan parempaa musaa, ni ei jaksa pitkään yhdessä pysyy ku tulee himo taas löytää uutta.
Tätä en kyl tuu unohtaa vähään aikaan, niiin kaunis biisi! Eilen ei paljon muuta täällä iinan kämpässä soinukkaan. Tää on just sellanen biisi, joka joskus ennen ois saanu mun kyynelkanavat räjähtämään. Mut ei nyt. Kai sitä bupree on veres vieläki sen verran et tunteet blokkaantuu. Toisaalta oon ehkä jo vähän päässy niiden itkettävien asioiden ylikin…? Oisse ny jo aikakin…
No eiks tääl aika paljon jotain suomiräppii kuunnella? Nuoremmat kuuntelee räppii, ja vanhemmat rokkii. Jotain kammottavaa kikkeliheviäkin täällä muistaakseni ajoittain esiintyy. Eli ei oo kovin pitkälle jalostuneita musiikkimakuja täällä. Sori nyt vaan. Tai siis on toki niitäkin, mutta harvassa. Esim. faksin kuuntelemasta musasta ei löydy mitään paskaa. Indiee, jatsii, triphoppii, folkkii - paljon eri genrejä, mut kaikista valikoidusti vain ja ainoastaan niitä laadukkaita teoksia. Ja varmasti gripillä myös hyvä musamaku, vaikken mä ite ihan samoilla linjoilla olekaan.
FROM THE VASTLAND - KAMARIKAN
Iranilaista black metallia
Jesu - Sun Down (part 1)
https://www.youtube.com/watch?v=X8MuS9twySw&list=PL2B927A02C58BEEB4
postimetalli/drone/shoegaze -fiilistelyä ennen tän iltaista keikkaa Tavastialla!
Hei, kyllä mäkin kuuntelen räppiä! Tosin aika valikoidusti, ja tietysti vaan sitä hyvää sellaista. Tai siis, enhän mä kuuntele ku hyvää musaa… :mrgreen: Viime aikoina tosin on maistunut enemmän (instru)rokkileijailu. Ylipäänsä jengi tuntuu kuuntelevan tosi monenlaista musaa täällä, ja vaikken mä ihan kaikesta lämpeä niin tästäkin ketjusta on tullut bongattua monta hienoa biisiä jotka ois muuten varmaan jäänyt kuulematta
Et kai Iina kuvittele että kaikki jakaa jok’ikisen kappaleen tänne minkä kuuntelee. Ja itseasiassa voin sanoa että jos joku KEHUU mulle jo pelkästään YHTÄ AINUTTA kappaletta, voin hyvin kuvitella millaisesta musiikista toinen tykkää. Ite pidän hyvästä(genre ku genre), vihaan paskaa tai paskasti TEHTYÄ “MUSIIKKIA”, liika yritys aivan hirveetä, eläytyminen & fiilistely ‹3
Jatketaan.
Esim. itteeni vituttaa, kun en tunne tarpeeksi musiikkia tai artisteja, varmaan montaa muutakin. Sori mut Iina tost sun tekstistä paistaa VITULLINEN YLEMMYYDEN / PAREMMUUDEN MAINOSTAMINEN ei pahalla, mut lueppa ite toi uudestaa:
“Mä ja Faksi kuunnellaan SIIs vaan taidetta MITÄ KUKAAN MUU EI KUUNTELE SAATI YMMÄRRÄ”, baskeri päässä valkosella rokokoo tuolilla pieni mokkakuppi sirossa pikku kätösessä nenä kohti taivasta. Ei pidä unohtaa pikkusikaria kuvioidussa helvetin kalliissa holkissa, joka on muuten tesiknee. PERKELEEN INTELLEKTUELLI
:mrgreen:
Rakkaudella anajuhani
^
Luepas sinä anajuhani se mun postaukseni uudelleen. Mä olen siinä kehunut vain faksin musamakua, vähän myös gripin - omasta maustani en ole kirjoittanut yhtään mitään! Taiteesta en myöskään kirjoittanut mitään, enkä siitä, et kukaan muu ei sitä ymmärtäisi.
Rokokootuoleilla - eli rahalla - ja hyvällä musamaulla ei ole yhtään mitään tekemistä keskenään. Sikareja en polta, mokkakupeista en tiedä mitä ne on, mut baskerit on kyl ihan jees. Ja intellektuelliks en koskaan ole itseäni ajatellut, saati kutsunut.
Et huti meni sun arvaukses nyt tällä kertaa, ja jostain tuulisesta puskasta vedit tuon päätelmäsi.
Ja ei, en todellakaan kuvittele et ihmiset postaa tänne kaikki kuuntelemansa biisit, mut oletan et ihmiset laittaa tännne biisejä mielestään parhaimmasta päästä. Miks kukaan haluis antaa sellasen kuvan et kuuntelis paskaa, vaikkei todellisuudessa sitä tekis?? Olen myös huomannut, että musamakuaan täällä esitelee vain osa foorumilaisista. Kommentoin siis vain niiden perusteella, enkä siis arvostele niiden makua, joiden mausta en mitään tiedä. (Ajattelin et tän ois tajunnut lukija itsekin.) Kaikkien niiden kikkelihevien, notkeitten rottien ja jopejen jälkeen oon tosiaan muodostanut sen mielipiteen, et ihmiset täällä kuuntelee enimmäkseen paskaa. En tosin koskaan jaksa kurkata pelkkiä linkkejä, jos postauksessa ei sen takaa löytyvästä mitään infota. Et onhan siellä jotain hyvääkin saattanut mennä multa ohi.

Et kai Iina kuvittele että kaikki jakaa jok’ikisen kappaleen tänne minkä kuuntelee. Ja itseasiassa voin sanoa että jos joku KEHUU mulle jo pelkästään YHTÄ AINUTTA kappaletta, voin hyvin kuvitella millaisesta musiikista toinen tykkää.
Ja tässä sä taas vesität itse koko sanomasi. Vai onko ehkä niin, että mulla ei ole oikeutta päätellä mitään ihmisten musamausta parin biisin perusteella, kun tänne ei kerran jokaikistä kuunneltua biisiä linkitetä, mutta sinä voit sen tehdä jo yhden biisin perusteella??
Mut piis vaan sullekin, ja no hard feelings. Arvasin et joku tuostakin taas loukkaantuu, vaik mielestäni olen ihan oikeutettu pitää paskana sitä, mikä mun mielestä on paskaa. Ja jos sitä täällä paljon esiintyy, ni miks en sais sitä sanoo? Koska sen paskan kuntelijalle tulee paha mieli?? No voi! Luulen et ihmiset täällä on kokenu pahempiakin asioita. Ja huom, erottakaa ihmiset se, onko arvostelu henkilökohtaista vai ei. Mä puhun tässä vaan musasta ja musamausta, en kenestäkään ihmisestä persoonana!
https://www.youtube.com/watch?v=hJj_4ir12-w
Ott - One day I wish to have this kind of time
Tää biisi on ollut mulle tosi tärkeä viimeisen parin vuoden aikana… En tiedä mikä siinä on, mutta vaikka oisin kuinka paskana/hyvissä/hälläväliä -meiningeissä, niin tää kappale jotenkin palauttaa mut siihen, mikä on oleellista juuri tällä hetkellä. Kaikki järjestyy, eikä kandee stressaa asioista mihin ei voi vaikuttaa. Musiikillista terapiaa kenties, who knows. Mut tää biisi vaan toimii tilanteessa ku tilanteessa
Olin Iina vähä väsyny eile, tänää. Nyt luin sun vikan viestin, oikeessa olet. EI OIKEESTI ollu tarkotus vittuilla tai aukoo turpaa, no ehkä vähän, MUT pilkesilmässä :mrgreen: En jaksa miettii tot ny enempää.
Ja totta. Ihmisen musalinkistä pystyy kelailla onko kyseessä Suomi - Nasse joka hôrõttää Jopen “mäkkäri räppäri kokis ja sprite” läpälle kikkeli turboahtimessa, tai, no vaikka sun kaltanen ihminen joka ARVOSTAA musiikkia, ja jos en ihan väärin ole sua jummartanut, osaa heittäytyy tunne tasolla siihen “maailmaan”
Ps.
Tais tollo yöl vituttaa joku juttu just kirjotus hetkel, ja kun tota impulsiivisuutta luonteeni omaa, ulosanti oli se ensimmäine mielikuva jonka sain kertalukasulla… (Karikatyyrinen)
Mitä se kikkelihevi on? Minkä takia se on paskaa?
Totta puhuakseni en ole viimeaikoina juuri tähän ketjuun kirjoitellut joten on voinut joku huono kikkelihevi biisi mennä ohi.
^
Joo, voi kuule et tiedäkään, miten monta paskaa kikkelihevibiisiä ootkaan menettänyt, kun et tänne ole kirjoitellut! Kyseessä on siis 80-l:n heavy metal -musiikki, jota miehet soittaa sellasissa tiukoissa jumppatrikoissa, joissa kikkeli pullottaa. (Ja tästä siis nimitys kikkelihevi.) Genreen kuuluu oleellisesti myös permanentatun, huonokuntoisen, pitkän letin heilutus, ja eunukkimaisella äänellä kirkuminen. Paskaa se on siksi, että paitsi että se näyttää hyvin typerältä, se myös kuulostaa hyvinhyvin huonolta.
Mä kuuntelen Devendra Banhartia, Long Haired Child niminen biisi soi nyt. Tää kuulostaa aika hyvältä.
http://www.youtube.com/watch?v=np4mo3-2hAw
Siitä kikkeliheviä ehkä ko. genren “parhaalta” edustajalta!
…jollain perverssillä tavalla toi on kyllä myös ihan helvetin kova biisi
edellisestä inspiroituneena, ehkä paras mash-up ikinä!
http://www.youtube.com/watch?v=jiH1wNmZTII
(AC/DC vs Ghostbusters theme)