Mitä musiikkia kuuntelet juuri nyt?

Kultabassokerho Open Mic Vol. 7
youtube.com/watch?v=PQfb_2T9pvg

Chelsea Wolfe - Tracks (Tall Bodies) + Pale On Pale | Newtown Radio | Swan7 Studio

youtube.com/watch?v=PumWcbMgAQk

Se naukuu ja maukuu, valittaa ja vaikeroi, se tekee omituisia eleitä ja ilmeitä ja liikehtii omaperäisesti… Se on niin kaunis eikä siitä saa silmiä irti. Mä niin haluun nähdä ja kuulla sen livenä! Sillä on Euroopan kiertue tulossa keväällä(?) mut ei se o tulossa suomeen eikä ees pohjolaan. :frowning: (No miks helvetissä tulla jos ei oo pakko??)
youtube.com/watch?v=IEFiCx8FSd4

Paavoharju - Musta katu

youtube.com/watch?v=0qtpLXf_ … ure=g-vrec

Drum’ n ’ Bassia vinyyliltä :slight_smile:

Ei mä en kestä, miten joku voi olla niin ihana ku tää nainen! Oon aivan hullaantunut, mulla on Cat Poweriin girl-crash! <3 Se on niin tyylikäs ja sillä on ihan hulvaton toi tapa liikkua, ihan mahtavat noi sen tanssiaskeleet. Ei mitään ulkoa opeteltua, menestyksekkään koreografin laatimaa tanssirutiinia vaan omaperäistä hulluttelevaa jammailua. Esiintymispelko voi näköjään parhaimmillaan kääntyä vangitsevaksi, omaperäiseksi esiintymiseksi.
youtube.com/watch?v=Bfx_81g8HkE

Juju - Kanootti feat. Tesoman Apteekkari
youtube.com/watch?v=Pk_GH6iViz8

John Frusciante - Song to sing when I’m lonely

youtube.com/watch?v=NdCw_Ob5qI0

Mä kuuntelen jotain huminaa… Kai tä on sitä mitä sanotaan ambientiksi…? Äänimaailmaa ilman mitään rytmiä tai melodiaa tms, mistä se musiikki nyt yleensä kai rakentuu…? Mulla on viime päivinä koko ajan tullut vastaan vaan jotain rauhallista tai synkistelevää musiikkia, vaikka välillä oikeen koitan löytää jotain piristävämpää mut ei! Koko ajan huomaan et taas siellä soi jotain masentavaa.
youtube.com/watch?v=7G7AQ438 … playnext=5

Ei hitto, tää on nyt kyllä jotain kohtalon ivaa! Tätä kirjoittaessa vaihtui biisi ja soittolistalta pamahti biisi, jonka esittäjä on The Best Pessimist!! :laughing:
youtube.com/watch?v=tCPyi-rp … playnext=6

Gillian Welch - Time (The Revelator)

youtube.com/watch?v=jdYG-Nh_AxU

Oon kuunnellu tätä biisiä repeatillä aika paljon.

Team Sleep - Formant

http://www.youtube.com/watch?v=A_K4wajiU-0

Elephant Gun - Beirut. Ihan härö biisi! Taustalla soi jotku torvet ihan miten sattuu, videolla ihmiset kieppuu piirissä viinipullojen kanssa, kärsät nenillään. Mut kyllä tää hyvälle tuulelle saa, vaik tollasesta ruikuttavasta laulutavasta en kyl tykkääkään. Ja näitä tällasia indiebändejä tuntuu olevan yli 12 tusinassa…
youtube.com/watch?v=PermEZ18 … playnext=1

Polarsoul show: Asa - Foetida / Use your illusion III
youtube.com/watch?v=VQKS9Pd7Xyk

Joo Cat Powerissa on tosiaan kiva nähdä, miten se on voittanut esiintymispelkonsa. Ja (ja vaikka tää on klisee) se on aito. Mitä se nyt sitten tarkottaakaan. Jotkut sen levyt on kyl aika outoa kamaa - tai siis en tykkää kaikesta sen musasta mitenkään älyttömän paljon. Mut ne mistä tykkään, tykkään kovasti.

On turhauttavaa, kun maailmassa on niin paljon laadukasta musiikkia. Sen seasta on yhä vaikeampaa löytää sellaista, joka tuntuu aidosti mageelta. Et vähän niinku et kaikki ois keksitty… Useimmiten pitää mennä menneisyyteen, ja löytää sieltä niitä juttuja, mitä nykyajan artistit kierrättää.

Mutta toisaalta, onhan mulla kokonaisia genrejä kokonaan tutkimatta, että kai se on enemmänkin sen uuden musiikin etsimisen innostuksen lopahtamista (toivottavasti väliaikaista) kuin sitä, että olisin kuullut liikaa. Ja siinähän ei ole mitään vikaa, että kuuntelee samoja levyjä yhä uudestaan. Hyvistä levyistä löytää aina jotain uutta.

Tiny vipers - On this side

youtube.com/watch?v=QOLnBVx0Ano

Joo en mäkään kaikesta tykkää, tai mihinkään en oikeastaan oo ihan heti lämmennyt. Tai no siihen The Greatesteen joo, ja muutamaan muuhunki sen albumin biisiin, ja kyllähän mä välittömästi sen bongattuani tajusin et se on löytö. Mutta yleisesti ottaen pidin sen musiikkia ensin liian melankolisena, niin et en jaksanu kauaa kuunnella sitä. Nyt oon vähän jotenki kasvanu siihen. Samoin, kun kuuntelin jotain sen varhaisempaa tuotantoa joskus aikasemmin ni en oikeen syttyny, mutta nyt oon tajunnu niistä sellasta grunge-henkeä, jota en aiemmin tajunnu. Mut laulajana se on kyl niis vielä aika raakile. Ja nyt sitä sen uutta albumia kun oon kuunnellu, niin sekään ei taas oikeen oo mulle auennut, mutta ehkä joskus puolen vuoden, vuoden päästä? Ootsä kuunnellu sitä, Sunia? Cherokee on eka biisi josta on tehty video, se on Cat Powerin oma ohjaus. (Se on niin oudon näköinen tossa lyhyessä blondissa tukassa! Meni leikkaa sen kauniin pitkän bruneten signature-otsari-tukkansa! Jonkun pölhön ukon takia, joka jätti Catin ja nai nuoren mallin… :frowning: )
youtube.com/watch?v=PDbPrOuXq2s
Nii, ja eihän se sitä esiintymispelkoaan oo mitenkään lopullisesti voittanut, koko ajan se edelleen sen kanssa kamppailee. Käsittääkseni ainakin osittain sen vuoksi se just siirsi euroopan kiertueensa nyt loppuvuodesta ens vuoden alkuun, ja jäi hoitaa terveyttään. Hitto, lähin keikka ois Damissa… :unamused:

Belleruche on kohtuullisen uus tykästyminen. Tä on tällasta mikä pistää jalkaa vipattaa ja tästä tulee energinen olo. Ja vokalistilla on jänskä ääni. Mustan naisen ääni. Mitä muusiikkia tääki oikeen on?? Oon kyllä niin pihalla noista genreistä.
youtube.com/watch?v=oEDhY9H0 … F73FC3F63E

Huge L (Pohjolan Molli) - Haliwoodin lehtiä
youtube.com/watch?v=vurzg1GA7ik

^^ Belleruche kuulosti kivalta… Jotain elektronisvaikutteista poppia se mun mielestä on, jollain pienellä soul-vivahteella tai jotain. Turha niistä kategorisoinneista kauheesti on stressaa.

Mä oon kuunnellu Paloma Faithin levyä Fall to Grace. Menevää poppia, todella hauskan oloinen laulaja. Lisäks oon kuunnellu Nick Caven Murder Ballads-levyä. Jos joku ei tiedä, niin siel on Where the Wild Roses Grow’n lisäks Henry Lee -niminen hittibiisi, mikä on duetto Nickin ja PJ Harveyn kanssa. Et se ainaki kannattaa kuunnella, jos ei koko levyä jaksa kuunnella. Levyn ideahan on, et kaikki biisit kertoo murhista.

Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee
youtube.com/watch?v=QzmMB8dTwGs

Pohjolan Molli feat. Pyhimys - Kaikki hyvin
youtube.com/watch?v=vAFK45q4 … playnext=2