Varmaan eka, ei kun TOKA kerta, kun täällä ollessani kuuntelen musaa. Yllätyn itekin siitä, miten näin aina on, koska koen kuuntelevani paljonkin musiikkia.
Nyt Kornin Got the life - unpluggeddina, as I like it=)
Jeah. Oon pelannu aika paljon Final Fantasy- sarjan pelejä ja Uematsun sävellykset luovat kyllä suuren osan niiden tunnelmallisuudesta. Eihän niistä yksinkertaisesti voi olla pitämättä.
np: Joonas Hahmo - Sound Of Sunday
Seuraavaksi laitan Zero Cult:Art Of Harmony albumin soimaan, todella toimivaa kaunista leijailu ambienttia, ihan parasta chillii. Free your mind
No usein jotkut kutsuu “piripolkaksi” esimerkiksi ainakin hardtrancea, hardNRG:ia ja varmaan nopea tempoista kiksuakin, sekä hardancekin sopii varmaan joukkoon. Ylipäätänsä kaikenlaista nopea tempoista ja energistä konemusiikkia.
Trancestakin on niin monta tyyli suuntaa ettei voi oikein kutsua pelkästään itse trancea “piripolkaksi”.
Nopeatempoinen kiksu ja hard trance on aika pitkälti sama asia. Mutta joo piripolkka on tosiaan hard trancee, hard nrg:tä, freeformii tai jotain näiden sekoitusta.
Hyvin pitkältä kyllä.
Kiksustahan käydään monesti pientä vääntöä, että mikä luokitellaan siksi. Joskus siitä kuulee monia eri näkemyksiä mitä se on… hehe
Niinpä… Mä luokittelen kiksun nykyään aika pitkälti vaan täydeksi ulosteeksi, joten en jaksa niitä pikkueroja niin paljon miettii. Outoa kyllä kuinka moni loppujenlopuksi konemusan kuuntelun alussa ylistää kiksua ja huomaa sen kirosanaksi viiden vuoden sisällä.
Täältä löytyy esim. Uematsun sävellyksiä ja hitosti muitakin konsolipelimusiikkeja. Sitten vaan täältä sopiva plugin esim. Winampiin ja tadaa, jo kuuluu sulosävelmiä.