Hei
Pakko jakaa mietteitä vaikka tänne.
Tilanne on se että äitini on vanha alkoholisti ollut noin 12- vuotta selvänä. Ja kaikki on mennytkin hyvin, on ollut ihanaa kun ollaan kaikki nautittu elämästä ja vietetty aikaa yhdessä, selvennetteköön että minä olen jo 32- vuotias ja siskoni 25-vuotias ja oma lapsuuteni menikin siskoani hoitaessa ja kodista huolehtimiseen. En jaksanut ja muutin kotoa jo 16-vuotiaana. Äiti menetti työpaikat ja sai vakavan sairaidenkin ennenkuin raitistui.
Tilanne on kuitenkin nyt tämä että viimmeisen vuoden aikana äiti on jäänyt kiinni juomisesta joka on nyt lisääntynyt huomattavasti. Kesällä kun jäi kunnolla kiinni otin luokseni asumaan pariksi viikkoa vaikka tiesin ettei noin lyhyt aika varmasti mitään auta,puhuttiin ja käytiin lomamatkalla. Äiti muutti takaisin kotiinsa ja uusi miesystäväkin löytyi jonka kanssa sitten kuppi maistuukin, mies ei varmasti tiedä äitin alkoholiogelmasta ja vapaa päivinä ottavat kaljaa en tiedä ottavatko joka ilta? Tiedän tämän siksi koska äiti ei yritä salata sitä että juo nykyään vaan saattaa rehellisesti sanoa että on juonut tai juoda pokkana meidän aikana joka on erittäin kummallista koska tietää mitä mieltä me ollaan siskoni kanssa ja kuinka pahalta meistä tuntuu koska ei se mitään elämää silloin lapsena ollut… En tiedä enäö mitä tehdä? Koska minun on vaikea puhuakkaan äitille tuosta kun silloin kun juo se ei kannata ja selvinpäin en halua häntä loukata… Pitääkö vaan nostaa kissa pöydälle? selvennetteköön viälä että äiti käy töissä ja on töissä ihan selvänä.
Minulla on viälä 2-vuotias lapsi jota äitini haluaa joskus hoitaa ja joskus töitten takia joudun myös kysymään hoitoapua… Äitini rakastaa lastani tosi paljon ja tekevät kaikkea kivaa yhdessä mutta nyt olen ajatellut etten mielelläni annakkaan hoitoon koska pelkään että äiti juo lapseni aikana. hän kyllä tietää ettei saisi lastani enää koskaan jos näin tapahtuisi koska olen sen hänelle kertonut silloin kesällä.
Tuli sekavaa tekstiä