Erosin alkoholistista mutta rakkaus ei kuole, rakkaus ei lähde, en halua muita vaikka olen kokeillut, en halua alkoa ikinä takaisin mutta miten pääsen eroon tästä tunteesta. Ikävä, ikävä sitä oikeaa ihmistä alkon takana. Itkettää vaan.
Ymmärrän täysin sinua,saman kokeneena. Et varmasti ole heppoisin perustein eroon ryhtynyt! Nyt ei auta muu kuin päivä kerrallaan,ja pysy vahvana! Vähitellen olo korjaantuu! Viikko viikolta paremmin asiat! Olet jo todella pitkällä,kun sait erottua!! Hyvä!!! Ainoa oikea tie! Älä edes suunnittele että ottaisit juopon takaisin! Tiedät mihin se johtaa…kirjoita tänne vaan tuntojasi,minä ainakin tuen sinua,minkä ikinä osaan ja pystyn. Voimia sinulle hirmusti,ja pysy päätöksessäsi!
Kiitos Nappis. Nuo sinun kirjoittamasi lauseet on ne joita itselle täytyy toistella, päivästä toiseen. Täytyy päästää irti ja antaa anteeksi ettei pystynyt enempään.
Olen samaa mieltä nappiksen kanssa. Itsellä ero tilanne juuri päällä. Eli saman katon alla vielä. Mies tahtois jatkaa, mutta minä en. Kamala tilanne, mutta yritän pitää pääni kylmänä.
Pieni nainen, hienoa, tsemppiä!! Itse olin ikionnellinen kun pääsin alkosta kun mieheni muutti, ei enää ahdistusta milloin ryyppää yms. Minulle kävi vaan huonosti siinä mielessä kun muutaman kuukauden kuluttua alettiin olemaan taas tekemisissä ja tuli uudenlaisia “muistoja” hyviä hetkiä koska nähtiin kun hän oli selvinpäin… Ja ne alkon aiheuttamat asiat tavallaan unohtui ja nyt taas puolen vuoden jälkeen eroprosessi tavallaan uudestaan… Ajattelin jakaa tämän koska itse tällä hetkellä toivon etten olisi päästänyt häntä takaisin elämääni.
Alkoholisti mieheni pyysi minua takaisin eron jälkeen. Tottakai meillä oli ollut mukavaa sekä paljon rakkautta aikoinaan, muttei enää vuosiin kun alkoholi mukana. Olin mennyt Al-anoniin ja minulla oli tukiverkko, laitoin miehelle ehdoksi että jos hän menee Aa.han tai johonkin muuhun hoitoon ja on täysin raittiina todistettavasti ainakin puoli vuotta niin voin harkita. Ajattelin niin että jos hän hakeutuu hoitoon ja raitistuu niin jonkun ajan kuluttua hän on kuin uusi mies ja voi olla etten enää olekaan hänen mieleensä vaan uudet ihanat naiset kiinnostaa enemmän. Niinhän se usein käy, kun pääsee tolpilleen niin saa puhtia ja itsetuntoa eikä tarvi kerjätä sitä tuttua ja turvallista entistä takaisin.
Tämä on vain minun mielipide, että mieheni pyysi minua takaisin vain siksi kun ei muita saanut. Tai yritti siitä mistä oli ennenkin onnistunut. Voihan se olla että vielä rakasti. Minä kyllä rakastin edelleen, mutta järjen ääni kielsi ryhtymästä enää juovan ihmisen kaveriksi.
Pari viikkoa sitten sain tarpeekseni. Hommasin asunnon ja lähdin lapseni kanssa. Muutama vuosi sitten olimme mieheni kanssa molemmat hoidossa, minä läheishoidossa siis. Miehen juominen alkoi uudestaan. Yritin olla, etten välitä, mutta mitta tuli täyteen. Läheishoito antoi minulle voimaa lähteä. Nyt mies sinnittelee selvinpäin. Miksi se ei halunnut hoitaa itseään kuntoon, kun olin kuvioissa? Se katkeroittaa.