Mitä ajattelit kun viimeksi repsahdit?

Mitä ajattelit kun viimeksi repsahdit?
Itse ajattelin että kaikki on paskaa kuitenkin, se hyvä fiilis ei vieläkään tullut.
Oikeastaan voin yhtä hyvin juoda, kun elämä on muutenkin paskaa.
Noin ajattelin viimeiset päivät ±30päivän raittiutta ja mikä syy tahansa kelpasi korkkaamiseen.

Yhdessä ohjelmassa sanottiin että tutkimusten mukaan 90 päivää raittiina olleista vain viisi % on raittiina kahta vuotta.

Tuota lienee hyvä pohtia?
Mutta mitä sinä ajattelit kun repsahdit?

Jaahas
En ole varma mitä juuri sillä tai tarkemmin sanottuna niillä kaikilla kerroilla ajattelin, mutta syy miksi repsahdin johtui siitä,
että …

• luulin voivani ottaa yhden, että olin jo oppinut pois, että voin lopettaa milloin vain
  • elämä tuntui niin kaoottiselta, että unohdin että viinalla siitä saa vieläkin kaoottisemmaksi
  • pakenin todellisuutta, arjen tylsyyttä tai ongelmia - mitä milloinkin
    Pointtini on ehkä se, että koetan nyt rauhoittaa elämääni sillä tavalla, että olen siihen ‘tyytyväinen’ (no mahdollisuuksien rajoissa), ettei tule tarvetta sekoittaa päätään. Koetan tehdä päivistä sillä tapaa eheitä, etten joudu siihen limboon jossa millään ei ole mitään väliä.

Nyt 30 päivää raittiutta takana ja kohtalaisen hyvä fiilis.

Jospa pohditaan positiivisen kautta: (en tiedä onko tuo luku täysi totuus, mutta varmaan sinne päin) eli ostat esimerkiksi arvan, jossa on 5% mahdollisuus voittaa 100 000€. Prosentti tuntuu ihan kelvollisesta ja ajattelet että aivan hyvin voit kuulua tuohon viiteen prosenttiin ja itse asiassa ostat vielä pari samanlaista arpaa lisää koska saattaa se voitto osua juuri sinuun juuri tänään :laughing: Tässä pelissä (alkoholiriippuvuus) ei toki ole yhtä paljon tuurista kiinni se, kuka raitistuu, miten ja milloin, mutta sitä tuuriakin tarvitaan (geenilotto).
Käytetään vaan reilusti sitä RETKAHDUS sanaa kun tuo repsu tuntuu hieman sievistelevältä.
Omalla kohdallani viime vuosien retkahdukset ovat hyvin tietoisia päätöksiä ”nyt tarvitaan lääkettä eksistentiaaliseen ahdistukseen tai masennukseen”. Auttaako? Ei.

Tähän on lyhyt vastaus: ajattelin itsekkäästi oman euforian tavoittelua. Kaikki muu ajattelu on eri syiden hakemista juomiselle eli oman juomisen oikeutusta, milloin milläkin elämäntilanteella.

En oikeastaan muista, mutta ehkä se johtuu siitä, etten repsahtanut, olin lähinnä juomatta jostain syystä, mm pelkona oli menettää työ tai avioliitto. Taustalla kun kyti aina se, että kun saan tilanteen taas haltuuni, niin juon taas, ehkä vain vähemmän, mutta juon kuitenkin. Se oli tietysti yllätys, etten kyennyt juomisen aloitettua juomaan sillä lailla kohtuulla, vaan aina sikahumalat.

Olin n vuosi sitte kolmisen kk ehkä reilu juomatta, ei sillai poltellut tintata. Mutta suomi meni ja voitti sen venäjän mm kisoissa, niin piti lähtiä kauppaan… Ei yksin kertasesti voinu muka mitään viinapirulle… Jos muutamat… No morkkis ja vitutus tuli ku meni hyvä nollaputki höpöksi.harmittaa vieläki ku oli niin mahdottomasti virtaakin ja pysty tekemään mitä vaan ku oli ollu jonku viikon selvänä… Hyvät biisitkään radiosta ei enää saaneet himoa päälle. En vuosi kymmeniin oo ollu kuukautta juomatta…hyvä jos viikon… Siitä se jäi päälle sitte… Joka viikko 2-3 lootaa ja nyt joulu tammikuu vähä reilummin.nyt haluan saavuttaa sen eufoorisen olon selvänä, mikä viime keväänä oli… Kestää vielä muutaman viikon että se rupiaa löytyyn.päivä kerrallaan. Pikku hilijaa. Iso norsuki syödään pala kerrallaan.