Mistä vahva kipulääke?

Tiedän, ettei tämä sivusto ole oikea paikka kysymykselleni, mutta toivoisin silti, että joku uskaltaisi kertoa, mistä löydän pääkaupunkiseudulta lääkärin, joka kirjoittaisi reseptin Tramalia vanhvempaan kipulääkkeeseen.

Olen kärsinyt jo kolme vuotta hermokivuista ja käynyt tänä aikana 3 fysiatrin, 5 ortopedin, 3 päkiäongelmiin erikoistuneiden fysioterapeuttien luona. Kipulääkkeinä on Buranaa, Panadol sekä 5 ug sekä 10 ug Norspan-laastari sekä 50 mg Tramal. Mikään näistä ei tehoa. Myös kaikki ns. hermokipulääkkeet on kokeiltu huonoin seurauksin. Terveyskeskuksesta ei tietenkään ole ollut mitään apua saatavana.

Kivut eivät ole onneksi koko ajan sietämättömiä. Pahimmillaan ne on iltaisin.

Nyt tuntuu, että vaihtoehtoja on enää vain kaksi: joko mennä narun jatkeeksi tai lähteä hakemaan laittomia ”lääkkeitä”. Josko aloittaisi vaikkapa kannabiksesta.

Olen jo iäkäs ja luulen, että krematorio odottaa viimeistään 4-5 vuoden päästä, joten tuskinpa ehtisin enää pahasti addiktoitumaankaan.

^Kannattaisi ehkäpä lääkärin kanssa keskustella tulehduskipulääkkeen vaihdosta Buranasta johonkin tehokkaampaan saman sarjan troppiin. Lisäksi kokeilla Panacod jos se ei ole tuttu. Lisäksi moni saa apua Gabrionista ja Lyricasta kipuihin. Jotkut jopa lääkkeestä nimeltä Triptyl vaikka onkin oikeastaan masennuslääke.

Myös Norspan-laastareissa on sinulla vielä roimasti nostovaraa ennen kuin edes tarvii harkita täysagonisti-opioideja (esim. oksikodoni, metadoni, morfiini, fentanyyli, oksimorfoni tai vaikka petidiini). Myös lihasrelaxantit auttavat monella kipuihin kuten Sirdalud, Norflex tai Baclofen.

Kannabiksesta en voi kertoa kuin oman kokemuksen, että se on auttanut laillisena lääkkeenä hermoperäisiin, neuralgisiin ja psyykkisiin kipuihin todella hyvin. Syömällä leivoksissa paremmin kuin polttaen tai vaporisoiden

Kiitos vastauksestasi ja hyvistä neuvoista. Taidan kuitenkin olla “allerginen” kaikille epilepsia- ja masennuslääkkeille. Vaikuttavat tasapainoaistiin ja aiheuttavat kaatumisia. Viime kesänä kaaduin pari kertaa selälleni, kun olin suostunut syömään Noritrenia. Siinä teloin vasemman jalan ja sain prolapsin ja ison revähtymän selkään. Hermoahtauma leikattiin syksyllä, mutta kivut eivät jääneetkään leikkauspöydälle.

Olin kipuklinikan potilaana 1,5 vuotta, joten minulla on varastossa Gabrionia, pregabaliinia ja Venlafaxinia. Pregabaliinia söin 4 kk. En muista enää auttoiko kipuihin mutta kaatuilin niin ulkona kuin sisällä. Tuolloin selvisin onneksi mustelmilla ja vääntyneillä sormilla. Gabrion taas aiheutti näköhäiriöitä. Venlafaxinista taas ei mitään hyötyä. Vähän vahvempaa tulehduskipulääkettäkin on vielä varastossa, tosin jo vanhentunut 2021, Etoricoxib Krka 60 mg.

Panacod on tuttu lääke, mutta eivät suosittele sitä buprenorfiinin kanssa. Vie kuulemma tehoa laastarista. Maanantaina laitoin 10ug:n Norspan-laastarin käsivarteen. Ei oikein vielä auta kipuun, mutta horjuttaa.

Kirjoitukseni saattaa vaikuttaa ristiriitaiselta, kun haluan vahvemman opioidin, joka sekin kai vaikuttaa tasapainoon. Joskus vaan olisi hienoa kokea täysin kivuton hetki.

En ole kokeillut kannabista, mutta houkuttelee kokeilemaan.

Mieluummin minä itse ainakin kannabista testaisin kipuihin kuin yhtäkään buprenorfiinia vahvempaa opioidia. Varsinkin kun ne vahvemmat täysagonisti-opioidit vasta pistävätkin (varsinkin alussa) monia horjuttamaan ja niillä on paljon muitakin merkittäviä haittavaikutuksia. Ja ne kaikki buprenorfiinia vahvemmat opioidit lasketaan erittäin vaarallisiksi huumaisaineiksi jota kannabis ei taas missään muodossa ole. Se hyppäys buprenorfiinista vahvenpiin opioideihin on melkoisen iso, paljon isompi kuin ihmiset keskimäärin ymmärtävätkään…

Onneksi “iso laiva” on maailmalla pikkuhiljaa kääntymässä ja kipeät ihmiset saavat kannabiksesta merkittävää apua eikä tarvi edes aloittaa syömään mitään älyttömiä myrkkyjä tai alkaa miettimään mitään kaulakiikkuja. Saksassa (yli 80milj. ihmistä) kun saa ihan justiinsa uudella lakisäännöksellä kaikki täysikäiset kasvattaa maximissaan kolmea kasvia kotonaan.

Lääkefirmoillehan tuo kiistelty vihreä lääke on aivan älytön kauhistus kun se korvaa niin huimasti monia eri lääkkeitä varsinkin vähän vanhemmilta ihmisiltä… En edes halua ajatella kuinka monta miljardia euroa he ovatkaan vuosien varrella käyttäneet sen kasvin demonisointiin ja kiellettynä pitämisen lobbaamiseen eri tavoin (ilmeisesti kuitenkin se on taloudellisessa mielessä ollut hyvinkin kannattava peliliike). Eikä sitä rehua voi mitenkään patentoida ja näin tehdä sillä rahaa. Sama ilmiö on edessä vielä taikasienien (psilosybiini) ? ja muutaman muunkin luonnonpsykedeelin kohdalla ???

Itseäni kaikista luonnontuotteista eniten on auttanut [b]DMT /b uutettuna Mimosa Hostilis-kasvista. Toivon joku kaunis päivä vielä näkeväni sen hetken kun tuostakin luonnontuotteesta pystyisi erikoislääkärien kanssa keskustelemaan asiallisesti ja tutkittuun tietoon perustuen ?