Tämmönen gallup on ollut joskus ennenkin (sillon sen taisi aloittaa Light), mutta siitä on nyt sen verran aikaa, että on uusinnan aika. : )
Siis; mikä taho on auttanut sinua eniten raitistumisessa, raittiuden ylläpitämisessä tai muuten vaan elämänlaadun kohentamisessa?
Äänestysvaihtoehdoista sen verran, että lasketaan tämä nettifoorumi nyt vaikka ihan oman avun sarakkeeseen, erotukseksi live -vertaistukiryhmistä kuten joku A-kilta yms.
Kommentteja ja keskustelua sitten vaan…
PS. Arvaan että tuo “yhdistelmä” -vaihtoehto tuntuu monille osuvalta, mutta jottei kaikki äänet menisi sille, yritetään pohtia myös jotain yhtä tiettyä tahoa mikä voisi olla se tärkein.
Minulla ainakin menee aika selkeästi A-klinikalle ääni tässä kyselyssä.
Sitä kautta olen saanut katkaisuhoidot, päidekuntoutusjaksot, sairaanhoitaja keskustelut kerran viikkoon, oma lääkärikontaktin ja lääkekontrollin.
Mulla itselläni on myös jonkinlainen kokemus noista kaikista vaihtoehdoista. Mitään vaihtoehtoa en moiti huonoksi enkä toimimattomaksi ja ne on kaikki hyviä olla olemassa, mutta itse valitsin ylimmän vaihtoehdon. : )
A-klinikka on näköjään saanut eniten ääniä tässä vaiheessa.
Kyllä mäkin sen oman-avun piikkiin tähän asti olen tällä tiellä selvinnyt.
EI mun raitisteluissa auta noitatieteet eikä viisaat miehet, ennenkuin jotain muuttuu tavassani ajatella.
Äänestin tuota Omaa apua. Tosin jos joku kysyisi minulta neuvoja raittiuteen, niin neuvoisin että kaikkia vaihtoehtoja kannattaisi ainakin kokeilla. Parempi olla useita työkaluja käytössä alkoholia vastaan ja voihan olla, että jossain elämäntilanneessa sopii raittiuden ylläpitoon jokin toinen keino mitä aiemmin.