Mistä motivaatio raittiuteen?

1. Työpaikka? En tule koskaan saamaan palkallista toimihenkilötyöpaikkaa, koska hakijoita per paikka on kymmenistä satoihin; olen viisissäkymmenissä enkä omaa mitään erityistaitoja. Olen täydellisen lahjaton yksilö.
  2. Parisuhde? En aio enää yrittääkään kenenkään naisen riesaksi. Olen ruma ja köyhä kuolemaani asti ja vuorokausirytmini on viturallaan.
  3. Asuntolaina? On maksettu ja parempaan asuntoon pk-seudulla en enää tässä elämässä pääse.
  4. Terveys? En pysty juomaan sisuskaluja hajalle ennen rollaattorivaihetta. Kuten A-klinikan lääkäri totesi: “se on yksilöllistä - sinun maksasi on kestänyt ryyppäämisen”.
  5. Ajokortti? En ole päihdeseurannassa ja ajokortti on.
  6. Ihmissuhteet? Minulla ei ole yhtään ystävää. Olen erakkoalkoholisti.

Elämäni on kuoleman odottamista ja sen jälkeisen Jumalan koston kärsimistä helvetissä. Raamatussa on n. 700 elämänohjetta, joista mitään en ole pystynyt noudattamaan. Itsemurhan tekemättä jättämisen ainoa syy kohdallani on helvetin itkun ja hammasten kiristyksen kokemisen lykkääminen.

Alkoholilla sitä vastoin on kohdallani vain myönteisiä vaikutuksia:

1. Kovassa duubassa saan helpotuksen surkimuksen tunteeseeni.
  2. Alkoholin avulla saan nukutuksi. Selvänä saan nukutuksi vain Promatsiinin, Mirtatsapiinin ja Imovanen avulla (jos silloinkaan).
  3. Makukokemukset; aina löytyy uusia kivoja makukokemuksia. Esim. Aperita (Dubonnetin veroinen) ja Gambina (muskottipähkinällä terästetty versio Martini sweetistä) ovat huipputuotteita - wanhan kansan peruspuliukot ovat todella laatutietoisia toisin kuin Valdemaria ja/tai Dorista klottaavat usein nuoremmat sekakäyttäjäjampat.

Kertokaapas kokemuksianne siitä, miksi ihmeessä olette aikoneet raitistua/olette raitistuneet!

No ku ei viitti näyttää ihan perseeltä telkkarissa.

Muute kyl, Sä oot mun jää:
youtube.com/watch?v=AGyLKUesspg&NR=1

Juova ihminen elää jo helvetissä. Kun ihminen raitistuu, helvetti loppuu. Varmaa on, ettei mikään jumala kosta ihmisen sairautta enää kuoleman jälkeen. Jopa karmaa voi muuttaa tekemällä hyviä tekoja vanhojen pahojen tekojen hyvitykseksi.
Kyllä se luonnollinen unikin ilman kemiaa tulee lahjaksi raittiille ihmiselle, kunhan malttaa vähän odottaa.
Ihmisen on tehtävä oma osuutensa päästäkseen pois helvetistä.
Mies situi rappusilla ja ohi juoksevat ihmiset pyysivät häntä mukaansa sanoen “tulee tulva, tule mukaamme tai hukut” Mies vastasi “minä luotan jumalaan, hän pelastaa minut”.
KOhta hän istui pationsa kaiteella ja ihmiset menivät ohi veneillä pyytäen häntä mukaansa. Taas mies sanoi uskovansa jumalaan ja odottavansa jumalan pelastusta.
Lopulta mies istui savupiippunsa nokassa ja helikopterista tiputettiin hänelle köysitikkaat ja pyydettiin mukaan, mutta mies odotti edelleen ihmettä jumalalta.
Tuonpuoleisessa mies hukuttuaan oli vihainen ja katkera, jumala oli pettänyt hänet. Jumala vastasi pettyneenä ja surullisedna “lapseni, lähetin sinulle 3 mahdollisuutta, mutta et tarttunut niihin”
Juomisen lopettaminen on se oma osuus, mikä ihmisen on tehtävä päästäkseen eroon helvetistä.

Entisessä elämässä viina ei tuonutkaan sitä vapautta mitä halusin, se ei edes antanut humalaa mitä halusin, se ei antanutkaan minulle mitään pysyvää hyvää mistä olisin voinut iloita. Se lupasi kaikkea aluksi ja osaksi antoikin. Oli rahaa, valtaa, naisia, töitä, kavereita, harrastuksia, perhe, lapsia, auto, asunto ja paljon velkaa. Oli juhlia, saunailtoja, keikkoja, reissuja ja paljon kokemuksia, kunhan vain muistaisi että mitä.

Löysin itseni lopulta sieltä, mihin aluksi katsoin alkoholistien kuuluvan, karvalakkipuolelta, mutta sitä en tiennyt vielä silloin, että se oli vasta piinani helpoin osa. Avioerot, konkurssit, henkilökohtainen konkurssi, niin fyysisesti, henkisesti, kun mammonallisesti. Silti yhä join ja miksi?

Tänään asiani on loistavasti, on töitä, vaikken pahemmin tarvitsisi enää, on ystäviä, läheisiä, kodin lämpö, ihana puoliso, lapset,… ja murua rinnan alla. Mikä tärkeintä, eilinen ei harmita, pelota, ahdista ja huominen tulee jos on tullakseen. Minä saan siis elää tässä päivässä ja siitä olen kiitollinen, kuin raittiudestanikin, kun muuten minulla ei olisi mitään. Ei mitään, paitsi joukko ihmisiä jotka surisivat isää, puolisoa, veljeä jolle apu ei kelvannut.

Tässä nopeasti ja lyhyesti, mutta kuitenkin.

Ihmissuhteet ja terveys olleet isoin syy. Jatkuva ahdistus ja häpeä ja ihmisten pelko. Ja elämä on sumua kun juo. Alkoholi antaa vaan muutaman tunnin hauskuuden, joka lähes aina päättyy mokailuihin. Haluan olla tasapainossa itseni kanssa, ja se ei juodessa onnistu.

Miksi pitäisi hakemalla hakea jokin itsestään riippumaton tavoite omalle raitistumiselle?
Eikö se riitä, et on parempi olo kun ei juo, tai jollei ole parempi, silloin se alkoholi ei ole ollut se ongelma.

Halusin katsoa onko minusta miestä ottamaan kaiken tuskan ja paskan ilman alkoholia, ihan minä vaan.
Ilman mitään turrutusta, ilman mitään kemiallista “helpotusta”.
On ollu, kohta 2 vuotta, taipuu muttei murru perkele! :smiling_imp:

Siinäpä onkin oiva motiivi tosimiehille ja -tosinaisille. Selättää viinapiru ihan reilussa sylipainissa. Vapaapainin säännöillä tietenkin, kaikki keinot ovat sallittuja. :smiley: Tervetuloa keskusteluun mukaan.

Riippumatonta syytä on mahdotonta löytää :idea

Kuulopuheita joistakin syistä pysyä jossakin;
Minä haluankin elää vitutuksessa, kun vain siten tunnen eläväni!!
Syyllisyyteni saa minut tuntemaan jotain!!
###XXX###¤¤#XX###XX### vittu, s…tana, helvetti,####XXX###, Jumalauta, perkele,#####XXXXX#### ja kun se saatanan akka on aina niin vittumainen ja kärttynen, niin miten sen kanssa voi elää ilman että juo!!!
Naapurin pitäisi raitistua, se kun juo paljon enemmän kuin mä.!!

Motivaatio tulee henkilökohtaisesta tarpeesta raitistua. Keinot siihen on yksilöllisiä, mutta pääasiassa kaikkien pitää lopettaa se juominen ensiksi ja tehdä sitten tarpeen mukaisia ratkaisuja. Mitä muita syitä pitäisi raitistumiselle olla, kuin henkilökohtainen tarve lopettaa juominen. Pitäisikö raitistumiselle laatia ehtoja. Raitistun, jos saan töitä? Raitistun, jos saan akan, ukon tai jms. Raitistun, jos saan paremman asunnon. Raitistun, jos saan paremman naamavärkin ja muunkin värkin. Raitistun, jos elämäni korjaantuu heti sellaiseksi, kuin haluan. Raitistun, jos vain nämä ehtoni täyttyy…

Minä en laittanut muita ehtoja ja motivaatioita raitistumiselle, kuin sen, että teen kaikkeni, jotta raitistuisin.