Olen mielenterveys puolen asiakkaana jo jotain kymmenettä vuotta. Kunnan puolella siis. Välillä olin a-klinikalla kolme vuotta asiakkaana: Minulle on vilautettu mahd. diagnoosi kaksisuuntainen mielialahäiriö. (siis eräs Viidestä lääkäristä A-klinikalla) Tämän takia pyysin itse lääkkeeksi TopimaXia joka hillitsee mielenliikuntoja ja vähentää alko himoa. Tätäkin oli nykyisen lääkärin vaikea niellä ja hänen piti lukea netistä mitä kyseinen lääke on . Hän ei osaa kunnolla suomea ja asennettakin piisaa. ONKO KALLISTA HAKEUTUA YKSITYISELLE LÄÄKÄRILLE
Hämeenlinnassa tais maksaa 90€ käynti, eli tunti ja siitä sai sit kelan korvausta ehkä korkeinaat 20€. Mut homma menee siis niin, et voit käydä yksityisellä oiskohan se ollu kolme kertaa, jonka jälkeen se psykiatri/terapeutti/mikä lie voi kirjottaa sulle jonkun paperin käyntien tarpeellisuudesta, minkä sä toimitat kelaan ja haet kelalta maksua tälle terapialles. Eli kyllähän ne kolme kertaa toki kalliiks tulee, mut jos kela hyväksyy hakemukses ni saat ilmaset käynnit yksityisellä siitä eteenpäin joksikin x-ajaksi. Ota siis yhteys nyt ekana kelaan ja kysy, miten toi homma tarkalleen menee. Jotkin psykiatrit kirjottaa kuulemma sen lausunnon jopa kerrasta, joten tolla 90 eurollakin voi saada jo sen lapun kelaan, mut selvitä hyväksyykö kela sellasia yhden käynnin perusteella tehtyjä arvioita.
Allright. Kiitos paljon tiedoista tota kautta kannattaa lähtee liikkeelle ei toi niin tuhottomasti maksa