Hei! Tänä viikonloppuna tuli pohja vastaan tässä riippuvuudessa ja huomenna päästävä johonkin puhumaan. Varaanko ajan tavan lääkärille vai soitanko suoraan mielenterveys- ja päihde puolelle ? Oon hukassa näiden asioiden kanssa. Kiitos jos joku viitsii vastata.
Hei
Suosittelem ottamaan yhteyttä a-klinikkaan.
Minä kävin lääkärin juttusilla , mutta ei sieltä paljon apuja tullut.Kuitenkin saihan sille pahaa oloa purkaa sekin helpotti jo hieman.
Varsinaista apua ei peliongelmaan
Itse aloitin paikkakuntani Kriisikeskukselta sekä hankkimalla netin keskustelupalstalta itselleni vertaistukihenkilön (tässä oli kyllä onneakin mukana, sillä löysin samalla ystävän). Lisäksi kävin juttelemassa myös julkisen terveydenhuollon puolella psyk.hoitajan kanssa.
Itselleni auttoi parhaiten vertaistuki. Sekä ihan se kuuluisa pohjakosketus
Tsemppiä ihan hirmuisesti <3
Ensin on tärkeintä saada pelaaminen loppumaan. Muut asiat järjestyy kyllä, omalla painollaan.
Heippa!
Mun eka apuhuuto oli soittaa peluuriin tiltin jälkeen, mun kohdalla ehkä sattu huono tuuri. Siel oli nainen joka vaan aika vittumaisesti tokaisi että sun täytys eka haluu lopettaa. Vähän huono heitto tiltissä olevalle, toisaalta ehkä herättävä. Se saikin mut pysymään 4 vuotta pois avun piiristä. Tänne olen kirjoitellut ja purkanut ajatuksia, mutta suurin apu on ollut itselle sospedin pelirajat’on ryhmä. Katso paikkakuntasi jos on, niitähän on jotai vastaavan tyyppisiä myös. Se vertaistuki avaa silmät, ettet ole yksin asian kanssa ja sieltä saa sitä voimaa kuitenkin yllättävän paljon. Mulla vaati paljon mennä sellaiseeseen. Myös ilmoittauduin pelipoikki -ohjelmaan, mulla on viimeinen osa menossa ja sen jälkeen vissiin jotain tuki juttuja jää taustalle.
Omalääkäri / työterveyspsykologi voi olla hyviä vaihtoehtoja myös ensin, etenkin omalääkäri joka voisi ohjata jonnekkin oikeaan paikkaan. Jokaisella varmasti toimii erilainen apu, mutta suosittelen kuitenkin ottamaan kaiken avun vastaan mitä saa. Mitään siinä et häviä, sen kun kaikki ymmärtäisi heti alussa.
Toivottavasti löydät toivomasi avun.