Mistä apua kun kela katsoo vain viivan yli (pelattuja pelivoittoja)

Haluaisin kuulla tarinan jostakin peliriippuvaisesta perheen äidistä joka lasten kanssa joutuu muuttamaan pois ja tilillä se alle 1e. Ja se mitä tilillä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut, olisi kattanut monet takuuvuokratkin… tuleeko lasu samantien? Miten lähteä hakea taloudellista apua kun maksu varat laskelmien mukaan tietysti plussalla?? Ja kaikki pelattu samana päivänä takaisin ja lainattu sitten hävittyjen tilalle lisää pelirahaa. Ei siis luottotietoja, eikä vielä työtäkään. Hetkellisesti siis tuloton. Parisuhde kariutuu, oon pelannut kaiken ymmärryksen ja anteeksi annon sen 1000x mitä oon luvannut lopettaa! Elämä on nyt kaaoksessa, mutta lapset olen aina hoitanut ja haluavatkin muuttaa kanssani. Jos joku äiti joka hattu kourassa joutunut hakemaan apua, kertoisi edes jotain?

1 tykkäys

Eikö ole ketään kuka jakaisi tarinansa? :sleepy:

1 tykkäys

Heippa!

Ihan varmasti on, mutta ilmeisesti ei täälä. Kaikki ei myöskään halua jakaa omia kokemuksiaan, edes anonyyminä, häpeän vuoksi.

Millanen sun tilanne on nyt? Vieläkö olet pelannut? Tai oletko hakenut ulkopuolista apua tilanteeseesi?

Suomessa ei lapsiperheitä jätetä taivasalle vaikka olisi raha asiat sössinyt. Mutta en tiedä mitä lastensuojelu tekee tilanteessa, jossa vanhemmalla ei ole rahaa elättää lapsia pelaamisen vuoksi. Lastensuojeluilmoituksen kun luultavammin joku viranomainen tuossa tilanteessa tekee, jos heidän kanssaan joutuu asioimaan, sillä se on pakollista mikäli herää huoli vanhemman kyvystä huolehtia lapsista.

1 tykkäys

Toisaalta, jos joku tekee lastensuojeluilmoituksen ja pääsee lastensuojelun asiakkaaksi, voi saada helpommin harkinnan varaista toimeentulotukea, jos on pelannut kaikki rahansa. En ole itse kokenut tätä, mutta näin se käsittääkseni menee, jos on rahat kokonaan loppu ja on lapsia. Toivottavasti en ole väärässä. Tsemppiä paljon!

Moikka, saitko asiat järjestykseen? :blush: