Mistä apua, kännissä olen ääliö.

Morjesta kaikille, nyt tarviis vinkkejä mistä voin hakea apua.
Elikkä ongelmani on seuraavanlainen, nykyään melkein aina kun olen juomassa vedän itseni tiedottomaan tilaan ja sitten hölmöilen jotakin. Tuntuu kuin vihaisin kaikkea mun elämässä ja yleisestikkin tulee sellaisia vihan tuntemuksia. Tämä siis tulee vain silloin kuin olen vetäny pään aivan täyteen ja sit suutuspäissäni teen ilkivaltaa tai muita hölmön töitä. Juominen on jo aiheuttanut mulle rikosrekisterin jossa on useita pieniä hölmöilyjä, selvinpäin olen erittäin sosiaalinen ja pidetty ihminen mutta kovassa humalassa muutun täysin selväminäni vastakohdaksi ja se tapahtuu ihankuin sormia napsauttamalla. Olen tähänasti luullut ja uskotellut itselleni että pystyn rajoittamaan juomistani mutta nyt tullut siihen tulokseen että se ei ominvoimin onnistu, halua on kyllä muuttua koska ymmärrän että jos tuo hölmöily ei lopu niin istun vielä linnassa ennemmin tai myöhemmin. Mulla ei ole mitään ongelmaa että jäisi putki päälle vaan ryyppään viikonloppuisin ja en edes aina jokaviikonloppu enkä ikinä kahta päivää. Työ on mulle ollut aina tärkeä ja pelkään että työnantaja vielä saa tietää mun rikosrekisteristä jos tää homma ei nyt lopu, tällähetkellä työ pitää mut järjissäni. Minun kohdalla tuo ongelma koostuu siitä että silloin kun juon niin vedän pään ihan täyteen jonkajälkeen muutun täysin eri ihmiseksi. Haluan saada elämäni taas entiseen malliin ja lopettaa nuo hölmönhommat. Ennen kun join niin eiikinä ollut mitään ongelmaa ja en yleensä vetäny päätä täyteen mutta nyt aina ihan juomassa ihan perskännit ja tätä rataa on jatkunu jo n.3-4vuotta.

Kumpaanko nyt olet hakemassa apua, juomiseen vai tuohon ääliö-osastoon ?

Periaatteessa ratkaisuhan on ihan selvä. Jätät vaan juomisen tyystin, niin hölmöilytkin jää.

Jos et kuitenkaan halua lopettaa juomista, niin epäilen pahoin, että konstia, joka tekisi sinusta rauhallisemman, ei löydy.

Wikipedia kertoo:

Tyypin II alkoholismia on eri asteista. Osa siitä kärsivistä vain tissuttelee jatkuvasti, osa juo kohtuuttomasti jatkuvasti.

Tyypin II alkoholismilla näyttää olevan yhteys muun muassa elämyshakuisuuteen ja asosiaaliseen persoonallisuuteen, johon liittyy usein väkivaltaista käyttäytymistä ja perheväkivaltaa (erityisesti siihen liittyy aggressiivisuus humalassa).[13][20] Tyypin II alkoholismiin liittyy usein voimakas impulsiivisuus, aggressiivisuus ja antisosiaalisuus. Tämän tyypin alkoholisti ei usein myöskään koe alkoholinkäyttöä ongelmana eikä siksi itse pyri raitistumaan. Rikollisuuteen ja väkivaltaisuuteen kytkeytyvä tyypin II alkoholismi muodostaa noin 15–20 prosenttia alkoholismista. Tyypin II alkoholismissa näyttää olevan ainakin alttiuden periytyvyyttä. Tunnettu raittiusvalistuskirja “Turmiolan Tommi”[21] kuvaa miespuolista tyypin II alkoholistia, ja tämän tyypin riippuvuus onkin yleisempää miehillä. Sitä esiintyy kuitenkin enenevässä määrin myös naisilla.