Mistä apteekista saa ostaa?

;Neuloja ja ruiskuja ilman reseptiä, ja mieluiten espoossa!!! Vinkkiin ei pääse aamusta, ja pakko saada edes yhdet terävät… :neutral_face: :unamused: En tiedä saako tällästä kysyä täällä, ja pyydän jo valmiiksi anteeksi jos ei saa… :blush:

Riippuu apteekista, mutta valitset jonkun apteekin ja kysyt “päivystyspakkausta”, se sisältää parit ruiskut ja neulat, sekä hinta on n.2e-3.e. Eikähän sellainen apteekki löydy sieltä jostain. Jotkut apteekit myy kyllä ruiskuja, mutta neulat on sitten 0,5 kokoa. Suosittelen päivyspakkausta kuitenkin. Ellet nyt väkisin halua lyödä jollain 0,5 neulalla. En suosittele. Mitään reseptejä ei tarvitse. Ei se apteekkareille kuulu mihin käytät ostamasi tuotteet.

Kaikissa lähi-apteekeissani on kieltäydytty myymään neuloja (ruiskuja kyllä saa… ) ja vaadittu reseptiä… :imp: Stadista olen saanut monestakin paikasta, huomenna ei vaan pääse sinne…

Tosi kumma juttu että neulojo ei muka irtoo. Sano niille vaikka että joku eläimes tarttee pistoksen…? En muuten koskaan ole kuullut että apteekkarit pyytäisivät reseptin neuloihin. En sitten tiedä olisiko se joku Espoon oma säädetty juttu, vai onko nykyään joku muuttunut laki yleisesti.

Aika hölmöö jos ei saa.
Vaik apteekkarit tajuiskin, mihin käyttöön menee, ni kait alan ammattilaisten pitäis tietää, et parempi ku värkit on kunnos…
Ylläpidetään ilm. apteekin luomaa statusta, mistä on terveydenhuolto kaukana.

Hölmöä, kyllä. Mutta onhan noita tosiaan joitakin apteekkeja joissa ei suostuta myymään ja muutenkin apteekkarit kyl pitää silmäl kaikenlaisia huumejuttuja…

Veikkaampa vähän että on saattanut ollakkin, vaikka en kyseistä henkilöä teidäkkään. :smiley:
ikinä en kyllä oo vastaavasta kuullut.

Rehdisti vaan sanot apteekkarille että i.v neulapussi ruiskuineen. Siihen EI tarvitse reseptiä kukaan.

leppävaaran (sello) ja tapiolan apteekista ainaki saa stop-pakkauksia

Ei täällä kysellä muuta kuin et “tahdotko 0,4 vai 0,5mg”? Jos on siis muita vaihtoehtoja ku nollaneljä… Koskaan ei ole kielletty myymästä missään apteekissa ja kerran vuosikausia sitten kun porukalla haettiin 20€:l egel vermejä, niin sanoivat vain et “jättäkää vähän seuraavaksikin kerraksi”… Kyse oli kuitenkin piri-porukasta… :unamused:

Toisaalta onko stadis Vinkki useammin auki ku 1krt/vko ja 1 vai 2h on auki…

Fak!

Kyl pitäis iv vehkeet saada aina pölö apteekki jos niil on ollu niit eikä antanut.

En keksiny mihin laittaa tän mut täs ois “paras kipulääkevertailu”

vaughns-1-pagers.com/medicin … arison.htm

Hoidetaankohan kipua Suomessa oikein? Ite en oo saanu apua mistään käsikauppalääkkeistä.
mm. kofeiinin runsas käyttö voi olla haitallisempaa kuin opiaatit.

^Mä en kyllä välttämättä uskoisi tuohon. Lääketehtailla kun on valta ja raha maksaa sellaiset tulokset, kuin mitä he toivovat! Näkee kyllä että Jenkeissä tehty, muutama oxycodoni listalla… Miedot kipulääkkeet kuten kodeiini (?) ja ainakin bubre puuttuivat kokonaan. Onko metadoni ainoastaan herska-vieroitukseen ja fentanyylin ohi menee aine joka on (yllätys, yllätys); saman valmistajan kuin Vicodin. Googlaamalla tuon “parhaan aineen”, joka on myös siis syöpään; sai heti tiedon että sitä valuu käsikauppaan… Yllätys… :unamused:

Mun mielestä käsikauppalääkkeitä ei voi listata paremmuusjärjestykseen. Mulla ei toimi parasetamoli, toisilla ei toimi Aspirin. Tosi outoa että tuolla ei ollut Tramalia tuon tekijän opiskelu-aikoina… :unamused: Tosin voi olla että mulla väsyneenä silmät katsoo ristiin, enkä vain näe kaikkea :laughing: … Mitä tuota listaa katsoo, niin kyllä täällä ainakin tuntuisi olevan hiukan enemmän valinnanvaraa. Tosin jenkit ovat hemmetin “sairasta” kansaa, kun oli siinä “viime vuoden myydyimmät lääkkeet top 5:ssä” kontit… :wink: :laughing: Onhan se tietty tasaisempaa laatua kuin herska ja sitä voi nätisti hienoilla asuinalueilla käyttää ilman että tarvii tavata diileriä… :sunglasses: :wink: :astonished:

Ei Suomessa hoideta kipua oikein, riippuu tietenkin käykö julkisella vai ei… Lääkäristä yms. Lääke-cannabis oliisi ehdottomasti kokeilemisen arvoinen täälläkin, se jopa säästäisi valtion menoja… Onko Suomessa terveydenhuolto toimiva kaikille?

^Oli tuossa taulukossa tramal.

Mun käsittääkseni lääkekannabis ei oo kovin tehokas kipulääke kuin oliko se nyt MS-taudin hoitoon. Muissa kivuissa se on kodeiinin tai tramalin tasoinen. Mä en kannata lääkekannabiksen yleistämistä, tosin en muutenkaan oo kannabismyönteinen.

BTW Stadissa ei ainakaan kaikissa YO-apteekeissa myydä värkkejä, esim. Kaivopihan YO:ssa myyvät ei-oota. Samoin monissa pienemmissä apteekeissa, eli ilmeisesti vaan muutama apteekki niitä myy. :astonished:

Mietin itse sellaista, että niitähän myydään nettikaupoissa, esim Amazonissa, ja jotain 10x halvemmalla kuin p-pakkaus, niin eikö sieltä voi vaan tilaa suoraan kotiinsa?