Mistä akuuttia apua?

Hei,

Onko aikuisille mitään chattiä? Sellaista missä voisi puhua. En pysty soittamaan mihinkään.

Tosi tyhmä viesti, mutta en jaksa yrittää enempää, koska en tiedä onko tämä oikea palsta edes? Kuulostan ihan 8-vuotiaalta, joka joskus tunnenkin olevani.

112 tuskinpa auttaa. Pitäisi olla hyppäämässä (tai hypätty jo) junanraiteille tai muuta.

Hei,

viestisi aiheutti huolta tilanteestasi! Viestimme tulee hieman myöhässä, mutta aikuisille on olemassa chat-palveluita erilaisiin kriisitilanteisiin esimerkiksi Ensi ja turvakotien liitolta, voit halutessasi laittaa heille viestiä tekstiviestitse, whatsapp-sovelluksella tai chat-palvelun kautta verkkosivulta. Päihdelinkin kautta voit myös ilmoittautua myös äitiryhmään.
Jos tilanteesi on akuutti, voit aina soittaa 112 ja saada sieltä tarvitsemaasi nopeaa apua, elämäntilanne voi joskus tuntua kohtuuttoman raskaalta, mutta apua on saatavissa, et ole yksin!

Yst.terv.
Päihdelinkin moderaattori

Kiitos vastauksesta!

Tuohon äitiryhmään olenkin joskus kuulunut, vuosia sitten, mutta seuraava näyttäisi alkavan vasta syyskuussa.

Olen jo A-klinikan asiakas, mutta minua ei juuri auta se, että silloin tällöin käyn siellä höpöttelemässä olenko juonut vai en.

Juurikin jotain “mielenterveys-chattiä” etsin niihin pahimpiin hetkiin. Joskus olen jutellut siellä solmussa-chatissä, mutta jälkeen päin huomasin että se on alle 29-vuotiaille. :open_mouth: (Ja niihin on aina tuntien jonot.)

Pari kertaa olen uskaltautunut soittamaan auttaviin puhelimiin, mutta niissä aina yhtä tylyä. Koska alkoholisti on automaattisesti itse pilannut elämänsä, niinkun tietenkin onkin. :cry: Ekan kerran soitin jo vuosia sitten, tyly naisääni neuvoi, että mitäs jos pistäisit korkin kiinni? Tässä muutama päivä sitten soitin, ja pahoittelin etten pysty puhumaan kun itkettää kovin, niin mieshenkilö sanoi että no soita uudestaan sitten kun pystyt.

:cry: