Missä laitoksessa on paras huumevieroitu?

Tervehdys!

Järvenpää: ***** (viisi tähteä)
Paras paikka on varmasti Järvenpään Sosiaalisairaala. Hinta kyseisessä paikassa on jopa 580€/vrk. Sinne ei siis kunnat lähetä potilaita kovin helposti kalliin hinnan takia. Jokaiselle potilaalle nimetään omahoitaja, jonka kanssa voi jutella murheistaan. Ohjelmaa on joka päivä juuri sen verran, että aika ei tule pitkäksi. Järvenpään ruuat ovat aivan huippuhyviä ja ne maksavat varmaan 20-30€/vrk. Osastolla on kaksi suihkuhuonetta, mutta toisen viemäri ei ole ikinä vetänyt hyvin ja siellä joutuu seisomaan paskavedessä. Itse vietin viisi selvää viikkoa siellä, mutta retkahdin siviiliin päästyäni. Syy on tietysti oma tyhmyyteni…

Kurvi: ** (kaksi tähteä)
HVO (ex. Kurvi tai Huumevieroitusosasto) on aika uskomaton paikka. Aino ajankulu on TV:n katselu. Parissa kolmessa päivässä on aivan kypsynyt koko mestaan. Sairaanhoitajia on kyllä monta, mutta he eivät keskustele potilaiden kanssa vaan istuvat kansliassa jutellen keskenään. Osastolla heitä näkyy vain silloin kun, tulevat potilaiden tupakkahuoneeseen röökille. Hyvänä puolena mainittakoon huonekohtaiset omat WC- ja suihkutilat. Ruoka on aika surkeata…

Minkälaisia kokemuksia muilla on eri Katkoista.

ex. Viimeiset Hitaat

Olen n. 10 laitosta kokeillut ja yksinkertaisesti mun mielipiteeni on Mikkeli-yhteisö. Tai oli ainakin vuonna 2006. Nyt olen tosin kuullut huonoja uutisia talon nykyisestä löysyydestä.

Itse olin kahdeksan kuukautta 2006-2007, ja paljon sain. Tosin se lopullinen raittius jäi vielä johonkin.

Betty Ford. Ruoka on hyvää ja viemärit vetää. Voi vittu…

Itelläni kokemusta vain Järvenpäästä joka oli kyllä loistava paikka vaikka idioottina piti lähtee sieltä kesken kaiken pois kun vetohalut ylty mukamas liian kovaksi, viihdyin kyseisessä laitoksessa 14pvä :unamused: ja retkahdus tapahtui samana päivänä kuin lähin sos.sairaalasta

ja sit HVO ex.kurvi on toinen ja ihan hanurista koko paikka, viihdyin sielä jopa kokonaista 7 päivää… ja vedot oli odottamassa himassa kun pääsin sinne asti…

Muuten kyllä olen samaa mieltä kyseisistä paikoista kuin topicin aloittajakin

^DM tossa Miss JJ:n Järvenpään katkossa oli maksaa taho et pappa betalar ku ei muuten päässy, siit oli vain toisaalla juttua… Et ei maksanu yhteiskunta, ei… kerrankii niin.

Ite oon ollu katkol ja sit kahes paikas ja samaa mieltä et Järvenpää niista kahdesta paras. Toinen on jo edesmennyt laitos, et en sitä ala mainitsemaan edes… Meidän paikkakunnan katko on todella paska, onneks ei tarvi enää katkon palveluita käyttää toivottavasti enää ikinä. Järvenpääs aloitettii mun korvaushoito et siitäkin ihan hyvä mesta et siihe erikoistunu ja meilt pääsee ainakin vain joka 10. vuos et ei kovin moni tuonne pääse ellei lähde oikeasti motivoituneena…

Kun itse olin Järvenpäässä, niin siellä oli yksi nainen, joka oli ollut metadon-hoidossa 11 vuotta. Korvaushoito päätettiin lopettaa hänen osaltaan “jostain syystä”* kahdessa viikossa kunnan sairaalassa.

Naisen annos alussa oli ollut 600 milliä/vrk!!! Hän oli Järvenpään suljetullaosastolla 3 kk ja tässä tapauksessa mamma betalar (580€/vrk). Nainen sai äitinsä uskomaan, että olisi kuollut, jos annos olisi pudotettu kahdessa viikossa.

No, tuskin olisi kuollut, mutta yksi helvetti se olisi ollut. Järvenpäässä annos pudotettiin 2 kk aikana 0:aan ja vielä yksi kuukausi suljetullaosastolla ilman metadonia. Nyt tämä nainen on erossa metadonista ja hän on vaihtanut aineen katu-subuun…

VH

• = Tuo “jostain syystä” olisi kiva tietää. Kaikki joiden KH on lopetettu ovat mielestään täysin syyttömiä lopetuspäätökseen ainakin omien sanojensa mukaan. He ovat aina täysin epäoikeudenmukaisesti kohdeltuja!!!

no mun faija sattuu olemaan mun työnantaja myöskin eli periaatteessa mun työpaikka maksoi mun katkon, lain mukaan kun työpaikan pitää ohjata päihdeongelmainen hoitoon ennen kuin voi kyseisen syyn takia antaa varoituksia tai antaa kenkää, mä olen nyt ollut kohta 6kk avohoidon puolella jonka aikana 2 lyhyttä katko käyntiä, ja toukokuun alussa palaan takaisin töihin, kuiville olen päässyt nyt ihan pelkästään avohoidon avulla …et kyllä se kuiville pääseminen ja sielä oleminen on enemmän omasta halusta kiinni kuin se et kuinka monta viikkoa tai kuukautta vietät katkolla aikaa, koska ne todelliset kiusaukset ja retkahdus tilanteet on tässä normaalissa arjessa ja kotiympyröissä kuin turvallisessa sairaala ympäristössä…

^No en mä ois muuten tuota Miss JJ edes esiin ottanut mut ku täällä on sellasia ihmisiä kenen mielest on aivan turhaa laittaa katkolle jos siellä ei oo koko aikaa… (=ei oo motivoitunut, mikä ei must oo sama asia) :unamused: Mä en ole monessa paikassa ollut mut mä en myöskään ole paljoa ollut kotonta pois ja aina ollu koti-ikävä joten must on sinänsä väärin et jos ei ole koko aikaa hoidossa ni siitä tulee karseet haukkumiset päälle koska yhteiskunta maksaa sen. Samoin yhteiskunta maksaa kalliit ylipainosta johtuvat sydänleikkaukset ja muut jne. Sairauksista kyse ja nykyään ku lähestulkoon rahalla vain pääsee minne tahtoo hoitoon, meillääkään ei tod. oo mikää itsestäänselvyys enää edes päästä katkolle. Tietty ne ketkä siellä ihan asuvat ni vois asua jossain tukiasunnoissa, mut kait sit siäl katkol on niin helppo ku vetää eka alko-putken ja sit taas katkolle… :unamused:

ONNEKS en “päässy” toiseen paikkaan vaa se haastattelu meni ohi ja mut päätettiin suoraan laittaa Järvenpäähän… Muissa paikoissa joissa oon ollu, ei oo tarvin olla ruokailuissa tms. Sai olla omas huoneessa eikä tarvinnu puhua vaik ois ollu kuin paska olo. Oli sit helppo häipyä nopeest vaik monest paikast ei oo kokemust. Mua esti kuitenki J-pääst lähtöä liika tavara-määrä ja se et olis pitäny mennä kahdel junalla ja vielä siitä bussilla… Ei paljoa kiinnostan lähteä ku useamman tunnin ajomatka autollakin.