Hei
Laitoin ihan näin etsintäkuulutuksen koska mua vaivaa kuinka sulla menee ?
Kiitos kysymästä. Ei mene kovin hääppöisesti. Pelaaminen on loppunut, mutta eipä oikein löydy eväitä muutenkaan elämään. Diagnoosi olisi varmasti tällä hetkellä vaikea masennus johtuen uskonpuutteesta tulevaisuuteen.
Vaikken käytäkään alkoholia, niin enimmäkseen tulee luettua nykyisin noiden alkoholistien juttuja, koska keskustelu on mielenkiintoisempaa ja syvällisempää siellä kuin täällä.
Joo; JokuJaskanen! Ikävä kuulla, että kuljet noissa mietteissä. Kuitenkin pelitilanne kuuluu olevan hallinnassa. Ainakin tänään. Viittasit Lopettamoon; siellä useat ottavat raittiuden AA:n mukaisesti päivän kerrallaan. Samaa se on pelien kanssa. Kaikki riippuvuutta sairastavat ovat ainakin alkuun samassa ikävässä tilanteessa. Ennen kuin sitä pelittömyyttä ja raittiutta alkaa olla kunnolla takataskussa, on kaikki vain- kuinka saa tämän päivän menemään selvillä vesillä?!?
Pelaaminen ja juominenhan ovat kuitenkin vain jäävuoren huippu. Syyt ovat syvemmällä. Ilmenevat tyypillisesti juuri masennuksena ja ahdistuksena. Rikkinäinen tunne-elämä. Ei osaa olla oma itsensä, mitä pakenee.
Vuodenaikakin on useille haastava. Valotonta ja kylmää. En osaa neuvoa oikeastaan, kun itsekin olen neuvojen tarpeessa. Saan ainakin jonkun verran apua mindfullness-harjoituksista. Ihan netistäkin löytyy. Vielä jos jaksaa lähteä ihan liveryhmään. Minä käyn kerran viikossa sellaisessakin. Lääkkeistä en viitsi mainita mitään, kun en suoraan sanoen niiden tehosta oikeastaan mitään tiedä.
Asioilla on taipumus järjestyä! Pitää antaa sen huonon mielen vain mennä menojaan. Helppo sanoa, mutta…
Jaksellaan!!!
Vau ! Miten olet saanut pelit loppumaan ? Onnittelut.
Mun ajatus ei nyt kule että osaisin tohon masikseen jotain laittaa, ei kai ne mielialalääkkeet ainakaan pahitteeks olis.
Ittellä samaa vikaa.
( toisaalta jos masentaa niin paljon ettei pelitkään kiinnosta, niin ei niin huonoo ettei jotain hyvääkin )
Tosiaan alkoholisteilla on paljon parempi ilmaisutaito, siis mielenkiintoisia pohdiskeluja, olen huomannut saman. Ei silti ryyppäämään ruveta.