Mirtazapiinin ja pregabaliinin vaikutukset painoon

Mirtazapiinihan on tunnettu lihottavuudestaan, mutta mitenkäs tämä Lyrica?
Söin aiemmin mirtazapiinia ja se pöhötti aikalailla. Nyt olen lyricalla ja tuntuu, että tämäkin vaikuttaa painoon jonkin verran…
Miten on, kumpi teitä on lihottanut enemmän? Onko jompikumpi säännöllisesti käytettynä kenties ollut lihottamatta? Tässä pohdiskelen lyricansyönnin kannattavuutta, joten kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia asiaan liittyen.

Mulla Mitazapiinit, kuten muutkin SSRI:t lisäävät ruokahalua… ja huomattavasti. Jotenkin vielä tuntuu, että ne lisää nestettä kudoksiin ja sitäkautta lihottava vaikutus on huomattava. A-klinikalla lääkärit usein seuraavat vielä painoa, mikä on tosi asiallista palvelua, sillä lääkäreillä on yleensä konstit (nesteenpoisto-, painonhallinta- ja muut lääkkeet)

Lyrica vähentää selkeästi ruoanhimoa. Mulla se vei oikeastaan lähes koko näläntunteen. Mutta en ole varma vaikuttaako kaikilla samalla lailla. Tunnen ihmisiä, jotka lihovat Lyricasta. Yksilöllistä.

Olisinkohan mä laiha ilman Cipralexia… vau

mulla on tällä hetkellä käytössä kummatkin lääkkeet tosin jälkimmäinen lääke tulee
muualta kun lääkärin määräyksestä.

alussa pari vuotta sitten kun alotin mirtaza- kuurin niin kyllä mulla ruuan himo lisäänty
selkeesti 15mg aloitusannoksella. muutamia lisäkiloja tuli mutta kohtuudella. niitä ‘mässyjä’
kesti kuitenkin vain muutamia kuukausia. ruokakaupassa sai käydä lähes päivittäin :slight_smile:

sitten reilun puolenvuoden jälkeen annosta nostettiin 30mg, jonka jälkeen ruuanhimot palautui
normaaliksi ja olo muuttui lähes zombimaiseksi. sitä olotilaa ‘lusin’ 1,5v --ja sitten tiputin annoksen
alku vuodesta puolella. nyt on taas tunteet palannu osittain takasin. toki aurigon valokin voi vaikuttaa
asiaan.

pregabaliini taas puolestaan lisää ainakin mulla ruuanhimoja. tunti lääkkeen ottamisesta on pakko
syödä ja paljon =)

itseasiassa syön lyricoissa enemmän kun kunnon kukka mässyissä. asiaan voi tietty vaikuttaa
toleranssit.

ehkäpä juuri pregabaliinin ansiosta olen saanut aikoinaan menetettyjä kiloja takasin. ~+10kg,
mutta se on tullut hiipien 6kk aikana. kun elimistö alkaa tottua ‘aineeseen’, niin nuo “sivuvaikutukset”
ainakin pienenee ajan kanssa. lopulta ehkä häviää kokonaan, riippuen kuurin kestosta ja yksilöstä.
itse en helposti lihoa, vaikka kuin yrittäis. mutta monella myös minulla tietyt lääkkehet tuo lisäkiloja
kuurin alkutekijöissä. tokihan se on vastakkaisen (kauniimman) sukupuolen edustajille vaikea tilanne.
lääkkeet (sivuvaikutuksineen) vai … ollakko pinnallinen vaiko eikö.

irtel ei ole noi masarit kyl oikestaan lihottanut…
mirtzapiini alkuun lisäs ruoka halua mut se oli vaan hyvä asia…
ja nykyään syön sertralinia masarina niin se ainaki omast mielest on vieny nälän jonnekkin…
ei ole koskaan nälkä :frowning: mut eipä mene rahaa ruokaan… mut karkkia ja muuta mässyä tulee kyl vedettyä… :smiley:

remeron eli toi mirta actavis (onneksi olkoon muuten jos olet päässyt käytössä vikkoa pidemmälle) lisää ainakin mulla ruokahalua possuna.
onneks oon tällanen tikku ni ei paljoa haittaa vaik istuis mäkkäris aamust iltaan tosin terveyshän siin menis mut nii menee näitte mömmöjenkin kans.
käytän unilääkkeenä mirtaa ja ennenku pudotus tulee ni muistaa kyl et tekee kaikkee mahdollist mässyy mieli. onneks ei kerkee syödä ennenku walter ulrich tulee ja heittää unihiekkaa.
varmana vaikuttaa mirta pidemmän pääl painoon riippuen geeneist ja iäst tietty.
mulla lekuri otti cipralexit ja anafranilit poies ja heitti lyricat tilalle … siis iha heittämäl lopetin ja nyt kärsin kolmatta viikkoa.
onneks oon sen verra jotei tolpillaa et jaksaa vastailla.
lyrica ei ainakaan pahemmi nosta ruokahalua mulla,. tai vaikuta auttavan paljo muuhunkaan just nyt.
muutakaan ei kirottujen bentzojen lisäks ole niin pakkohan tätä on mussuttaa.
pikaroskaeineslinjalla kun on muutenkin ni tiedä tosta nyt vielä näil annoksil (300).
voi olla et 600+ alkaa tehdä muita asioita sit.
toisaalta mites sä meinaat lihoa kun mulla noi blokkaa nielemisrefleksin…
myrkkyjä kumpikin sanon minä.

Itse olen syönyt lyricaa ja siinä sivussa ketiapiinia puolisen vuotta, painoa on tullut noin 35kg lisää. Eli ainakin lyrica kerää nestettä elimistöön & lisää ruokahalua ja ketipinor auttaa siinä sivussa.

Ennen painoin 60kg ja nyt 95kg enkä ole kuin 173cm pitkä. Joten kyllä lihomista tapahtuu.

Tismalleen sama juttu, mitatkin täsmää miltei täydellisesti. Mirtazapin teiki musta myös agressiivisen, ihankun ylensyönti ja turvotus ei olisi riittäneet. Jos joku seisoi keksihyllyllä edessä, olin valmis käymään päälle vaan siitä syystä että se hidasti mun pääsyä suklaakeksien luo.

//edit :

Unohdin mainita, että neljättä vuotta yritän nyt karistaa niitä kiloja. Vaihtelevalla menestyksellä, multa puuttuu riittävä itsekuri.