Ajattelin kirjoittaa tänne, kun minulla ei ole oikein muutakaan paikka eikä oikein ketään kenelle puhua tästä asiasta. Ja täällä kirjoittaminen antaa tekemistä “tyhjille” viikonlopuille.
Minun ongelmani ei ole niin iso varmaankaan kuten monien muiden täällä olevien. Itsehän juon yleensä “vain” viikonloppuisin. Mistähän alkaisin…
Olen pian 23-vuotias opiskelijatyttönen. Aloitin säännöllisen juomisen 15-vuotiaana. Kun tulin täysi-ikäiseksi, juominen lisääntyi ja sitä tuli “harrastettua” joka viikonloppu. Joskus kun en opiskellut eikä ollut töitäkään, saatoin killitellä joka ilta. Aina oli joku viinipullo “varalta” kaapissa. Mutta se homma sitten loppui kun tuli opiskeluhommia sun muuta. Viikonloppuisin mulla on tapana vetää kunnon perseet. Parin vuoden ajan homma on ollut sitä, etten juurikaan koskaan muista edellisen illan tapahtumia, en edes alkuillan. Juon aina niin paljon että olen niin kännissä kun olla ja voi. En pysty enkä osaa rajoittaa. Olen yrittänyt päättää että juon vain sopivasti vaikka kaljaa, ja ostan vaan muutaman. No kun omat on juotu, menen baariin juomaan tai ostan joltain lisää. Silloin olen vasta mielestäni riittävän kännissä kun en tajua enää mistään mitään. Nykyään pitää saada myös krapularyyppy. Tuntuu että kuolen jos en saa seuraavana aamuna paria kaljaa, ja siitä se saattaa sitten jatkua se juominen. Joskus menee ihan pe-su juodessa. En ole annosmääriä pahemmin laskenut, mutta kyllä se aina menee yli sen 20 annoksen. Normaalisti n. 12 kaljaa ja pienehkö viinapullo ja sitten baarissa mitä nyt juonkin, ei ole kunnollista muistikuvaa, kuiteista saa katella jos niitä on.