Olen aikoinani matkustanut paljon, osaksi työn takia mutta useimmiten lomalle. On kuitenkin monia paikkoja joissa vielä haluaisin käydä kuten:
Havaiji, jossa olimme vain kaksi päivää, joten pidemmäksi aikaa.
New Orleans
Uusi Seelanti
Marrakech
Olen aikoinani matkustanut paljon, osaksi työn takia mutta useimmiten lomalle. On kuitenkin monia paikkoja joissa vielä haluaisin käydä kuten:
Havaiji, jossa olimme vain kaksi päivää, joten pidemmäksi aikaa.
New Orleans
Uusi Seelanti
Marrakech
Paikkoja on aivan mahdottomasti, mutta suurin hinku olisi päästä Galapagos saarille. Ja olen vähän itselleni luvannutkin, että sinne lähden reilun vuoden kuluttua mikäli eräät tavoitteet täyttyvät ja saan lomat sopimaan kohdilleen.
Australia ja Uusi-Seelanti ovat myös listalla, mutta ne ovat paikkoja jotka vaativat mielestäni vähän pidemmän kuin parin viikon loman, joten odottavat aikaa parempaa.
Realistisina seuraavina reissuhaasteina ja melkein jo varattuina ovat Portugal ja patikointimatka Italiassa.
Havaijilla myös haluaisin käydä ihan sen luonnon takia. Amerikan meininki ei muuten suuresti viehätä, joskin ystävän luona itä-rannikolla olisi kiva joskus vierailla.
Mutta olen kyllä sellainen “kylä luuta” (äidin minulle antama nimi), että lähden vaikka Tallinnaan tai Tampereelle paremman puutteessa
Minä olen tullut niin vanhaksi että haluaisin käydä vain tutuissa paikoissa.
Lontoo. Juuri nyt vuoden pimeimpään aikaan. Lontoo on talvella pimeä, synkkä ja sateinen, mutta silti aaah niin svengaava. Ihania muistoja eräältä joulun ajan reissulta sinne kauan sitten.
Goa, Intia. Tammi- tai helmikuussa, kun Suomen talvi on tylyimmillään (jos on talvea). Goalla on silloinkin noin 30 C. Haluaisin käydä tsekkaamassa, miltä vuoden 2007 harharetkeni mestat näyttävät nykyisin: Calangute, Baga, Mapusa ym. Kävinhän minä siellä viimeksi niinkin äsken kuin 2012, mutta siitäki on jo tovi.
Kolmen vuoden sisällä aion kiivetä tuonne:
Kilimanjaro on vuori Koillis-Tansaniassa Kenian rajan tuntumassa. Sen korkein huippu on 5 895 metriä ja se on Afrikan korkein vuori. Kilimanjaro koostuu kolmesta tulivuoresta, joista vain yhdellä on enää vulkaanista toimintaa. Loivalle vuorelle on suhteellisen helppo kiivetä, ja se onkin suosittu kiipeilykohde. Wikipedia
Korkeus: 5 895 m
Putkis
Juuri NYT en halua matkustaa vielä minnekään, koska koronatilanne ja sen tuomat rajoitukset ovat vielä päällä. Parin vuoden päästä toivoisin jo pääseväni reissuun ilman minkäänlaista koronastressiä ja -säätöä ja silloin voisin suunnata kaupunki-&festarilomalle Keski- tai Itä-Eurooppaan. Tällaisia matkoja on tullut tehtyä muutama ja olen tykännyt tosi paljon. Tuollainen reissu oli itseasiassa suunnitelmissa kesälle 2020, mutta se peruuntui sattuneesta syystä :mrgreen: .
New Yorkiin ja Rio de Janeiroon haluaisin päästä joskus. EHKÄ nuo matkat tai ainakin toinen toteutuu ennen kun täytän 50. Isäntä puolestaan haaveilee matkasta Britanniaan Lontooseen ja Birminghamiin ja ihan mieluusti voin lähteä seuraksi sinnekin, jos ko. reissut joskus tulevat ajankohtaisiksi.
Kanariansaaret etenkin Teneriffa/Lanzarote ja Tallinna.