Minä täällä vaan

No niin. Rakkaan kuolemasta kulunut jo 1,7 vuotta ja subu koluttu loppuun. Alan tässä käytellä oksikodonia ja odotan innolla niitä oloja kun toimii. Ehkä vedän sitä puoli vuotta ja sit taas subuu takaisin. Eiköhän ne tolet hävisi puolessa vuodessa. Näin kun täällä haasteen niin kaikki täällä ajattelevat. Että ompa 1 ylimielinen nisti. Eikä välitä meistä jotka yrittää lopetella. Teille sanon. Älkää tuomitko minua. Huumeet on ainut asia mikä on estänyt minua tekemään itsemurhaa. Koskee niin hirveästi kultamurun on poissa. Ja suunnitelma on että jos en löydä jotain ratkaisevaa elämään. Esim joku uusi ihminen. Niin lähden syksyllä samana päivänä kun muru täältä maailmasta ja toivon että löydän hänet jostakin. Toivon voimia teille kaikille. Minulla niitä ei ole

1 tykkäys

Vertaistukiryhmäni on lopettajien puolella. Enkä osaa ottaa kantaa muihin riippuvuuksiin, mitä itellä on. Oon ollu raittiina yli puol vuotta ja toivon pysyvää raittiutta. Moni retkahtaa uudelleen pitkänkin ajan jälkeen, siksi ajattelen vaan olevani juomatta päivä kerrallaan.

Onko sinulla voimia hakea ulkopuolista apua surutyöhösi. Mielenterveystalo. fi sivustolta ehkä löytyy tietoa avun tarjoajista. Joku vertaistukiryhmä, jotka on kokeneet raskaan menetyksen, kuten sinä, voisi olla hyödyksi.

Toivon sinun kohtaavan ihmisiä, joiden kanssa synkkaa. Joku uusi harrastuskin voi poikia mukavia ihmisiä elämääsi.

Olin tosi masentunut ja ahdistunut. Liikunta ja pakottautuminen ihmisten pariin on paljon auttanut. Kuntosalilla käyn ja kirjastossa. Tullut uusia tuttuja, vaikkei nyt kovin läheisiä, mutta kiva tavata.

Hyvää vointia ja mukavia kesäpäiviä sinulle :sun_with_face::four_leaf_clover::green_heart::orange_heart::yellow_heart:

Oon aktiivisesti yhteydessä päihde ja mielenterveys kontaktiin. Se on ollut hyvä asia jo vuoden. Mutta sen verran otan kantaa sinun kommenttiisi että olet “puolella” en oikein ymmärrä mitä tuolla edes tarkoitat. Koska me kaikki lopulta yritämme selvitä. Kannalla I, että pidän huumeita pelastuksena. Ei ole mitään tekemistä huumeiden ihannoinnin kanssa, vaan kantani ilmaisee vaan yhden yksilön taistelua elossa pysymiseksi. Olen eriryisherkkä persoona, ja olen kokenut liikaa menetyksiä ja surua elämässä. Raja ylittyi ja minulle aineet ovat pakollinen lääke. En kenellekään suosittelisi. Mutta kun vaakakuppi laitetaan suicide tai aineet… niin valitsin aineet. Nyt toivon että ymmärrät

No joo, täällä on joillain ajoittain kova hinku heittää se moralisoiva disclaimeri, että minä olen lopettajien puolelta ja minähän en ole kuin juonut viinaa(Sehän se vasta terveystuote onkin :roll_eyes:) tmv. ennen kun pääsevät asiaan.

Joopa joo, itsellänikin opioidit aikoinaan takuulla pelastivat itsemurhalta. Niille oli aikansa ja paikkansa, enkä osaa sitä hommaa demonisoida, vaikka toki olen hiton onnellinen, että pääsin molemmista, sekä opioideista, että depiksestä. Sinua en voi tietenkään mitenkään neuvoa, että tee niin kuin minä tein ja kyllä se siitä. Jos mulla olivat tähdet kohdillaan, niin ei se tarkoita, että kaikilla muillakin on. Niin paljon muuttujia näissä asioissa.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että saisit apua, sekä otan osaa menetyksistäsi <3.

Kiitän asiantuntevista mielipiteistä ja minä olen iloinen että sinä selvisit. Tahdoin kirjoituksellani laittaa ajattelemaan etteivät kaikki käyttäjät hae päihtymystä itse tarkoituksena. Vaan joillakin meistä se on lääke. Pakollinen sellainen. En muutoin ole puolestapuhuja