hei, kuulka mulla on sellanen ongelma, että olen asunut yhdessä mieheni kanssa vuoden verran.
tiedän, että hänellä on ollut nuorena rankka juomishistoria, joka on liittynyt sosiaaliseen tapaan olla,
olemme nyt 40 vuotiaita, minä tosi 37. Itse en juurikaan juo, mutta ympärillä juodaan. mulla on olo, että mä
en tartte sitä juomista mihinkään. kysymykseni onkin seuraava: millon puolison juominen osoittaa merkkejä joista pitää huolestua? tai tarkemmin, että mieheni voi hyvin olla juomatta paljoakaan, ei juo viikolla,
mutta viimeaikoina on lipsunut siihen, että juo sitten viikolla yhtenä päivänä kunnon kännit.
ny siyyen on alkanut olemaan sellasta, että hän kantaa kaljaa kotiin ja juonut nyt esim. 5 päivän lomalla
joka päivä muutamia: 2-6kpl.
lisäksi sellasta, että kotimatkalla kaupasta on käynyt vielä baarissa parilla tuopilla.
minuu ahdistaa tämä suunnattomasti. ja myös koen, että olen nipottaja. että ohan se tässä kulttuurissa vallalla
että jengi juo em. tavalla. tapa mennä baariin on sosiaalinen, mutta loppujen lopuksii se ei tartte sinne ketään vaan lukee lehtiä ja kotona juo yksin, koska mä en juo. minuu vaan nyt rupes ahdistamaan aika lailla tämä viimesin loma, että vaikka ei juonu övereitä niin joka päivä oli pakko juoda. ja eiks se ole se humalan tarve, ei se maku. maun vuoks vois juoda ykköstä. tarttee sitä humaltumista. sitten kun tulee kotiin vaikuttaa selvin päin olevalta, mutta on niin ihmeellisen pehmeä ja hellä. selvin päin tätä puolta ei ole samalla tavoin vallalla.
toivoisin että se ois toisin päin.
kyllähän ihmisellä on oikeus juoda muutamat tuopit päivittäin, ehkä mä olen sitten tylsä ihminen kun minuu se ahdistaa, koska pelkään mitä siitä seuraa. tai minuu ihmetyttää myös MIKSI joka päivä lomalla haluaa juoda…
ja vaikka mieheni on mielestäni innostunut ja positiivinen ihminen olen vähän alkanut epäilemään, että onko se masentunut sieltä pohjalta kun se ärtyy niin helposti ja pinna on usein niin kireenä.
äh, peruskysymys oli, et millon on huolissaan turhasta, kannattas vaan minunkin rentoutua ja mitäs siitä jos haluaa joka päivä juoda muutamia…
kiitos
Aina