Miksi tulin viinalle persoksi ja miksi aloin toimia, kuten toimin. No, siihen itsellä on omat selitykseni, jotka eivät välttämättä oikeita.
Mutta tuo ryhmissä kiltisti mukana oleminen.
En oikein ole onnistunut toimimaan ryhmissä. Päällimmäisenä tulee mieleen päihdekuntoutuksen avoin ryhmä. Vähän aikaa oli kivaa, sitten jotkut hemmot alkoivat ärsyttämään minua ja kun olen aika teräväkielinen aloin vittuilemaan tyypeille, jos en ihan ryhmässä, sitten ryhmän Whattsapissa, missä homma levisi niin, etten enää viime syksynä kehdannut ko. ryhmään mennä. Samankaltaista oli AA:ssa joskus.
Nyt olen huomannut, että samaa on täällä plinkissä. Alan kaivaa verta nenustani, vittuilen ja sen jälkeen pahoitan mieleni, kun joku antaa takaisin. Yön yli nukkuminen usein auttaa, kun malttaisi ennen yötä pitää päänsä kiinni.
Ennen uskoin, että alkoholilla oli osuutta asiaan, kuten viime syksynä olikin. Mutta toimin saman kaavan mukaan myös nyt raittiina? Syyt ovat jossakin syvemmällä. Olen tällä tavalla saanut välit jäisiksi myös sisaruksiini.
Onko takana jokin sisäänrakennettu juttu omassa mielessäni. Poltan siltoja ja sitten huomaan olevani taas yksin. En tietoisesti ymmärrä haluavani tällaista, mutta aika paljon toistan samaa käyttäytymismallia. Uudellen ja uudelleen.
Yksi naisystävä, jonka tapasin a-klinikan avoimessa ryhmässä, sanoi että hän ajatteli minua katseltuaan ja kuunneltuaan, että jos tuon ego vielä hiukankin kasvaa, se kohta räjähtää ja tyyppi (minä) leviän ympäri seiniä. Tuo oli n. kymmenen vuotta sitten. Kiva nainen, harmi kun kuoli.
Yritän kasvaa ihmisenä. Yritän olla provosoitumatta antaen tilaa erilaisille ihmisille. Yrittäen ymmärtää, että samassa veneessä ollaan ja jokainen on käynyt tai käy omaa kamppailuaan yhteistä vihollista vastaan tavallaan.
Mulle sopii paremmin henkilökohtainen terapiasuhde päihdetyöntekijän kanssa. Nyt kun kesälomien takia on ollut taukoa, huomaan minusta tulleen inhottavampi ja olen kova kinaamaan ja sanomaan. Se on täälläkin näkynyt.
Näin plinkkiä ajatellen, piruako se minulle kuuluu, jos joku saa hupinsa julistamalla omia mielipiteitään, jotka omistani poikkeavat. Tai postaamalla omaan ketjuunsa juttuja, joissa en pysy mukana. Senhän ei pitäisi minulle kuulua.
No, pääasia kun korkki pysyy kiinni. Sama tavoite on varmasti kaikilla tänne kirjoittavilla. Omalta kohdaltani olen itsekäs ja pidän huolta omasta korkistani. Muut pitääkööt huolen omistaan. Lopetan funtsailun siitä voiko joku kirjoitella noin ihan selvänä.
Helteistä selvää päivää kaikille, käykää uimassa mikäli mahdollista.