Miksi olla juomatta tänäänkin- motivaatioketju

Tai miten oli Kanteleella, suunnitelitko ite aikoinaan etukäteen, että juompa tässä viikkoja tai jopa kuukausia putkeen?

Ite ravaan noitten putkien aikana päivittäin Alkossa ja joskus parikin kertaa, koska varmasti “voin huomenna lopettaa kunhan tänään loiventaa” :blush: :wink:

En suunnitellut vaan tiesin koska tarkoitushan oli nimenomaan juoda paljon/hartaasti eikä vain vähän kohtuudella ja fiksusti :smiley:

Olen tänään juomatta koska en näe tarpeelliseksi saattaa itseäni myrkytystilaan ja on parempaakin tekemistä…

ite en osaa yleensä juoda vähän kohtuudella ja fiksusti (vaikka alunperin niin tarkoitus olisikin) vaan paljon aivan tolkuttomasti ja tyhmästi (on parempiakin päihteitä kun etanoli jos ois tarkotus väkisin päihdyttää ittensä pitkäks aikaa. Kaikillahan tietenkin on oma drug of choice ja jollekin se voi olla alkoholi)

ja vaikka tänään ei olekkaan parempaa tekemistä, niin en silti edellämainusta syystä ota.

Maanantain motivaatiomonologi tässä olkaa hyvät:

youtube.com/watch?v=xTH-Mrm8YS8

Syntipukin aseman välttäminen. Kusipäiset ja tyhmät ihmiset joilla ei ole päihderiippuvuusongelmaa eivät voi enää päteä kustannuksellasi. Sinua ei voi enää käyttää sosiaalisessa ympäristössäsi syntipukkina koko helvetin imbesillilauman syntien kantajana siksi koska olet päihderiippuvainen. Siksi kannattaa olla juomatta tänäänkin.

Moi Fernis.

Lista ois pitkä. En oo oikeestaan tätä asianpuolta miettinyt vuosiin, voin sanoa. lyhykäisesti:
tuun aivan vitun kipeeksi dokaamisesta ja se jatkuis siitä mihin jäi syyskuussa 2013.
tuolloinkin se jatkui siitä, mihin se jäi heinäkuussa 2012 ja se taas oli jatkumoa
siitä, mihin kohtaan kaljatölkkini ruttasin heinäkuussa 2011 ja sitä ennen
vuosi sitten ja sitä ennen kuukausittain ja viikoittain tai päivittäin.

vjittu miks mä pilaisin tätä hyvää ja normaalia oloa ? hullukin saa tarpeekseen.
mulla kävi vain tuuri, että mitta tuli todella täyteen. enkä jaksa sitä touhuu,
en mitenkään, mutta kova oli pelko aikanaan, että miten mun käy kun
rakkauteni oli kännissä olemista. sikäli aivan sairasta “elämää” ja
takas haikailu ois jo melkoista perverssinarsistista itsensävihaamista.

riippuvuussairaus on koteloitunut roppaan - lääkkeenä juomattomuus
ja täydellisempää muotoa ei ole, enkä kaipaa. pidän sittenkin enemmän
elämästä, viinaan kuoleminen on tuskallista ja prosessina varsin synkkää,
se henkinen alavire ja kaiken muun dissaaminen ja oma huono itsetunto
korjaantuu vuosien aikana, jos vain kärsivällisyyttä piisaa ja oikeaa sinnikkyyttä.

Hyvä. Mutta mitä jos ei tunne yhtään tyhmää kusipäätä tai imbesilliä ympäriltään? :question:

No, minulla nyt on edelleen sellainen motivaatio, että tykkään krapulattomista kesäaamuista, myös viikonloppuina. Lätkäkin on jännempää selvin päin.
Ja selvänä pysyn, vaikka tulisi KULTAA. Maanantaina on työpäiväkin. ainakin minulla. Jotkuthan sen on ottaneet vapaaksi, ikään kuin kaiken varalta.

Elämäni on parantunut niin paljon raittiuden myötä, että olisi idioottimaista tuhota kaikki se hyvä.

Täällon monii hyvii pointteja ja järkevien ihmisten kommentteja ja arkisia huomioita ilman luulottelua “kokeilusta”.

Mä en hakis hölskyvää satsia senkään vuoksi, että jossain vaiheessa mikään määrä ei riittäisi ja sit mulle ei myytäis :smiley:

Voisin ottaa mutta en halua eikä kiinnosta vähääkään. Maailma ja elämäni on täynnä kivaa ja mielekästä tekemistä ja häpän otto ei kuulu niihin. Krapulaa en halua enää kokea, sen verran on siihen päiviä tullut hukattua eikä niitä yhtäkään haluaisi antaa enää pois:) Tää oli tässä.

“Suomessa ei kannata olla alkoholisti, koska halvin 0,5l vodka pullo on (muistaakseni) 13€ ja esim. USA:ssa 4$.”

USA:ssa alkoholvero ja alv ja siten alkoholin hinnat ovat erilaiset eri osavaltioissa. Kallein viina on Washingtonissa (jotain puolet Suomen hinnoista). New Hampshiren puolella rajalla on isot marketit koska verot Massachusettsissa isommat.

Mikä on kroonisen alkoholistin ja tuurijuopon ero?

Kroonisen alkoholistin on helppo tehdä budjetit joka kuukaudelle - kaik män eikä piisannutkaan - kun taas tuurijuoppo ei pysty budjetoimaan kolmea kuukautta pidemmälle - rahhaa tullee ja mennee kans.

Lizzy kirjoitti, ettei päivä kerrallaan ole riittävä lähtökohta ja onhan se niin, että se ylihuominenkin on tärkeä asia. Olin kerran kuukausia täysin raittiina ja säästyi rahaa, joilla ajattelin sitten käydä Kööpenhaminassa. Rahat kuitenkin menivät hyvin nopeasti alkoholiin Helsingissä - tuosta juomissessiosta en mitään muista. Jotta rahaa pidemmällä aikavälillä jäisi säästöön niin voisi (vaikka arvo alenee koko ajan) vaikka satsata autoon, jota lyhentää tai jos pystyy niin kaksion lyhentää noin 6 vuodessa Helsingissä ja 3 vuodessa muualla tai ostaa rahasto-osuuksia taikka osakkeita, sillä rahat tilille myynnistä tulevat kolmantena päivänä eli säästöjä ei pysty kulauttamaan kurkusta alas heti tai sitten perustaa ps-tilin. Ps-tilille säästämisestä saa verovähennyksenkin veronmaksajat.fi/Sijoittaminen/PS-tili/

Onhan niitä syitä olla juomatta tänäänkin, ja siitä on jo kauan kun viimeisen kerran join, mutta muistissa on se että se oli kauheaa aikaa jolloin en kyennyt itse mistään asiasta päättämään.

Tuun hurjasta kaatamisesta aivan liian kipeeksi. Tarviin energiaani muuhun. En haluu palata menneeseen.
Mennyt kasvaa koiranputkea. Kaikki dokaamisen liittymä toiminta on koettu, eikä delaaminen vielä kiinnosta.

Olen päättänyt ylipäätään olla vastaisuudessa juomatta. Tuo ehto siis sinänsä jo kuittaa tilanteen tämänkin päivän osalta ilman, että mitään erityisiä lisäsyitä oikeastaan olisikaan. Jotta kommenttini ei menisi ketjun ohi, niin ikään kuin puran tämän yleistilanteen päivittäistasolle: huominen on syy olla juomatta tänään.

Jos tämä olisi ennalta tiedetysti elämäni viimeinen päivä, niin asiahan olisi samantekevä. Eihän itse juopumus muuttaisi asiaa miksikään läsnä- tai poissaolollaan. Mutta koska juominen sekä vähentää niitä tulevia huomisia kalenterista, sekä tekee jokaisesta huomisesta huonon, niin sitten juominen täytyy jättää sikseen. Aina sitä kiittää itseään, kun se huominen muuttuu täksi päiväksi selvänä.

Taustallani on runsasta kaljan kittausta yli 10 vuoden aikana, mikä on vienyt kolmasosan elämästäni. Keskimäärin ei väliin ole paljoa pidempiä taukoja mahtunut, mutta viime vuosina olen pitänyt 20-30 päivän pituisia tipattomia tammi"kuita". Koska tuolloin ilmeisesti luulin aina todistaneeni itselleni, että jälleen voi luottavaisin mielin muka hallitusti tissutella, niin kauan suunniteltu raittius sen kun odotutti itseään.

Niin paradoksaalista kuin se on, ei tekemättä jättämällä tapahtuva asia tapahdukaan itsestään. On päätettävä olla tekemättä jotain. Olen kyllä tiennyt tuon aina, mutta en ole saanut päätettyä asiaa. Päätöksen oli perustuttava riittävän perusteellisesti muhineeseen huoleen huomisesta, jota tarkoitan tässä yhteydessä jälleen laajemmin, kuin eksaktin semantiikkansa kannalta.

Taustallani ei ole pahempaa sekoilua, ei yhtään tappeluita eikä sairaalasta heräämisiä. Muutamia ylilyöntejä lukuunottamatta olen hoitanut kaljoitteluni sikäli kunnialla. Yleistä ahdistusta, keskittymiskyvyttömyyttä, verenpainetta ja ylipainoa kuitenkin on, ja juotujen annosten määrä on aivan varmasti ajanut elimistöä äärirajoille. En edes uskalla käydä testauttamassa mitään arvoja. No saanen nyt sanottua sitten tiivistettynä, että kuolemanpelko se on, jonka takia olla juomatta tänäänkin :open_mouth:

Erittäin hyvä asenne! :smiley: Tämän päivän olotilat kertovat selkeästi mitä teki eilen oikein tai väärin. Huumeet kannattaakin valita aina seuraavaa päivää ajatellen… :wink: