MIKSI niin moni lähtee AA-palavereista ovet paukkuen?

Syynä on 2ASKEL ja sen pitkä versio… siinä esitellään aivan selvästi A. Ihminen joka haluaa itselleen HYVÄÄ… ja B. Jumala joka tahtoo ihmiselle PAHAA! eihän kukaan tieten tahtoen halua alistua sellaiseen korkeampaan voimaan, jonka ainoana tehtävänä on tehdä elämästäsi sitä omaa “kurjaa aikaansaannostasi” vielä surkeampi versio! AA:ssa oleminen Ateistina on paljon järkevämpi vaihtoehto, koska ateisti osaa suunnata vihansa aivan oikeaan osoitteeseen, eli tämäm maailman kaaokseen ja sen aikaansaamaan härdelliin… esimerkkinä… Jos sinulle ei anna joku töitä, se päätös on sen työnantajan päätös - eikä minkään jumalan!!

Huomenet.
Toinen askel oli minulle se lupaus että mielenterveyteni palautuu. ja niin käy kun pysyn raittiina ja saan rauhan mieleeni.

kansanradioliitto.fi/audio/A … 7netti.mp3

kansanradioliitto.fi/ohjelmat.php?id=208

Joo, toinen askel on minulle hyvin tärkeä …

Sen olin jo oppinut, etteivät omat voimani riittäneet raitistumiseen, joten tarvitsin apua. Kun olin valmis ottamaan apua vastaan, huomasin sitä myös olevan tarjolla. Parhaan avun sain AA-palavereista. Siellä osattiiin kertoa asiat oikeasta näkökulmasta.

Aloituksen sanat “ovien paukkumisesta” ovat ehkä vertauskuvalliset, mutta minua alkoi huvittaa kun kuvittelin jonkun oikeasti lähtevän palaverista kesken ja paiskaavan oven kiinni perässään. :open_mouth: :smiley:
“Siinähän sanottiin Jumala, perkele, nyt riitti!” (PAISKIS!)

Onhan tietysti näissä askelissa oleva Jumala melko mitäänsanomaton uskonnottomalle. Määrittelemätön ja persoonaton kuin evankelis-luterilaisen kirkon Jumala näinä aikoina.
Toisekseen: miksi Jumala haluaisi palauttaa juoppojen terveyden, samalla kun maailmassa kuolee viattomia lapsia nälkään ja ebolaan? Miksei Jumala paranna kaikkia syöpään sairastuneita vaikka nämä miten rukoilisivat?
No joo, tietysti 12 askeleen Jumala on vertauskuvallinen ja korkeampi voima voidaan käsittää vaikkapa ryhmän antamaksi vertaistueksi, ryhmän voimaksi.

Ei kukaan ihan yksin selviä omin voimin, koska tässä elämässä olemme monin eri tavoin riippuvaisia muista ihmisistä ja ympäröivästä yhteiskunnasta. Vastuu omista valinnoista ihmisellä on kuitenkin itsellään, ja päätös ottaa apua vastaan on myös tietoinen valinta.
Ihmisistä hyvä tulee.

Aamen. AA-men? :bulb: