Miksi bentsoja entiselle alkoholistille???

Miksi ihmeessä näitä aletaan tyrkyttää heti kun juominen on loppu? Uusi riippuvaisuus tulee satavarmasti.Bentsojen
syöntini ei näkyne ulospäin mutta itseäni vituttaa.Mielialalääkkeistä ei hyötyä.Ei terapiasta.Alkoholi vain vaihdettiin
toiseen päihteeseen.Lääkärini ei ole edes yrittänyt ehdottaa mitään muuta.Näillä kai sitten mennään loppuelämä.

Ainut ongelma onkin se et tietää taas olevansa koukussa johonkin.Ketipinor kokeiltu ja liian vahvaksi mömmöksi
todettu.Bentsojen kaa sama ku ennen viinan,eli niin kauan aamulla/aamupäivällä ei hätää kunnes ottaa ekan.Sit alkaa
nappii menee tasaseen tahtiin.Vähentely ei tunnu onnistuvan ja lopettaa ei uskalla viekkareiden pelossa.

Mul on kamuja ku näyttäs olevan juomas itteesä hengiltä… Emmä osaa /pysty lopettaan toisen juomista. Yritetty on ja pitkäään. Miten pystyisin, kun en pysty lopettaan edes omaa lääkkeiden käyttöä? Ja jokaisella on oma elämä. Olen jo niin vanha, että tiedän kokemuksesta, että emmä puheiollani saa toista lopettaan… Mut ei kroppa kestä tolkutonta dokausta. Ois se m i n u s t a paree, jos pärjäis bentsoil… Mut tietty mitä vähemmil, ois paree. Minullekin… :frowning: Olet rjh oikees, että riippuvuus siitä usein tulee. Ja sit jos alkaa meneen älyttömiä määriä, henkiki on vaaras…Myrkytysvaara, hengityslama, vammautumiset, tapaturmat ja sellasta… Mikä olisi susta vaihtoehto :confused: ? (Mul on muute päinvastoin, kun herään, siihen asti aamul karmee olo, kunnes otan ekat… Näi se ny vaa o. Voeha plätty!)

Mulla auttoi kun mulle määrättiin Cipralex ja Alproxia ( benzo) samaan aikaan. Cipralexia nostettiin suht rivakasti 10mg ja siitä aina 20mg. Bentsoja vähennettiin siinä sivussa. Tietysti mielenlujuutta tarvitaan. Itse vedin alkoholitonta litrakaupalla juomisreaktioon ja lihoin 20kg, mutta, mutta… Mulla toimi silloin noin ja vaimo oli tukena. Pelkillä bentsoilla en yrittäis. Kyllä Ciprat tms. pitäisi vähentää sitä himoa. Tai kaikki on yksilöitä tietysti, mutta kokeile vielä?Ja mieluisaa harrastusta pitää olla tietty ja se “klise”: liikunta.

Itse lihoin ketipinorilla, pienellä annoksella ~4kk:n aikana kun käytin +20kg. käytössä oli samalla myös bentsot yms. liikunta tai ruokavaliotani en muuttanut, en myöskään juonut enempää nestettä. käytön lopetettua laihduin 6kk:n aikana ilman mitään muutoksia takaisin samaan painoon mistä aloitin ketiapiinin. Aivan täysi myrkky se on ja noin 99% VÄÄRIIN OIREISIIN KIRJOITETTU RESEPTI!!! toki niinkuin ylhäällä mainittiin jos haluat aivokuolleen olon itsellesi, et pysty ajattelemaan, toimimaan saatika tuntemaan iloja suruja yms emotionaalisia tunteita niin siitä vaan, HYVÄ SUOMI!

Mul on 100 mg päiväs Ketipinoria, eikä tosiaankaan ole tappaneet tunteita. Vollotan joka päivä (mikäs siinä jos itkettää, kun on vähän niinku syytäki. Vaan kelläpä ei olis). Nauran myös, joskus hillittömästikin. Iloa on, vaik musasta, tai hyvistä kirjoista, leffoista… Joskus j o pa ihmisistä, erakkoluonne, ihmissuhteet vaikeita. Nukun myös edelleen usean vuoden ketipinorin käytön jälkeen niillä paremmin kuin esim. Tenoxilla… Yksilöllistä on. (Pakko vaan ottaa leptit yöks, kun jos päivällä otan, en pysy kunnol pystys, kun matala verenpaine.) Toisaalta jos lekuri haluis välttää potskun sekakäytön saattaispa pistää antabusta mukaan… Onks riippuvuus maailman pahin asia? Jos esim vesiliukoses bentsos pysyy homma hanskas, ja sillä selviää täsä ihanassa elämässä, niin onkse nii hirviää? Nehän on tarkotettu helpottaan ihmisen oloa… Ja riippumatta nyt tästä alkoholistillebentsoja-kysymyksestä, minä uskon että onpa bentsoil myös estetty itsemurhia…Miks ihmisen pitäis kärsiä sietämättömiä ahdistuksia…?

Bentsot eivät aiheuta muuta kuin riippuvuuden, alkoholi tuhoaa hermosoluja, etenkin aivoista, tuhovat maksaa, voivat aiheuttaa letaalin haimatulehduksen jne…

Siksi niitä määrätään jos lopettanut juomisen ja joillakin, kun ei ahmi koko pakettia kerrallaan, vaan syö lääkkeensä lääkärin ohjeen mukaan, se tomii. Ei kaikilla valitettavasti.

En suosittele kyllä lyhtvaikutteisia bentsoja kenellekään, etenkään tenoxia. Sitä ei pitäisi määrätä kuin max 2 viikoksi. Erittäin koukuttavaa ja toleranssi kasvaa niin, että ilman niitä ei sitten nuku. Suosittelen jälleen mania/epilepsia/hermokipulääkkeitä bentsojen vaihtoehdoksi. Lyrica on myrkkyä, sitä ei kannata ottaa vaikka lääkäri määräisi. Itselleni lääkäri määräsi 75 mg aamuin illoin, kun huomasin riippuvuuden merkkejä, lopetin seinään ja palautin lääkkeet apteekkiin.

Päihteetöntä elämää kaikille.

Oon yli kaksi vuotta(sama aika raittina) syöny päivittäin joko rivoja 2-3mg tai opamoxeja 45-60mg/vrk.Olo on senku
parantunu ja tolet ei oo noussu.Pahana päivänä voi mennä yks nappi enemmän.Oon tullu siihen tulokseen että näillä
mennään.Jotain kumminki tarviin ja nää ainoot ku jeesaa.Menkööt muisti tai oppimiskyky tai mitä vaan.Nyt kuiteski
työt sujuu ja himassaki menee hyvin.

Hienoa, oikeasti hienoa kuulla! :slight_smile: itsekin säännöllisesti syönyt rivoja reilusti yli vuoden @ 4mg vrk. joskus tulee otettua kerralla sen 10mg jos oikein vituttaa ja mikään ei luista ja untakaan ei saa (ei sillä, että edes auttaisi uneen, oikeastaan päinvastoin nuo bentsot tuppaa nykyään itselleni enemmän tekevän). Paljon parempi vaihtoehto kuin alkoholin käyttö päivittäin, tai mikäs siinä jos haluaa ryypätä vaikka perheensä hajalle ja velkojat oven taakse (kärjistettyä, eihän kaikilta se raha lopu siihen viinaan, ja onhan aina ah niin ihanaa kiljua ja jalostetumpaa pontikkaa + pirtua). Tosin itse en ole “raitis”, juon normaalisti kerran pari kuukaudessa jos perhe-elämä sen sallii tai saa lapsille hoitopaikan. Muutamia iltaoluita menee säännöllisesti, kuitenkin max 3-4, yleensä 1 tai 2.

Tuosta Xanorin käytöstä (henk. koht. ikinä eile ole ollut kuin niitä telaketjuja käytössä eli vahvimpia, 2milligrammaisia) ja sitä ennen en syönyt rivatrilia, vaan diapamia + muut bentsot. Mutta itse en kokenut koskaan mitään päihtymisen tunteita tai mielihyvää ko lääkkeestä vaan auttoi jeesaamaan eteenpäin masennuslääkkeiden seinään lopetuksen jälkeen. Siitä ei käy väittäminen, etteikö olisi vahvin/koukuttavin bentso, rivojen kanssa. Vaihdoin kuitenkin lääkkeen joidenkin kuukausien päivittäisen syömisen jälkeen tuohon rivatriliin, koska itselläni on myös selkä paskana ja se auttaa myös hieman sitä relaxoimaan. Päihteenä en myöskään ole koskaan lääkkeitä syönyt ja aina lääkärin määräämänä ja kirjoittamana, joten koskaan en ole tutuilta tai katukaupasta joutunut mitään ostamaan.

Kyllä minä ajattelen - olen toki valmis korjaamaan käsitystä, jos hyviä vasta-argumentteja on, vaikka kyllähän se kuva täältä tulee, että jollekin jokin lääke aiheuttanut enämpi pahaa kuin hyvää - että aika yksilöllisiä ovat nuo bentsojen vaikutukset. Minulle pahin oli kyl alpratsolaam. Tuskatilat lisääntyivät huimasti riippuvuuden myötä. Jo pienillä annoksilla. Alussahan sitä oli “vain” (muistaakseni :unamused: ) pari milliä päivässä, jaettuna useampaan annokseen. Mut aamul en pystynyt vastaamaan kuin yksitavuisilla sanoilla, ennen lääkkeenottoa, ja iltapäivällä oli taas tuskaisa olo. Lopussa 10 mg, josta kertakatkaisu sairaalassa, huh huh… Sitä lääkettä en halua, enkä ota enää. En tiä, ottasinko, vaikka ilmatteeksi saisin… :confused:

Lisäys: Niin siis olen kuullut jonkun lekurin sanovan, että pilleri on pienempi paha kuin pullo… Jos hallussa pysyy. Jos ei pysy… Noh, siitäpä voi seurata kaikenmoista. Riippuvuutta sinänsä en kammoksu, kunhan riippuvuus on vähemmän vaarallinen. Jos oikein tosissaan dokaa, päivittäin vaik isoja määriä, on hyvin vaarallista elimistölle. Mutta kyl musta lekuri, jos tietää, että kyseessä alkoholiongelmainen, voisi liittää antabuksen, ettei sekakäyttöä tule… On kokemusta sekakäyttökaatuilusta. Mutta myös lääkevieroitusoirekaatuilusta ja kouristelusta… :frowning: