Heippa,
En oikein tiedä mistä aloittaisi. Kohta viisikymppinen mies olen ja oikeestaan koko aikuisikäni olen käyttänyt alkoholia. Ensin viikonloppuisin ja nyt sitten vuosikausia joka toinen ilta aina humalaan asti.
Olen käynyt a klinikalla, yksityisissä hoitomuodoissa, yms. Mutta en vain tunnu saavan raittiutta edes alkuun koskaan. En oikein tiedä mistä kiikastaa, tuntuu että oma päätös ei oikeastaan merkitse enää yhtään mitään ja en kai siihen itsekään usko. En saa kolmea raitista päivää pidempää putkea aikaiseksi. En kestä ilmeisesti yhtään semmosta epämukavaa oloa koska aina annan periksi ja haen ne kaljat. Juon kaljaa, noin 9-11 annosta kerralla, 3-4 kertaa viikossa. Tosi rutinoituneesti, kaikki menee kellon aikoja ja kauppoja myöden aina samalla tavalla. Sitten töihin, seuraava päivä on väsynyt ja tavallaan helpottunut, ei ahdistaa kamalasti. Mutta sitte taas siitä seuraava päivä niin sitte se juominen on taas heti mielessä. Tämmöisessä oravanpyörässä oon ollu vuosi kausia. Ja epätoivo vähän hiipii puseroon. Ystäviä ja muuta elämää ei oikein ole ja mikään ei kiinnosta. Varmaan johtuu tuosta pääharrastuksesta…
No, tänään on helppo päivä. Mutta huomenna eri ääni kellossa.
Vähän sekava sepustus mutta jonkinlainen alku se tämäkin