mikä pilleri? tunnistus apua tarvitaan!

Löytyi laukusta 3 valkoista pyöreää pilleriä. Ei jakouurretta eikä merkintöjä. Ø jotakuinkin 10mm. Pinnaltaan kuin esimerkiksi ne pyöreät marianne karkki pallerot. En muista keltä sain joten en kehtaa lähteä kyselemään mutta sellainen muistikuva on että oli puhe unilääkkeestä.

Toivottavasti jollain olisi jotain hajua mitä nää on :smiley: Tuskin karkkeja sillä kielellä kun pintaa hetken liuotin niin oli kitkerä / kieli ns puutui kohdasta.

Linkki kuvaan:
tinypic.com/r/vry1yb/8

Ei näytä kyllä yhdeltäkään unilääkkeeltä, mitä olen itse syönyt, ja oon syönyt about niitä kaikkia, Insominia lukuunottamatta. Eikä myöskään bentsolta. Sinuna soittaisin jollekin tyypille, jonka kautta noita olet saanut ennen kuin heität ainuttakaan huiviisi. Voi myös olla, että noi on jotain Imodiumeja tai paskimmassa tapauksessa joku random mielialalääke/neurolepti.

Veikkaan että Ketipinor 200mg. Valkoinen, pyöreä, kupera halkaisija 11mm. Uudemmissa merkintä ORN 412, mutta ne voi olla vanhempaa versiota. Se tais vuoden vaihteessa vaihtua että ne merkinnät tuli kettareihinkin.

^ Ai, Keteissäkin on nykyään merkintä? No, ihan hyvä vain. Omani ovat niin vanhoja(Säilyvät nuo mulla pitkään, kun en niitä todellakaan syö, kuin äärimmäisessä hädässä :mrgreen: ), ettei niissä vielä mitään merkintöjä ole. Mutta joo, Ketipinorilta vaikuttaisi ja toki sitä unilääkkeenä on saatettu kaupata, kun sitä ihan virallisestikin lääkärit sellaisena tyrkyttävät ja kyllähän nuo napit monen tehokkaasti tipauttavatkin, mutta ne eivät ole silti unilääkkeitä, vaan neuroleptejä, eli psykoosilääkkeitä. Niitä ei siis kannata mennä mihinkään pikku-unettomuuteen napsimaan, jos uni voisi tulla ihan ilmankin tai jos jotakin oikeaa unilääkettä on saatavilla. Jos unettomuus on todella pahaa, eikä sitä saa muutoin katkeamaan, niin ketiapiini on ihan paikallaan tipautukseen, esim. valvomisesta johtuvan psykoosin välttämiseksi, mutta silloinkin kannattaa varautua siihen, että pää on vielä pitkään heräämisen jälkeenkin aivan sumussa, eikä ensinkään miellyttävällä tavalla :angry: :wink: .

Miltään perusunilääkkeltä tuo ei kyllä kuvauksen perusteella vaikuta. Insominissa on merkintä ORN 14.

Kiitos teille avusta :slight_smile:
Unilääkkeitä kyllä tarvin välillä ihan unettomuuteen välillä valvomiseen, mutta siihen löytyy omasta takaa lääkitykset eli nuo voikin murskata ja tunkea roskiin kun käyttöä ole :smiley:

^ Viepä mieluummin sinne lähimmän apteekin lääkkeiden palautuspisteelle :wink: . Ihan yleisesti kaikille mä tätä jaksan hokea, koska lääkkeet ovat kuitenkin sellaisia myrkkyjä, että parempi olla heittelemättä niitä roskikseen tai esim. viemäriin. Kuormittavat turhaan luontoa ja ylimalkaisesti roskiin paiskatut lääkkeet saattavat pahimmassa tapauksessa päätyä jonkun pikkulapsen tai viattoman luontokappaleen suuhun. Se kun ei lopulta ole niin suuri vaiva viedä lääkejätettä mennessään apteekkiin, kun sinne tulee monesti asiaa muutenkin. Siis ihan ns. kunnon kansalaisetkin käyttävät usein apteekin palveluja vaikkapa särkylääkkeen tai peräpukamavoiteen hankkimiseksi. En viitannut siihen, että kaikki plinkkiläisetkään olisivat mitään alvariinsa PKV-lääkkeitä haalivia apteekin kanta-asiakkaita :mrgreen: :laughing: .

Itsestäni tuo näyttää lähinnä Ardinexilta (30mg kodeiini/200mg ibuprofeiini), tosin sillä ei ole mitään tekemistä unilääkkeiden kanssa enkä ole koskaan nähnyt 200mg Ketipinoria.

Veikkaanpa että kyseessä on sedatiivinen trisyklinen masari nimeltään Doxal, varmaan 25 mg.

Nyt näin kaverilla 3mg melatoniinin (tai ainakin hän juovuspäissään sitä sellaiseksi väittäisi), joka myös näyttää kuvan lääkkeeltä, ja on ainakin parempi vaihtoehto unilääkkeeksi kuin Ketipinor.