Mikä on suhteesi VANKILAAN?

Oletko lusinut?

• En koskaan, en edes ehdollista saanut
  • En lusinut, ehdollista saanut
  • Olen lusinut avotalossa
  • Olen lusinut KIVItalossa
  • Olen Vanhan Liiton linnakundi, kiertänyt taloja monta vuosikymmentä

0 voters

Perustetaan tähän Linnanruuna-ketju? eli puhutaan aiheesta vankila? ootkos lusinut? jos oot niin missä oot? teen myös äänestysjutun jos et halua nikilläsi kertoa olleesi poses…

Olen “kärsinyt” n. 7kk tuomion yhdyskuntapalveluna. Letkeäää huoltomieshommaa. Homma oli pelkästään positiivinen juttu mulle. Pääsin takaisin työelämään kiinni tavallaan sitä kautta. Huomasin, että sekoilujen, ja niistä aiheutuneiden morkkisten jälkeenkin on mahdollista mun vielä päästä oravanpyörään mukaan.

Olen muutaman lyhyehkön tuomion istunut.

Vankilat ovat perseestä, väärinpäin kääntynyt moraalikäsitys mitä siviili ihmisen on todella vaikeaa käsittää.
Tietenkin tuossa poikkeuksia kuten sellirottailua eikä pedoja suvaita, murhaajat ja liiviparveilijat ovat niitä kovimpia tyyppejä joita kunnioitetaan miltei palvoen. Tappajat ovat myös melkein automaattisesti kunnnioitettuja yhteisön jäseniä, ellei ole tappanut lasta. Myös vaimon tai tyttöystävän tappaminen on lievä miinus. Perustasolla ovat sitten pienenlinjan huumekauppiaat ja varkaat.
Pikkutekijästä voi nousta joidenkin ihailemaksi esimerkiksi hakkaamalla raiskarin tai vasikan. Papereita ei kysellä kuin vasta jupakan jälkeen (tämä muuttunut niiden vuosien aikana jota olen ks, paikoissa viettänyt), ennen täytyi löytyä edes jonkinlaista näyttöä että on syyllistynyt moisiin. Omia tuomioitaan osaa lusia vain murto-osa vangeista. Vartijat myös epäsuorasti kannustavat tähän käytökseen esim, päästämällä vahinkossa liskoja yleisiin tiloihin. roll

Suomessa voitaisiin harrastaa sitä kuntoutustakin. Onneksi jenkkilän systeemistä ollaan vielä kaukana, vaikka esim, yksinäisyyttä käytetään rangaistuksena laittoman pitkiä aikoja.

Minä inhoan istumista ja onneksi olen päässyt tuosta kierteestä irti. Toiminta noissa paikoissa on niin typerää että meinaa naurattaa, sitten itkettää. Yritetään olla niin gansteria mutta homma lipsuu naurettavuuden puolelle niinkuin aina suomessa.

Miettikää nyt, vaimon kännissä kuoliaaksi hakannut urpo yhtäkkiä kuuluukiin hyvävelikerhoon.
Luulisi että pikkurikollisilla olisi enemmän järkeä päässä, mutta aika yleinen elämänkatsomus tuo vaikuttaa olevan.

Eipä ole sakkoja pahempia rangaistuksia tullut, eikä niitäkään yhtä ainokaista tapausta lukuunottamatta muusta kuin näppäreistä.

Mulla ei onneksi ole vankilasta kokemusta, paitsi vierailemassa olen joskus käynyt. Ehtoollisilla ja sakoilla on saanut rikokseni sovitettua yhteiskunnalle. En tässä sen tarkemmin rikosrekisteriäni avaa, jotakin tietoa tekosistani saattaa löytyä tuolta joistakin toisista ketjuista, mutta huumeisiin ja päihtyneenä suoritettuihin sekoiluihin nuo rikokseni ovat poikkeuksetta liittyneet. Ylpeä en niistä ole tippaakaan ja toivon todella, että mun rikollinen “urani” on mennyttä elämää. No, sitä en takaa, ettenkö tulevaisuudessa syyllistyisi joihinkin pienimuotoisiin huumausainerikoksiin, ts. ostaisi vähäisiä määriä nappeja kadulta/kavereilta, mutta jos se tuohon jää, niin en asiaa kovin vakavana pidä. Parasta toki olisi pysyä täysin kaidalla polulla, mutta, joo, jos vaikkapa kävelen punaisia päin silloin, kun autoja ei näy mailla halmeilla, niin lieneekö tuokaan mikään maailmoja järisyttävä rikkomus :confused: :laughing: .

Jos arvostaa hyvää ruokaa ja hyviä lääkkeitä, niin ei kannata joutua vankilaan, koska siellä on paska ruoka ja paskat lääkkeet.

Kuinka alottelija pitää olla, että jää kiinni. :sunglasses:

^ Aloittelusta sitä kai jokaisen on lähdettävä :smiley: :wink: :confused: .

se on muuten jännä, miten keran tuomittu tuomitaan vankilaan asioista mistä muut saisivat sakkoja. :unamused:

No täälläpä nyt kilttiä porukkaa on.
Ite jouduin nuoriso vankilaan ekan kerran 15 vanhana autojen varastelusta.
Nykyään ei uskalla mitään vakavampaa enää harrastaa kun napsahtaa heti pari vuotta kun naamani näytän rosiksessa.

Kilttejä ollaan, mut minä en ole niin kiltti, että alan hyysäämään murhaajaa, joka e i saatana ota mitään vastuuta teostaan :smiling_imp: . Ei ole vastuunottoa, että menee sinne, minne pakotetaan. Kaikki helevetin tekosyyt, selittelyt, valehtelut, ja taas hyötymisyritys - RIITTÄÄ JO! En aikoinaan lukenut yksityiskohtia. Luin, kun puheet meni totaalisesti yli ja mietin, että tuota olosuhteiden uhria, väkivallatonta, hyvää ja turvallista ja kilttiä ihmistäkö pitäisi kunnioittaa, v*ttu joo :imp: . Noh, voisinhan mä itsekin päätyä lukkojen taa, mut se olisi sitten hätävarjelun liioittelu tms. koska olen helevetin kypsä näihin marisijoihin, jotka sanovat itse olevansa uhreja, mutteivat välitä tyttöystävistään/ex-sellaisista paskan vertaa: niillehän saa tehdä mitä tahansa, vaik tappaa :smiling_imp: . Tunnenko myötätuntoa…? Ennen kaikkea uhreja ja itseäni (!) kohtaan, jonkin verran myös tekijää kohtaan. (Toista.) Kun vaan sanois tosissaan ja ajattelisi: Minä tein väärän teon. Sille ei ollut mitään oikeutusta. En olisi saanut tehdä sitä. Kadun. Kärsin rangaistukseni. Otan vastuun teoistani, elämästäni. En tee sitä enää…

Joo ja jos kuu olisi juustoa lehmätkin lentäis :imp: .

Nuorempana tuli tehtyä.sitä sun tätä.Melkein kaikki talot käynyt läpi,mitä siihen aikaan oli.4v10kk viimeinen tuomio,joka jäi viimeiseksi ja nyt yli 15v puhdasta eläm’'ää takana,eikä tarkoituksena takaisin palata enään noihin kuvioihin :smiley: tsemppiä kaikille keillä on toinen puolisko kiven sisällä.Sanotaan että vain kerran voi tuomita yhdestä rikoksesta,mutta kyllä kotona olevakin lusii samalla tavalla.

Ehdonalaista tuli ratista, eihän se mitään mutta asekeräilijälle onki iso juttu. Olisivat panneet istumaan niin joka päivä hammaslääkäriin ja ilmaiset lääkkeet, punttisalilla kroppa kuntoon ja hyvät suhteet muihin roistoihin. No suhteet on kunnossa, vankila on pelote kunnon ihmisille. Istun kaljalla yhden vartian kanssa joka sanoi et pärjäisin hyvin, pari kun taputtelee niin istut ylhäällä.

^Häh? Olivatko syynä napit vai viina? Kuuntelepa tää biisi punaniska:

youtube.com/watch?v=tBpPmN2xaJk

Jokeri

EDIT: Onpa hyviä nuo muutkin Raptorin biisit :laughing: :laughing: :laughing: !!!

:mrgreen: 10+

Voitteko uskoa etten enään ikinä tee moista vaan soitan taxin jos vastaava tarve tulee, ostin todella hyvän promillemittarin ja jos yli 0.25 niin taxi.