Moi
Olen vuosia käyttänyt lääkkeitä (ekat psyykekamat sain reseptille 2008). Sitä ennen lähinnä vihasin kaikkia mömmöjä.
Käytin kaksi vuotta Deprakinea säännöllisesti BIPOON (2suuntainen 1tyyp.), joka voi myös olla vain stimujen ja stimun kaltaisten tutkareiden aiheuttama “delirium”-tila. Tästä lääkkeestä ei ollut mitään apua, se vain lamasi olon ameeban tasolle. Siksi respalla edelleen kummittelevat mm. Ketipinor ja Levozin. Deprakinesta luovuin 2011, joutuen selittämään lääkärille että se on tyylii huumetta mulle kun ei muuten uskonut.
Nyt mun uudempi psykiatri (4vuotta käynyt) on sitä mieltä et mun oireilu on jotain muuta, ja sain mm. paniikkihäiriödiagnoosin(sos.fobia on ollut jo vuosia), joka helpottaa elämääni sillä tavalla, ettei minua terveydenhuollossa kohdella eläinten tavoin sulkemalla koppiin ja huutamalla vitusti, kun saan siitä aina vettä myllyyn vaan.
Nyt on kuitenkin tultu siihen tilanteeseen että päihdeongelmani on edelleen raju, ja ilmenee iltaisin varsinkin levottomuutena ja unettomuutena. Hatsia en polta ihan jatkuvasti, silloin tällöin, ja psykiatrini sen tietää. Kieltäydyn kaikista mahdollisista huumeista enkä hanki niitä aktiivisesti. Uniongelmiin olen kannabista käyttänyt, mutta rebound oireet tulevat nopeasti siitä.
Uniongelmat estävät työssäkäymisen kohdallani. Kaapissa nyt 50mg Opamoxeja, kun tuli viikon duunikeikka.
Nyt erään ikävän tapauksen vuoksi aion tehdä aivan täydellisen elämänmuutoksen, mutta tarvitsen siihen jonkin tarvittavasti otettavan lääkityksen, ja lekurini sanoi että mitään cocktaileja hän ei enää määrää.
Tällä hetkellä listalla Tenox 20mg, jonka vaikutuksesta en pidä, eikä se auta siihen levottomuuteen ja ahdistukseen(huumeiden himo osin). Myös Ketipinor luetaan mulle vielä sopivaks mutta se lähtee varmaan sieltä.
Olisi siis valittava yksi lääke, millä pärjäisin tyyliin loppuelämän/siihen asti että olen terve.
Neuroleptit, SSRI tms, Melatoniinit ja tämmöiset voi sulkea samantien pois. Myöskään tasaavia, kuten Deprakine(Absenor) en suostu syömään vaikka delaisin, sivuvaikutukset on niin kammottavia.
Mitä ehdottaisitte? Kerron itse myöhemmin mihin tulokseen olen tullut, ja mihin tulemme lekurin kanssa kun menen siellä käymään vajaan viikon päästä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista