Mikä lääke minulle brintellix, voxra,venlaflaxin,fluoksetin?

Hei!

Olen ollut nyt pari vuotta aivan hermoromahduksen partaalla itkettää raivostuttaa tekee mieli tappaa en saa mitään aikaseksi kaikki on hujan hajan.

Keväällä määrättiin brintellix, jota en sitten suostunut syömään.

Mutta ny syksyn tullen pääni alkaa olemaan jo niin laho että olen jo luovuttamisen puolella. kävin tänään lääkärillä ja hännyt sanoi että jokin läkitys olisi hyvä ja sanoi että voisin itse tutkia että minkä suostuisin ottamaan ja ehdotti venlaflaxin, brintellix, voxra, fluoxetin tai sitten jotain essitallbra ?! olin kirjoittanut muistilappuun väärin niin ennyt löydä siitä tietoa mistää. Millaisia kokemuksia ihmisillä on yllä olevista lääkkeistä onkoniista apua vai haittaa.

Olen siis koko ikäni ollu masentunut.

Moi,

Tsemppiä jaksamiseen. Itsellänikin on elämä välillä hujan hajan.

Jännä tilanne, että lääkäri antaa noinkin montaa erityyppistä lääkettä mietittäväksi, että mikä sopisi. Toisaalta ihan hyvä kai, jos jotain aiotaan lähteä kokeilemaan.

Itselläni on kokemusta essitalopraamista ja venlafaksiinista. Essitalopraamista ei ollut minulle juuri mitään hyötyä. Venlafaksiini auttoi melko hyvin. Kuitenkin mielialalääkkeiden toimivuus on aika yksilökohtaista. Siihen vaikuttaa niin moni asia.

Toki lääkkeiden välillä on myös erojakin. Esim. essitalopraami vaikuttaa lähinnä serotoniinin takaisinottoon, venlafaksiini sekä serotoniinin että noradrenaliinin ja vaikkapa Voxra enimmäkseen noradrenaliinin ja dopamiinin takaisinottoon.

Jos masennuksesi on jatkunut jo kauan (“koko ikäsi”), olisin itse ainakin valmis edes kokeilemaan jotain mielialalääkettä.

Valitettavasti masennuslääkkeet on sellaisia, että niitä pitää vaan kokeilla. Toinen sopii toiselle, ja toinen toiselle. Se on pitkä tie, mutta on se sentään alku. Mulla on kokemusta kaikista listasi lääkkesitä. Ainoat mitkä eivät sopineet olivat Brintellix ja venlafaxin.

Eli jos haluat yrittää saada apua, niin pitäisi aloittaa kokeilemaan ensin jotain lääkitystä. Jos se ei sovi niin seuraavaa jne.

Kiitos yhteydenotostasi.
Kysyit mikä masennuslääke olisi sinulle hyvä ja olit saanut lääkäriltä muutaman lääkkeen nimen, joista voit itse lukea. Hoitotaholla on vastuu lääkityksen määräämisestä.
Masennuksen läähoito on hyvin yksilöllinen ,räätälöidään jokaiselle omanlaiseksi , mahdollisimman sopivaksi yhteistyössä hoitotahon kanssa. Tämä vaatii valitettavasti paljon aikaa sekä voimavaroja. Kannattaisiko miettiä jos antaisit itsellesi mahdollisuuden eri lääkevalmisteiden kokeiluun. Olemme kaikki hyvin erilaisia, ns.täsmälääkettä ei valitettavasti ole. Yhteistyössä hoitotahon ja lääkkeiden kokeilun kautta useimmiten löytyy sopiva lääkitys ja annostus , joka helpottaa masennuksen oireita.
Duodecim käypä hoito suosituksessa lääkityksen ja terapiakeskustelujen sanotaan olevan tehokasta masennuksen hoidossa, itse lisäisin siihen vielä vertaistuen .
Masennuksesta voi toipua mutta se vie aikaa .Sinun täytyy antaa itselle aikaa ja mahdollisuus myös toipumiseen.

Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.