Max:
Tsemppi ja kannustus on ok, mutta kyllä nämä taistelut pitää myös uskaltaa käydä peilin kanssa ilman muita aina selän takana vahtimassa. Jos kukaan ei sano sinulle että jaksapa nyt raitistua, niin onko se este raitistumiselle?
Max:
Tsemppi ja kannustus on ok, mutta kyllä nämä taistelut pitää myös uskaltaa käydä peilin kanssa ilman muita aina selän takana vahtimassa. Jos kukaan ei sano sinulle että jaksapa nyt raitistua, niin onko se este raitistumiselle?
Olen samaa mieltä kyllä kuin T&T. Ei kannata liikaa odottaa, että avaimet raittiuteen löytyy muiden kautta/johdosta tai ainakaan liittää raittiuteen liittyviin mielikuviin asioita kuten “jos olen yksin, en onnistu” tms… Huom. mitenkään vertaistukea tai muutakaan tukea vähättelemättä.
Itse koin sen niin, että sain valtavasti tukea viime syksynä täältä plinkistä (ja olen edelleen todella kiitollinen kaikille), mutta silti jatkoin räpiköintiä. Mulla tämä alkanut raittius lähti kunnolla käyntiin mm. siitä, että otin aikaa itselleni, pidin tauon somesta ym., hiljennyin ja käännyin “sisäänpäin” kuulostelemaan&löytämään vastauksen kysymykseen: “Minkälaista elämää haluan oikeasti elää? Haluanko, että alkoholi kuuluu siihen?”. ja niin eespäin. Tsempit Max ja käy kertomassa kuulumisia!