Miehellä on horkat. Mikä niihi auttaa tarvii pika neuvoja. Kiitos jos vastaatte pian joku.
Taitavat tulla neuvot vähän myöhässä, mutta ihan lepoa, paljon nestettä ja Buranaa ja/tai Panadolia. Jos kyseessä todella ovat horkat, eikä mitään vakavampaa, niin ne menevät ohi viimeistään puolessa vuorokaudessa. Jos olo ei ala tuossa ajassa ja em. konsteilla helpottaa, niin ensiapu on oikea osoite.
Mikä on horkka? Mä tiedän vaan viinakrampit eli Delirium Tremens johon auttaa bentsokyllästys. 10mg mansikkapamia parin tunnin välein.
Bentsot ovat hyviä yleislääkkeitä jokapäiväisessä käytössä, laskee myös kuumetta ja verenpainetta. Pikkulapsillekkin annettaan usein Diapam rektaalisesti 2mg, panadolin ohella kun on kovaa kuumetta.
Aika.
Ihan burana+panadol tosiaan auttaa ja bentsot myös.
Ite oon joskus mennyt kuumaan suihkuun siksi aikaa että edellä mainitut alkaisivat vaikuttaa.
Sitten nukkumaan.
Horkathan voivat olla myös hengenvaaralliset. Kuume voi nousta yli 40 asteeseen ja muuta mukavaa.
Tiedoksi jengille että atarax on hyvä ottaa jos tulee horkat mulla lähti heti pois kun otin 2 kpl
Itse olen huomannut, että lihasrelaksantti, tarpeeksi Buranaa sekä ostin itselleni lämpeävän huovan, niin se palelun loppuminen helpottaa sitä, ettei mee lihakset ihan tuhannen jumiin. Mutta Buranaa saa ollakin se 3x600mg, joskus enemmänkin.
Tunnistan nykyään jo kaukaa sen hiipivän kolotuksen ja vähän sellaisen viluisen olon, että otan Buranat jo etukäteen ja ei tule horkkia.
Ei oikeinkun bentso. [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori] Yhdelle noita 300mg määrätty 9? Olis helpompi ottaa pari 600mg kun kokoja on. Kertoo tästä kunnasta ja hoidosta vähän kaikilla. Mitä nää nuoret lääkärit päivät tekee? Outoa kun tullu ikää niin nuori lääkäri oli sitten missä vaan.
Elimistö poistaa aika rajulla tavalla sen sisään syötetyn paskan organismin ja olot on aika rajut. Tavallaan kuuluu kuvioon kärsiä huolimattomuudesta… itseäni ainakin pari rajua horkkakokemusta opetti kummasti olemaan huolellisempi…
Puhutko nyt iv horkasta? Siitä mitä horkka oikeasti tarkottaa, koska kirjotuksestasi päätellen kärsit siitä useinkin ja silloin kannattaa miettiä miten toimit, koska horkka tulee kun pistät jotain paskaa sisääsi. Ei kuulu kuvioon. Se että kärsit niistä niin usein et oot hankkinut lämpöpeiton kertoo et jos todella puhut iv horkista niin kannattaa vaihtaa tyylia puhtaammaksi. Vai onko kenties mielessäsi perus laskut?