Tiedän olevani itsekin sairas. Mies ollut riekkumassa viikonlopun ja epävarmaa onko pettänyt
Väittää niin tehneensä mutta ennenkin humalassa ladellut kaikkea paskaa. En tiedä miksi en halua erota, näen kaiken hyvän ja olen elämässä jo kohdannut paljon pahaa.
en voi luottaa kenenkään ja tänä vuonna on katkennut ihmissuhteita, kun ovat vain halunneet hyötyä musta. Mies vannoi olevansa erilainen. Meillä ollut paljon riitoja ja alko vie miestä. Olen täysin hylätty ja kaikki miehet ennen nykyistä kihlattua ovat pettäneet. Ja kyllä tunnen inhoa, surua ja järkytystä. En pysty syömään ja töissä on pakko käydä. Mies pakenee juomalla lisää ja lähti sunnuntaina pois. Mä en tiedä miten pidän itseni kasassa.
Olen jo aiemmin käynyt läpi valtavia kriisejä ja ero tällä hetkellä tuntuu kuolemalta. Aiempi suhde päättyi niin pahasti, että olin toteuttamassa itsemurhaa koska multa vietiin pohja koko elämästä.
Mä en tiedä miten kestää ja jaksaa. Pitäiskö itsekin alkaa ryyppäämään ja lopettaa työt, aina kun jotain yrittää niin paskemmaksi vain menee ;( Enkä halua mennä terveyskeskukseen, en kykene keskusteluun kenenkään kanssa.
Hei @Summersadness , tervetuloa palstalle. Hyvä kun kirjoitat.
Pohdin ihan ensiksi lisäapuja helpottamaan oloasi. On tosi hyvä, että löysit tänne, mutta olisiko vielä muitakin tahoja, jotka voisivat auttaa. Kirjoittamasi perusteella olisi ensiarvoisen tärkeää että saat tukea omaan hyvinvointiisi.
Mainitsit, ettet kykene keskusteluun - sopisiko ehkä chat? On olemassa esimerkiksi MIELI kriisichat aikuisille ma-to klo 15-21. Tässä linkki:
Kiitos vinkistä. Kokeilin yhtä chattia ja vastaanotto oli aika tyly. Lyhyt viesti, joka ei tuntunut mitenkään auttavalta, päinvastoin syyllistävältä. Ikäänkuin en itse jo moittisi itseäni tarpeeksi Ehkä vain kävi huonoa tuuria eikä viestin lukija kyennyt asettumaan yhtään tilanteen vaatimalla tavalla. Mutta nosti kynnystä yrittää edes puhua muualla.
En ole vastannut miehen viesteihin koko iltana ja olen tehnyt kaikkea muuta saadakseni ajatukset hiljenemään. Olen liikkunut ja yrittänyt pysähtyä.
Vaikeaa on ja tää ilta varmasti taas romahduttaa olon.
Luottamuksellinen suhde ja kuulluksi tuleminen ovat ykkösasioita keskusteluavuussa. Ymmärrän hyvin, että huono kokemus nostaa kynnystä avun pariin.
Pystytkö sanoittamaan, mistä moitit itseäsi? Miehesi alkoholinkäyttö ei ainakaan ole sinun syytäsi. Ja pettämisen osalta mies on niin ikään tehnyt ratkaisunsa itse.
Kiitos vähän paremmin. Olo on henkisesti hutera ja nyt mies selvä, niin ollaan alustavasti voitu puhua. Tätä ei tosin taputella korupuheilla pois. Tilanne on epäselvä mutta mies ei ole pettänyt, puhui överikännissä inhottavia asioita. Mutta nyt on raja asetettu ja ilmoitin etten kattele enää tuollaista. Vaatii paljon, että voin luottaa toiseen ja nyt on hänen tehtävä osoittaa, onko luottamuksen arvoinen. Mä koitan rauhoittua aina hetkissä ja yritän olla syyllistämättä itseäni.
Hyvä, että olosi on edes hieman parempi. Nämä ovat vaikeita ja kuormittavia asioita, jotka käyvät voinnin päälle. On hyvä olla - tai ainakin yrittää olla - itselleen armollinen. Se vaan on välillä niin paljon helpommin sanottu kuin tehty.
Hyvä myös, että olette puhuneet ja olet saanut äänesi kuuluviin. Rauhoittuminen on hyväksi, ja muutoinkin toimiminen omaa hyvinvointia tukien.
Tämä palsta on tosi hyvä “venttiili”, kun tarvitsee purkaa asioita.
Summersadness, hyvä kun tulit kirjoittelemaan.
Kuulostaa siltä, että tuo tilanne ja sen mahdollinen jatkuminen samanlaisena ei ainakaan sinun oloasi tue. Jonain hetkenä tiedät, mitä tehdä. Tämäkin on jo askel eteenpäin, kun olet ottanut yhteyttä tänne ja kirjoittanut mitä tunnet. Paljon voimia sinulle.
Voin hyvin samaistua sinun tekstiin. Minullakin paljon kaikenlaista menneisyydessäni. Nykyinen parisuhde tuntui universumin antamalta siunaukselta, ensin. Sitten alkoi enenemään kaljalla lotraaminen ja mies alkoi puhua sellaista kieltä, mitä en voisi itse kuvitella sanovani milloinkaan kenellekään. En halua, että minulla on sellainen koti, jossa puhutaan sillä tavalla ja saa odottaa seuraavaa kertaa. Lisämahdollisuuksia voi antaa vain tietyn määrän. Muistathan, että sinä tulet ensin.