Hei, tässä kohta 2 viikkoa ilman alkoa. Tänään olen parhaillaan yritysseminaarissa ja nyt päässä kuhisee juomisajatuksia. Arvasinkin, että näitä tulee kohta, kun viime viikko meni hyvin. Auttakaapa. Miten estää repsahtaminen?
Jahka pääset seminaarin virallisesta osuudesta, keksi jotain muuta mukavaa tekemistä. Ulkoilua, uimahallia, kahvilaa…
Mitä vaan, mistä tykkäät ![]()
Muistele välillä mitä ikäviä seurauksia alkosta on, miksi olet lopettamassa. Jos siitä saisit voimia.
Tsemppiä ![]()
Jeps, kiitos vinkeistä! Täytyy nyt vaan hengitellä eikä toimia viekkaiden ajatusten ohjaamana. This too shall pass.
Ajattele niin, että tänään et juo. Vaikka mikä olisi niin tämän päivän olet juomatta. Huomenna voit sitten miettiä asiaa uudelleen, jos vielä tekee mieli juoda. Usein ne juomisajatukset laantuu jo heti klo 21 jälkeen.
Tätä ajatusta minäkin käytin paljon.
Olen ollut jo kaksi viikkoa juomatta, aikuinen ihminen jaksaa hyvin odottaa vielä yhden vuorokauden ennen korkkaamista.
Huomenna saan siis juoda jos haluan, mutta tänään olen alkoholitta niin kuin suurin osa ihmisistä. Ei se ole sen kummallisempaa.
Ajattelin myös tänään niin, että ei varmaan kukaan ole koskaan harmitellut mennyttä juomattomuutta. Tätäkin juomatonta päivää sinä tulet varmasti muistelemaan hyvällä, oli tilanne tulevaisuudessa sitten mikä hyvänsä.